• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tesora

Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?

Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång

• stfr83
    Söndag skrev 2017-09-24 16:40:49 följande:

Välkommen och lycka till!!

Vi är lite i samma läge sista försöket sen ger vi upp :(

Tack o stort lycka till själv!!

Jag gjorde ivf 2013 o fick en dotter som nu är 4år. Fick 3ägg till frysen. Det tär mycket o det kostar en massa pengar så nu är det sista gången. Vill att dom ska tina upp de två äggen vi har kvar o ta det bästa. Sen är det bara att hålla tummarna, hade varit så himla roligt med ett syskon. Annars får vi bara acceptera att det inte går, vi är så tacksamma att vi fått en liten tjej ? Tänker ofta på dom som inte får några barn alls. Du har oxå ett barn redan?
  • Tiinuli

Nån som vet om klinikerna gör återföringar på helgerna? Eller är dem öppet alla dagar i veckan? Gjort mina hormon behandlingar och vul hos hemortsläkaren så har ingen koll om kliniken :/ börjar bli så nervös , sista sprutan tagen och nu ska bara hänga lite i ovisshet och åka in på tisdag för ÄP
    Känns det såhär för andra också? :( att hänger lite i luften nu? Menar sista vul gjort på fredag , minskat dos och lördags tog bara orgalutran ... har ju gått på så många kontroller med vul och blodprov så känner mig lite vilsen nu när inte ska göra nått på flera dar och bara hoppas att allt går bra till därinne ... Uh e det bara jag som nojjar mig :(

• Anki7

Det är väldigt mycket ovisshet att gå igenom IVF... Jag vet i te hur det är med andra kliniker men Nordic IVF har stängt på helgen men åtminstone återföringen gör de på helgen. Jag hade ÄP i tisdags och idag var det dags för återförande av 5-dagars. Det är ju nästan ingen där jämfört med en vardag men de gör allt det som inte kan vänta till efter helgen. Det är ju viktigt med exakt tid så de löser det oavsett när det blir =)

• Anki7
    Tesora skrev 2017-09-24 22:19:55 följande:

Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?

Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång

Tack så mycket Tesora!

Jag har tagit Provera flera gånger eftersom mina cykler är så långa och oregelbundna. De tre jag tog längre tillbaks i tiden fick jag mens på dag 8-10. Kuren inför första försöket med IVF dröjde det ända till dag 16! Men de sa att 12-14 är vad de räknar med. Inför det här försöket kom mensen dock redan dag 8! Olika helt enkelt, men har den inte dykt upp inom några dagar så ring kliniken, det gjorde jag, så att de har en backup-plan.
  • Tesora
    Anki7 skrev 2017-09-24 23:28:15 följande:

Tack så mycket Tesora!

Jag har tagit Provera flera gånger eftersom mina cykler är så långa och oregelbundna. De tre jag tog längre tillbaks i tiden fick jag mens på dag 8-10. Kuren inför första försöket med IVF dröjde det ända till dag 16! Men de sa att 12-14 är vad de räknar med. Inför det här försöket kom mensen dock redan dag 8! Olika helt enkelt, men har den inte dykt upp inom några dagar så ring kliniken, det gjorde jag, så att de har en backup-plan.

Aa tack får göra det. Börjar känna en menssmärta men får se om det är tabletterna eller om det är mensen som kommer :)
  • Tesora

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

• Tiinuli
    Tesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

Jag också Carl von line kliniken :) ska dit på tisdag
  • Tiinuli
    Anki7 skrev 2017-09-24 23:23:16 följande:

Det är väldigt mycket ovisshet att gå igenom IVF... Jag vet i te hur det är med andra kliniker men Nordic IVF har stängt på helgen men åtminstone återföringen gör de på helgen. Jag hade ÄP i tisdags och idag var det dags för återförande av 5-dagars. Det är ju nästan ingen där jämfört med en vardag men de gör allt det som inte kan vänta till efter helgen. Det är ju viktigt med exakt tid så de löser det oavsett när det blir =)

Okej men va skönt att veta att det är inte bara jag, har inte läst att så många upplevt just att vara lite vilsen under behandling, så rädd att nått ska gå snett :/ har ju ingen malt över vad som sker inne i en... och allting har varit så kontrollerat under tiden förens nu känns det som...
    Läste på cvl hemsida att har man många ägg så blir det regel efter 5 dagar och i mitt fall skulle det vara på en söndag...
    men ska ringa dit i morgon (dem skulle ringt mig fredags) och fråga tusen frågor om allt så slipper spekulera, kanske detta är nackdelen med att sköta annat på en annan klinik i behandling då :( Aja nu babblar jag bara här :) natti natt på er
  • stfr83
    Tesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:

Vi går på Rmc i Linköping men gör alla vul o provtagningar i Kalmar på en privat klinik eftersom vi bor så långt ifrån.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017