• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • BinniBoo
    Tesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

Sahlgrenska i Göteborg
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • Söndag
    stfr83 skrev 2017-09-24 22:25:27 följande:

Tack o stort lycka till själv!!

Jag gjorde ivf 2013 o fick en dotter som nu är 4år. Fick 3ägg till frysen. Det tär mycket o det kostar en massa pengar så nu är det sista gången. Vill att dom ska tina upp de två äggen vi har kvar o ta det bästa. Sen är det bara att hålla tummarna, hade varit så himla roligt med ett syskon. Annars får vi bara acceptera att det inte går, vi är så tacksamma att vi fått en liten tjej ? Tänker ofta på dom som inte får några barn alls. Du har oxå ett barn redan?

Precis vi har en 1,5 åring!

Hade en kvar i frysen som vi återförde när han var 9 månader ungefär, gjorde sedan en hel ivf/ icsi med en återföring som inte tog sig och har nu gjort en hel ivf med endast ett befruktat ägg som jag nu ruvar på! Sonen kom på första försöker så var så säkra på att det skulle var "enkelt" igen men nej... vi sa innan att vi sätter gräns vid 100 000... det passerar vi snart så de är väll dags att ge upp om detta inte tagit sig!
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-09-25 01:04:17 följande:
    Vi går på Rmc i Linköping men gör alla vul o provtagningar i Kalmar på en privat klinik eftersom vi bor så långt ifrån.
    Hej! Jag går också på RMC Linköping fast alla andra kontroller i Jönköping.
    Vart är du i din process? Jag är på sprutdag nummer 12 med Menopur,.
  • AnnaMaria83
    Titikaka skrev 2017-09-24 21:40:58 följande:

Precis mina tankar. Det var sämsta tider! Håll ut tjejer! <3

Ja nu är det måndag och de ringer vid åtta om det skulle vara ändrade planer. Bara att hålla ut :)
  • Jakagal
    Tesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

Jag går också på Carl von Linnékliniken.
  • Tiinuli
    Jakagal skrev 2017-09-25 08:18:10 följande:
    Jag går också på Carl von Linnékliniken.
    Hej Jakagal :)

Hur har det gått för dig?

Jag har Igår tagit ovitrelle och ska till cvl i morgon på morgonen för ÄP.
  • Jakagal
    Tiinuli skrev 2017-09-25 08:34:49 följande:

Hej Jakagal :)

Hur har det gått för dig?

Jag har Igår tagit ovitrelle och ska till cvl i morgon på morgonen för ÄP.

Hej!

Jo det har gått bra. Fick ett embryo med hög poäng återfört i söndags. Mitt andra befruktade skulle de odla vidare några dagar för att se om det fortsätter utvecklas bra, isf fryser de det. Så nu återstår bara väntan till testdagen.

Det kommer gå bra. Lycka till! Jag kommer tänka på dig under morgondagen. :)
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-09-24 22:19:55 följande:

Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?

Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång

För mig tog det 2 dagar efter jag slutat! Hoppas den kommer snart!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-09-25 01:04:17 följande:

Vi går på Rmc i Linköping men gör alla vul o provtagningar i Kalmar på en privat klinik eftersom vi bor så långt ifrån.

Kul med någon mer som går i Linköping! Det för vi med men går hos hemorts i jönköping!
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-09-24 22:17:31 följande:
    Ja, det kan man se som positivt.. tänk vad lite man nöjer sig med nuförtiden. Jag fick missfall men var ändå glad att jag kunde bli gravid. Ganska sjukt men förståerligt.

Jag gjorde som sagt ivf nr 2 nu, gjorde lång protokoll och fick ut 3 ägg (har lågt amh) varav 2 befruktades och ett fint embryo fick jag tillbaka för 9 dagar sen. Så nu väntar jag på att få testa! Vi har aldrigt fått nåt till frysen.

Du då, hur ser din behandling ut nu? Håller tummarna för dig och alla andra :)
    9 dagar sen... då borde du snart kunna testa då antar jag. Håller tummarna!

Jag kör långa protokollet. Och det blir äggplock för mig på fredag. Har 8 ägg som är på G. Några mindre blåsor som inte borde hinna mogna. Har köpt ett 3-pack. Så har jag otur blir det fler tillfällen. Vilket jag alltid har när det kommer till den här resan :(
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017