• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-10-01 11:12:21 följande:

Ägguttag i morgon. Hoppas att jag inte svimmar av smärta.

Nej nej det kommer du inte göra :) det kommer gå super bra.
    Jag kände typ inget eller mins inte :D dem gav bra med smärtstillande

Lycka till
  • Tiinuli

Nu ruvar jag också :) så spännande och läskigt på samma gång.

Nu är det bara upp till ödet om allt kommer gå vägen.
    Vi hade 10st på ÄP, 7st blev befruktade och 4 klarade sig till dag 5. Dem kommer odla vidare dem resterande 3 till i morgon och se om dem går att frysa ner.

• Tesora
    EllieTeodora skrev 2017-10-01 15:15:14 följande:

Skönt :) Mensen för mig kom i torsdags men får vänta med sprutstart tills torsdag, 5e okt, nästa vecka.. Berätta gärna hur det går för dig! 

Hej,

Jo det har gått bra här dock mått lite illa. Ska ta två sprutor ikväll och gå till läkaren på tisdag.

Åh spännande :)
  • jamka
    Tiinuli skrev 2017-10-01 17:15:59 följande:

Nej nej det kommer du inte göra :) det kommer gå super bra.

Jag kände typ inget eller mins inte :D dem gav bra med smärtstillande

Lycka till

Tack:)
  • jamka
    Tiinuli skrev 2017-10-01 17:26:08 följande:

Vi hade 10st på ÄP, 7st blev befruktade och 4 klarade sig till dag 5. Dem kommer odla vidare dem resterande 3 till i morgon och se om dem går att frysa ner.

Grattis! Fick du tillbaka bara 1 st.?
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-10-01 17:48:59 följande:
    Grattis! Fick du tillbaka bara 1 st.?
    Ja jag frågade om det att sätta in 2 st men hon sa att dem i regel gör inte det pga risken för tvilling graviditet.
    TD 14/10
  • Anki7

Jättestort Grattis till alla som fått det efterlängtade plusset! Jag är på ruvardag 7 med en 5-dagars blastocyst och jag hoppas så otroligt innerligt att jag också får ett plus när jag väl testar. Dagarna går så himla långsamt och alla symptom är så enerverande eftersom de antagligen bara beror på Lutinus eller mens =/ Idag har jag haft rejäl mensverk men vet ju inte om det är positivt eller negativt... Skulle vilja tjuvtesta under veckan men vill inte jobba den dagen vare sig det blir ett plus eller inte, så kommer nog vänta till min riktiga testdag nästa lördag. Känns som evigheter bort bara

• Mira6
    Anki7 skrev 2017-10-01 18:37:32 följande:

Jättestort Grattis till alla som fått det efterlängtade plusset! Jag är på ruvardag 7 med en 5-dagars blastocyst och jag hoppas så otroligt innerligt att jag också får ett plus när jag väl testar. Dagarna går så himla långsamt och alla symptom är så enerverande eftersom de antagligen bara beror på Lutinus eller mens =/ Idag har jag haft rejäl mensverk men vet ju inte om det är positivt eller negativt... Skulle vilja tjuvtesta under veckan men vill inte jobba den dagen vare sig det blir ett plus eller inte, så kommer nog vänta till min riktiga testdag nästa lördag. Känns som evigheter bort bara

Åh då e vi två jag orkar inte med denna väntan. E på rd 11 o min testdag e på fredag.

Vill så gärna tjuvtesta men vågar inte e aå rädd att det blir negativt. Imorgon e det 14 dagar sen ägguttaget o min mens e beräknad imorgon oxå.

Jag har haft mensvärk sen rd 7 o detn värsta dagen va rd9, idag känns det som att mensens ska komma när som helst jag springer på toa hela tiden men det e lutinus som spökar.

Jåller tummarna för oss
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-10-01 17:26:08 följande:

Grattis Tiinuli och lycka till!
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt