• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • hanna8911

Hur snabbt kände ni något efter ni börjat med sprutorna? Jag har sprutat sedan i onsdags så inte länga alls såklart! Tycker jag känner något, iallafall på kvällen! Är nog egentligen bara nojig för att det inte ska växa flera äggblåsor denna gång också...

• jamka
    hanna8911 skrev 2017-09-30 19:13:46 följande:

Hur snabbt kände ni något efter ni börjat med sprutorna? Jag har sprutat sedan i onsdags så inte länga alls såklart! Tycker jag känner något, iallafall på kvällen! Är nog egentligen bara nojig för att det inte ska växa flera äggblåsor denna gång också...

Jag har känt mig mycket trött och öm efter stick på magen och från dag 6 känningar runt äggstockar, på vul såg läkaren 4 äggblåsor. Han sa att det räcker med 3 så på måndag har vi ÄP.????
  • jamka

Om man ska vara sjukskriven i några dagar så när är det bäst? Min chef vet inte att jag gör ivf. Jag tänkte att efter ÄP behövs det nog men hur mår ni som ruvar och använder lutinus, jobbar ni som vanligt?

• MollyB

Hej! Har också sprutat sedan i onsdags och tycker att jag har börjat känna av något! Även att sprutan känns mer för varje dag. Men jag vet inte om det bara är inbillning :) Min första gång med sprutor. Vilken använder du?
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-09-30 19:51:59 följande:

Hej! Har också sprutat sedan i onsdags och tycker att jag har börjat känna av något! Även att sprutan känns mer för varje dag. Men jag vet inte om det bara är inbillning :) Min första gång med sprutor. Vilken använder du?

Ja jag tycker med att jag känner något men mest så här på kvällen! Jag använder 150 ie Menopur! Kontroll på måndag, så hoppas hoppas verkligen det är mer än en som vuxit så att det inte blir som sist!
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-09-30 19:51:59 följande:

Vad använder du?
  • Tesora

Jag känner bara mig illamående när jag åker buss. Känner även att det gör mer ont efter varje spruta som man tar.
  • jamka
    Tesora skrev 2017-09-30 21:35:24 följande:
    Jag känner bara mig illamående när jag åker buss. Känner även att det gör mer ont efter varje spruta som man tar.
    Ja, det gjorde mer ont varje dag men de sista sprutorna gjorde inte alls ont och huden var inte lika röd de sista tre dagarna. Jag tog min sista spruta idag, Ovitrelle, vad skönt att inte behöva ta mer.
  • LeNe14
    Tiinuli skrev 2017-09-30 14:18:39 följande:

Hej

Du kan kontakta kliniken i Uppsala utan att du behöver vänta på remissen.

Ja, det var det jag tänkte, tack för svar. Ska försöka ringa dem i nästa vecka.
  • LeNe14
    MollyB skrev 2017-09-30 16:19:17 följande:

Hej!

För oss tog det ca 3 månader, detta var i feb-mars i år. Hoppas att det hjälpte något!

Tack för svar. Från att ni var på slutsamtal efter utredning, till att ni fick börja med IVF alltså?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017