• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Becccss
    jamka skrev 2017-09-28 19:07:28 följande:
    Vad skönt det låter att risken är lika liten som efter vecka 12. Jag är dock lite tveksam eftersom av mina fyra missfall fick jag se rätt storlek och slående hjärta i v.7 vid två graviditeter men två veckor senare stannade graviditeten av. Hoppas att jag är ett undantag och att sånt här händer sällan vid ivf. Håller tummarna att vi får våra efterlängtade barn nästa sommar????
    Tack snälla <3 åh, jag beklagar! Nej då kanske man inte ska "slappna av" än.. Ja verkligen, håller också tummarna för det <3
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-28 20:14:38 följande:
    Tusen tack och grattis själv <3 Min läkare sa att missfallsrisken fortfarande är ökad fram till efter vecka 12. Men hoppas mer på att din har rätt :) Och hoppas att vi båda får behålla dom små <3 Tar en dag i taget!
    Tack så mycket <3 det verkar som att det är min läkare som gett fel information, jag som kände mig så glad och mycket mindre orolig.. Vill bara att första veckorna ska gå lite fortare, men vi får ta en dag i taget som sagt! Det hoppas verkligen jag med, för oss båda <3 hur mår du nu? :)
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-28 20:11:09 följande:

Ja jag hoppas det, kände samma idag o nu litegrann oxå men annars e allt som vanligt.

När va det du skulle ha mens e det idag? Har fu bestämt om du ska testa imorgon? Håller tummarna för dig.

Jag kommer nog testa lördag el söndag e så sugen på det får se bara så jag vågar man e lite rädd som

Du skrev innan att det blir negativt

Jag tror jag skulle fått mens i tisdag, 14 dagar efter äggplocket. Imorgon är det 14 dagar sedan återföringen, ingen mens än. Men är orolig hela tiden. Precis, svårt det där med att testa eller inte. Jag vet inte hur jag gör imorgon :/
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-09-28 19:22:21 följande:

Aa verkligen tack detsamma :)

Jag ska dit på tisdag SJ då?

På måndag så då får vinde hur det ser ut! Hade vul på dag 8 sist med sprutorna så känns skönt med dag 6 denna gång då de inte växte förra gången!
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-28 22:17:30 följande:

Jag tror jag skulle fått mens i tisdag, 14 dagar efter äggplocket. Imorgon är det 14 dagar sedan återföringen, ingen mens än. Men är orolig hela tiden. Precis, svårt det där med att testa eller inte. Jag vet inte hur jag gör imorgon :/

Å va spännande låter väldigt lovande
  • Titikaka
    ijo skrev 2017-09-28 14:08:47 följande:

Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3

Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!

Vad härligt tjejer! Så underbart att läsa :) jag väntar på min VUL på måndag och hoppas se samma som er <3 Jag har också fått MF förut och är orolig hela tiden.

Hur mår ni? Illamående? Trött? Jag mår jättedålig om jag är hungrig :D men fick inte spy än. Är på 6 v. 2 d. nu :)
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-28 22:17:30 följande:

Ja just det, men e din mens regelbunden? Förstår din oro
  • MollyB
    Nube skrev 2017-09-28 17:13:14 följande:

Vi har inga barn heller så jag hoppas att det går bra nu! Vi har försökt 2 år nu och detta är IVF nr 2. Blev gravid sist men det var en ofostrig graviditet och missfall då.. så om jag plussar nu kommer jag vara orolig så klart om det händer igen men men inger som jag kan styra över.

Ja, kul att ni är igång nu! När man väl börjar går tiden rätt fort men ni under ruvningen går den så sakta ;)

Ledsen för er skull att det inte lyckades förra gången, vi håller tummarna för gång nummer två nu! Kan tänka mig att dagarna går långsamt under ruvningen ;) Har de sagt något till dig vad man ska tänka på eller undvika under ruvningen?
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-09-28 08:43:52 följande:
    Lycka till nu :) det kommer att Gå fint!

Hur såg det ut på förra vul? Jag undrar vad är det som gör att tex jag fick börja menopur 225 och du lägre? Jag menar med den lägre dosen hade kanske inte jag ens fått några ägg?

Äggplocket var verkligen smärtfritt och alla på kliniken va helt underbara. Vi ska tillbaka på söndag :)
    Snart ruvar vi !
    Tack :)

Anledningen till att jag fick så låg dos är att jag har sån hög risk att bli överstimulerad. Förra gången med låg dos med Gonal F fick jag 60 äggblåsor, så de var rädda att samma sak skulle hända igen med mig. Men jag skulle haft en högre startdos än vad jag hade det är därför jag har fått spruta längre. Skulle egentligen om man jämför kanske haft äggplock i början på denna veckan, men men lätt att vara efterklok.

Jag hoppas att jag är en ruvare på onsdag :) Lycka till på söndag, så spännande detta
  • Bli3ifamiljen

Det blev tyvärr som jag misstänkte efter blödningen 14 dagar efter äggplock, ingen graviditet. Men som sambon sa igår, det är iallafall det närmaste vi kommit en graviditet.
    Antagligen blir det nu runda två för oss med ivf. Det finns endast 1 ägg som ev kan ha överlevt till frysning. Jag antar det kommer bli en högre dos gonal-f nu då de bara fick ut 4 ägg, två som delade sig.
    Jag trodde jag skulle vara relativt lättstimulerad då jag har hyfsat bra AMH-värde 22pmol/l, trots min ålder på 38. Jag fick starta med en dos på 225, öka till 250 efter 7 dagar. Kan det bero av att jag väger några kilo för mycket även fast jag gått ner 10kg sen jag anmälde oss till ivf?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017