• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Linsi skrev 2018-01-23 11:04:45 följande:

Lite skumt att man fryser ner det om man inte vågar odla vidare.
    Känns inte riktigt som att det skulle ha så bra förutsättningar för en upptining och sedan dela sig vidare.
    Men som sagt kroppen är ju bästa stället - så varför inteSkrattande
    Förhoppningsvis behöver du inte bry dig det - utan att det du ruvar på går hela vägenHjärta

Aa ingen aning.. haha. Men vet iallafall att de bara fryser ner de allra bästa så får hoppas på det :)
    Tack! Hoppas också att det ska gå bra denna gång.. men har inte så höga förhoppningar..
  • Ellencassandra
    Linsi skrev 2018-01-23 13:22:08 följande:

Positiva tankar!!

Hur många gånger har ni försökt?
    Detta är mitt första - så jag är verkligen i en berg- och dalbana när det gäller hopp och förtvivlan.
    Äggplocket igår gick bra så man gick därifrån med en viss förhoppning, sedan börjar man tänka på äggen i petriskålen - blev de befruktade? Delar de sig? Vilken kvalitet håller de?
    Man blir ju tokig....

Kan tänka mig att väntan är ännu segare när man ruvar - och att man ser fram emot testdagen med blandade känslor.
    Håller tummarna för dig denna gången!

Det här är andra försöket. Försöker va positiv å ibland går det å ibland går det inte alls haha.
    Ja det e nervöst första gången man ruvar å så! Hoppas du ska slippa fler omgångar! Känner igen alla tankar :P visst blir man tokig.. å aldrig får man slappna av typ :P

Aa jag e livrädd för testdagen. Både vill och vill inte testa. Usch å se det där minuset.. kan inte ens föreställa mig hur det skulle va å se ett plus. Kanske svimmar då haha xD
  • Ellencassandra
    Linsi skrev 2018-01-23 16:04:52 följande:

Tror inte man slappnar av även om får ett plus - då kommer nog andra tankar och andra orosmoment.
    Släpper nog aldrig - hahah!

Haha nä det har du nog rätt i! :P
  • Ellencassandra
    pajas77 skrev 2018-01-23 15:00:38 följande:

hej! gjorde äggplock idag , fick ut 5 ägg och jag är 40 1/2 år så man får ju vara nöjd. hoppas nu att alla blir befruktade som förra gången :) de ringer angående besked imorg förmiddag , blir det en bra befruktning så odlar de till blastocyster . annrs 2 dagars . hoppas ni alla lyckats :) kram

Stort lycka till :)
  • Ellencassandra

En fråga jag har.. brukar alltid en vecka innan mens få ömma bröst speciellt på sidorna. Men under mina ivf behandlingar när jag tar progesteron så får jag inte ömma bröst. Eller jag hade det till dag 10 efter ägguttag men tror det beror på ovitrelle som sen gick ur kroppen å då försvann de ömma brösten. Men kan det då va så att jag kanske har östrogendominans i vanliga fall? Jag misstänker faktiskt att det är lite obalans i hormonerna. Hur har era symptom varit när ni tagit lutinus? Hoppas ni förstår hur jag menar xD

• Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-24 10:45:09 följande:
    Detta är mitt första ivf-försök så har inte så mycket att jämföra med. Jag är öm i bröstvårtorna men inte hela brösten och så är jag jättetrött, symptom som jag antar kommer från lutinus. Jag är på ruvardag 5/6 (ska man räkna insättningsdagen?) så det är ju definitivt medicinerna som spökar...
    Nä jag tänkte nog fel där.. för kom på att progesteron sjunker en vecka innan mens å det är då jag får mina ömma bröst. Nu har jag ju lutinus som ger mer progesteron å då har jag inga ömma bröst.. men progesteron ökar under graviditeten va? Så hoppas oömma bröst är ett bra tecken :P

Insättningsdagen räknas som noll. Dagen efter Ruvardag 1 :) jag är på rd 9 nu. Jag har inte ett enda symptom. Bara massa finnar över bröstet å i ansiktet ser inte trevligt ut!

Ja det e jobbigt att lutinus ska ge massa symptom.. å ovitrelle också.. man kan ju inte lita på nåt :P
  • Ellencassandra
    pajas77 skrev 2018-01-24 11:27:30 följande:
    lutinusen ger exaxt samma symptom som när man är gravid. förra ivf jag gjorde och blev gravid så hade jag hemska symptom , visste inte då om det var gravidsymptom eller lutinus. men sen när jag gjorde återföring på fryst embryo så hade jag exaxt samma hemska symptom och var inte gravid, så man blir jäkligt lurad av lutinus. av lutinusen fick jag klåda.huvudvärk.ett fruktansvärt illamående.tokömma bröst. ush viken jäkla medicin. ska på återföring imorgon och denna gång ska jag bara låta dagarna gå utan att googla ett symptom för det blir man bara orolig över och jag testar inte förrän testdag :)
    Aha! Ja jag vet ju inte hur det känns å va gravid så har inget å jämföra med :P har som sagt noll symptom.
    Ska också försöka sluta googla haha men det e himla svårt. Tror jag gått igenom hela familjeliv haha
  • Ellencassandra
    pajas77 skrev 2018-01-24 15:20:30 följande:
    som sagt alla är vi olika , första gången jag var gravid för 18 år sen så hade jag inga symptom alls .18 år senare hade jag en jävla massa symptom , så bara för att man inte känner något så betyder det inte att man inte har lyckats . det är så olika från gång till gång. tar du lutinus?
    Aa förstår det!
    Japp.. men ska bara ta till den 30e alltså oavsett om jag e gravid eller inte. Tycker det låter så kort tid.. vet flera som tar flera veckor efteråt också. Hur gör ni på er klinik?
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-24 23:08:18 följande:
    Jag ska ta Lutinus sammanlagt två veckor, från dagen efter äggplock...alltså 12 dagar efter insättning...men jag har läst att är man gravid så har kroppen börjat producera progesteron på egen hand då.
    Aha okej! Tycker det e så konstigt att det är så olika..
    Men det blir nog bra :) hur mår du?
  • Ellencassandra

Ruvardag 11 (två veckor sen "ägglossning") å molvärken börjar komma smygande precis som förra gången.. känns rätt kört. Ska ta ett test imorgon bitti. Känns deppigt

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017