• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bli3ifamiljen
    Nube skrev 2017-09-24 20:30:57 följande:
    Vad tråkigt! Fick ni några till frysen?

Jag mår helt ok, orolig bara att mensen ska börja. Har haft typ mensvärk eller tryck i magen ganska många dagar nu..
    Ev ett ägg. Jag har inte ringt och frågat hur det gick med det. Annars är det bara att börja om från början.
    Hoppas det går vägen för dig.
  • AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-24 20:15:39 följande:

Jag har testdag 10/10.

Ja visst! :) Vi va så oroliga hela natten att de inte skulle vara några bra embryon kvar tills idag.

Kan tänka mig det. Usch har så mörka tankar nu att de ska ringa imorgon och säga stt typ inget blev befruktat eller något. Så sjukt nervös.. trodde inte att det skulle kännas så här jobbigt faktiskt. Det som är en tröst på något sätt är att det finns inget jag kan göra. Vi har gjort vårt bästa och kan bara hoppas nu :) hoppas att jag oxå får ruva på onsdag
  • Titikaka
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-24 20:50:56 följande:

Kan tänka mig det. Usch har så mörka tankar nu att de ska ringa imorgon och säga stt typ inget blev befruktat eller något. Så sjukt nervös.. trodde inte att det skulle kännas så här jobbigt faktiskt. Det som är en tröst på något sätt är att det finns inget jag kan göra. Vi har gjort vårt bästa och kan bara hoppas nu :) hoppas att jag oxå får ruva på onsdag

Precis mina tankar. Det var sämsta tider! Håll ut tjejer! <3
  • Anki7
    Nube skrev 2017-09-24 19:14:49 följande:

Ingen fara :) Grattis till din blasto, håller tummarna att det blir ett plus den 7 oktober (eller tidigare ;)

Tack! Ska försöka hålla mig tills dess men får se ????

Håller tummarna för dig också!
  • Pigall
    Bli3ifamiljen skrev 2017-09-24 20:01:29 följande:

Började blöda i fredags och det har bara fortsatt. Tog ett test som var negativt igår lördag dag 12 :( känns inte särskilt hoppfullt.

Hur går det för dig?

Usch vad jobbigt. Jag vet hur det känns. Var i precis samma situation en vecka tidigare. Det är tungt. Hoppas att det i ditt fall är en så kallad genombrottsblödning och att det där plusset dyker upp på stickan ändå.
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-09-24 10:39:21 följande:
    Välkommen! Jag känner igen ditt "namn" från januari trådet, kommer inte ihåg om jag skrev själv då men jag gjorde mitt första försök då som vi var tvungna att avbryta pga kysta. Hur har det gått för sig sedan dess? Jag blev gravid i maj efter vårt första riktiga försöker men fick missfall i juni. Och nu ska jag testa om en vecka ungefär för att se hur det har gått med denna ruvning.
    Hej! Ja, det har inte gått så bra alls. Utomkved i somras av sig självt... om man får se det som nått positivt?

Gjorde du ivf nu? Berätta kort om den! Om du vill!
  • Bli3ifamiljen
    Pigall skrev 2017-09-24 21:57:23 följande:
    Usch vad jobbigt. Jag vet hur det känns. Var i precis samma situation en vecka tidigare. Det är tungt. Hoppas att det i ditt fall är en så kallad genombrottsblödning och att det där plusset dyker upp på stickan ändå.
    Ja man kan ju alltid hoppas, men har inte så stora förhoppningar.
    Jag hade smått gett upp hoppet att bli gravid innan vi började med ivf, försökt i 6 år, så ser det här som en möjlighet.
    Det är ju större chans att lyckas än att inte så snart är det förhoppningsvis vår tur.
  • Emsoff

Men vilket fint gäng ni är! Känner mig välkommen! Håller tummarna så för oss alla ?

• Tesora
    Anki7 skrev 2017-09-24 19:03:19 följande:

Jag var orolig inför ET idag, att det inte skulle bli av för att jag visade tecken på överstimulerad eller att det inte skulle finnas något embryo att återföra. Men allt gick hur bra som helst. Av 7 ägg blev 6 befruktade, två av dem odlar de vidare till imorgon ifall de tar sig och i så fall fryser de dem också. Tre stycken frös de idag och en jättefin blastocyst finns nu i min livmoder. Känns så speciellt och vackert, det här får en ju faktiskt inte uppleva vid en "vanlig" graviditet =)

Naturligtvis rädd att jag inte kommer bli gravid ändå men förhoppningarna är stora!

Åh vad kul och vad många ägg :) hoppas att allt går bra :)
  • Nube
    Emsoff skrev 2017-09-24 22:00:48 följande:

Hej! Ja, det har inte gått så bra alls. Utomkved i somras av sig självt... om man får se det som nått positivt?

Gjorde du ivf nu? Berätta kort om den! Om du vill!

Ja, det kan man se som positivt.. tänk vad lite man nöjer sig med nuförtiden. Jag fick missfall men var ändå glad att jag kunde bli gravid. Ganska sjukt men förståerligt.

Jag gjorde som sagt ivf nr 2 nu, gjorde lång protokoll och fick ut 3 ägg (har lågt amh) varav 2 befruktades och ett fint embryo fick jag tillbaka för 9 dagar sen. Så nu väntar jag på att få testa! Vi har aldrigt fått nåt till frysen.

Du då, hur ser din behandling ut nu? Håller tummarna för dig och alla andra :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017