• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • jamka

Det står att man ska dricka yoghurt innan man kommer för äggplock. Ska det vara drickyoghurt eller går det bra med vanlig yoghurt? Varför är det så viktigt att det ska vara flytande?

• Emsoff
    Nube skrev 2017-09-29 15:46:04 följande:
    Härligt! Håller tummarna :) När blir det ET?
    Måndag, men OM det skulle bli fler befruktade än sist så kan det bli onsdag. Men måndag är planen!
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!

Men det här låter ju fantastiskt bra! Hur har set artat sig. Är så många här inne att det är svårt att hänga med!
  • MollyB
    Älvan skrev 2017-09-29 14:06:51 följande:

Japp! Första efter jag börjat med sprutor! Jag tycker den här processen är så spännande :)

Åh vad spännande! :) Kändes det bra? Vilken dag fick du komma in på första? För mig blir de på tis, dag 7!
  • Bli3ifamiljen
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:48 följande:
    Jättetråkigt! Önskar dig lycka till nästa gång :)
    Tack och grattis till ditt +! Nu håller vi rummen för att det håller i sig.
  • Bli3ifamiljen
    Titikaka skrev 2017-09-29 11:31:48 följande:
    Synd att höra, men de alltid rekommenderar gå ner i vikten innan IVF. Jag vet en tjej som kan inte köra i gång processen till hon är i bra vikt. Men man kan bara spekulera varför händer grejer med såna processer. Hoppas nästa gång blir lyckosam!
    Tack! Det hoppas jag med. Jag läste forskning på de med fetma relativt normalvikt och där fanns det skillnad. Men ska jag vara normalviktig ska jag ner i strl 36 och det tycker inte riktigt jag är normalvikt.

• Bli3ifamiljen
    jamka skrev 2017-09-29 19:49:57 följande:

Det står att man ska dricka yoghurt innan man kommer för äggplock. Ska det vara drickyoghurt eller går det bra med vanlig yoghurt? Varför är det så viktigt att det ska vara flytande?

Jag fick äta vad jag ville. Konstigt att det är olika.
  • Becccss
    Titikaka skrev 2017-09-28 22:40:09 följande:
    Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!

Vad härligt tjejer! Så underbart att läsa :) jag väntar på min VUL på måndag och hoppas se samma som er <3 Jag har också fått MF förut och är orolig hela tiden.

Hur mår ni? Illamående? Trött? Jag mår jättedålig om jag är hungrig :D men fick inte spy än. Är på 6 v. 2 d. nu :)
    Vad spännande, det kommer säkert gå jättebra på måndag <3 jag mår också jätteilla om jag är hungrig (men har samtidigt avsmak för många maträtter så det blir samma om och om igen), och kräks då och då på grund av lukter haha.. Annars är jag trött, väldigt känslosam, dom ömma brösten är kvar och lite så :) men jobbigast är oron över att den inte ska vilja stanna kvar där inne. Hoppas du fortsätter att slippa kräkas <3
  • Nube
    jamka skrev 2017-09-29 19:49:57 följande:

Jag åt också en vanlig frukost.
  • Nube
    Bli3ifamiljen skrev 2017-09-29 21:29:35 följande:

Tack och grattis till ditt +! Nu håller vi rummen för att det håller i sig.

Tack så mycket!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017