• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

mileythebunny skrev 2018-01-26 11:58:10 följande:
    Idag är min rd 7 och imorse fick jag en konstig känsla av att jag visste att där inte var något. Tills nu har det känts tvärtom. En lugn vetskap om att det var tomt, typ, låter ju lite knäppt, jag vet. Men precis som vissa vet att de är gravida...

Annars har jag inte känt av så mycket, förutom lutinus som gör brösten ömma och jag typ vill sova dygnet runt. Jag har inte tjuvtestat (hade ju ändå varit på tok för tidigt), och mensen ska inte komma förrän 31/1 så får se...

Håller tummarna för dig!!! <3
    Åh hoppas din känsla är helt fel å att du är gravid :) lutinus gör mig också väldigt trött. Å usch va kladdig den är. Bindor varje dag..
    hur gör ni förresten med sex under ruvning? Vi hade det förra gången (alltså typ en vecka efter insättning) men denna gång vågar jag inte.. alla säger så olika. :o att man ska leva som vanligt å vissa säger att man inte ska ha sex alls under ruvningen..
  • Ellencassandra
    Linsi skrev 2018-01-26 17:57:53 följande:
    Håller tummarna för att det är molvärk av det positiva slaget och att du får ett positivt test imorgon!
    Tack <3
  • Ellencassandra

Igår däckade jag vid åtta å vakna nu. Helt slut. Molvärken e borta. Men jag vågade inte ta ett gravtest idag :/ sen nu gick jag på toa och då var det bruna flytningar i trosan. Kom även efter jag tagit lutinus :( mensen på g

• Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-27 10:17:17 följande:
    Men bruna flytningar kan väl även vara tecken på graviditet? Ge inte upp än, jag håller tummarna!
    Jo. Har läst lite om det nu så har väl lugnat mig en aning. Förra gången kom de bruna flytningarna när jag slutat med lutinus å sen började mensen dagen efter.
    Får se vad testet visar imorgon. Tack! :)
  • Ellencassandra

Lite ljusrosa blod när jag torkar mig men ljusbrunt/beigt på trosskyddet. Åh blir så ledsen :( varför ska det aldrig gå. Känns nästan onödigt att ta ett test. Vet att det gått åt helvete denna gång med. Hur länge ska man klara det här? Får hoppas på lilla eskimån i frysen men känns så hopplöst när inget embryo verkar klara av att bli en blastis. Dag tre sen tar det stopp? Så varför skulle den i frysen funka? Deppig :(

• Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-27 17:52:36 följande:
    Usch, så tråkigt att du känner dig deppig. Jag vet att det inte hjälper att säga det, är ju lättare sagt än gjort, men försök att inte ta ut något i förskott - tänk om det inte är mensen som är på g? Sa du inte att du brukar få mens först när du slutar med Lutinus? Så detta kan ju i sådana fall fortfarande faktiskt vara gravidsymptom, eller? Men förstår känslan av nederlag, det gör jag verkligen, hoppas så för dig! 

En liten positiv fakta är iaf att anledningen till att embryon inte alltid klarar sig länge på labbet, men ändå kan vara bra och utvecklas efter ET/FET, är att livmodern alltid är den bästa platsen för det att vara. Så har du en eskimo i frysen så har den all chans att klara sig förbi fem dagar om den sätts in, trots att andra inte gjort det under odlingen...
    Nä jag vet.. borde inte ta ut i förskott.. man gör lätt det. Jo förra gången var det så. Så man kan hoppas att det är något positivt.. har läst en del på nätet nu å verkar vara lite 50/50. Vissa som har bruna flytningar får mens å vissa e gravida.
    Har bara fått lite brunt. Men inte mycket.
    Tack för all pepp :) hoppas det går bra för dig
    Med!!
    Tar lite på förhållandet också.. jag e så trött å grinig å vill inte ha sex å gråter.. han förstår väl men aa känner mig som en sån värdelös flickvän just nu.. usch för att man ska behöva gå igenom detta
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-01-27 20:03:53 följande:

Jag är ju nästan på samma dag som du, har testdag på måndag och tänkte inte testa. Det har börjat mörkna lite i trosskyddet så jag tror mensen är på g här med. Har tidigare varit med om att mensen smygstartat under sista lutinus dagarna jag känner igen det hela. Staven som man för in pillret med har blivit lite mörkare den med efter insättning. Jag har iof inte fått något på pappret än. 
    Skulle jag nu ha fel och mensen inte dyker upp tar jag ett test på onsdag eller torsdag. Jag tycker det är lättare att få ett negativt gravtest om mensen kommit än om den inte gjort det. 

Man kan ju vara gravid och ha en liten blödning också och jag hoppas att det är så för både dig och mig. Men för min mentala hälsa måste jag vara medveten om att det troligtvis inte är så. Det känns piss det gör det för kliniken sa att det här embryot var mycket finare än de som tog sig för 3-4år sen typ.  Jag har kämpat med både hopp och förtvivlan under ruvardagarna. Jag har inte haft några tecken på att det skulle gå bra men så har jag tänkt att det är ju ett otroligt bra embryo jag har osv. 

Ja! Jag har testdag på tisdag men ska testa imorgon ändå. Håller med dig om att det nog e lättare å ta testet om blödningen kommit igång annars går man ju å hoppas ändå om man får negativt men ingen mens.. men ska nog ändå testa imorgon..

Mina ljusbruna/beiga flytningar har försvunnit nu. Kom ingenting på staven heller. Så vet inte alls vad som sker.
    Hoppas hoppas för vår skull att flytningarna är något positivt... läser ju på google å då är det lite 50/50 :P
    Nä jag vet att jag inte e värdelös flickvän men vart så sjukt deppig.. saknar den jag var förut. Som var glad å ville göra saker. Nu vill jag nästan aldrig hitta på nåt utan bara va hemma.. får hoppas att det snart blir ändring.
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-27 22:38:25 följande:
    När är din BIM, är du förbi den? Håller tummarna!
    Brukar ha mellan typ 26-28 dagar. Är på dag 27 idag. Kom ingenting nu heller när jag tog lutinus. Men har lite molvärk. Kan tänka mig att man blir skör där nere så kanske blödde tidigare å det bruna e gammalt blod.
    Tack :) har du kvar samma känsla att det inte blivit något?
  • Ellencassandra

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

• Ellencassandra
    waldesten16 skrev 2018-01-28 09:32:52 följande:
    Vad tråkigt. Är ledsen för din skull. Förstår att det är sjukt jobbigt. Hur man orkar ? Har inget bra svar brottas själv med den frågan. Försöker låta mig själv vara ledsen för att sedan fokusera och tänka framåt. Stor stor kram
    Tack <3 man e ju ledsen men på ett sätt känns det skönt när man äntligen får svar. Oavsett om det e positivt eller negativt så kan man slappna av lite..
    vet ju att dom flesta måste göra ett par ET och FET innan det lyckas så försöker hålla hoppet uppe..
    tack igen!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017