• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • segelvind

Hej alla! Jag har följt er hela hösten men inte skrivit något Vilka kämpar! Grattis till alla plus! Vi ska nu äntligen börja vår ivf-resa. Vi fick missfall för ett år sedan efter att ha försökt aktivt ett halvår och kört oskyddat nästan ett år. Utredningen visar inga fel så vi fick vänta in ett år efter missfall innan remissen nu kunde skickats.

Vi har köpt ett försök som vi ska påbörja nu i slutet av oktober då vi inte klarar av att vänta längre utan vill komma igång. Jag kan få min del som bruttolöneavdrag vilket lindrar det ekonomiska något. På onsdag har vi uppstartsmötet med läkare och på torsdag med barnmorska. Spännande och läskigt!

Vi är blandat glada/lättade att det händer något och blandat rädda för vad det hela ska innebära för oss. Jag är 32 och min sambo 30.

• Elise39
    Nube skrev 2017-10-01 16:17:28 följande:
    Tack! Hur mår du? Har du några symptom?

Jag ringer kliniken på tisdag när jag har min testdag och bokar vul då om testet fortfarande visar positivt, vilket jag hoppas så klart!
    Mår ganska bra men mensvärk och illamående. Hade TD igår och testet visade positivt. Läste om Litunus och mina symtom kan vara biverkningar
    Spänd buk (svullen buk)
    Buksmärta
    Illamående
    Livmoderkramper
  • Emsoff
    jamka skrev 2017-10-01 10:28:15 följande:
    Ok, och hur är det med biverkningar? Illamående eller som vanligt?
    Jag har haft ömma bröst... men tror mer att de berott på ovitrellen. Kladdigt! Men inga biverkningar.
  • Tesora
    segelvind skrev 2017-10-01 20:10:31 följande:

Hej alla! Jag har följt er hela hösten men inte skrivit något Vilka kämpar! Grattis till alla plus! Vi ska nu äntligen börja vår ivf-resa. Vi fick missfall för ett år sedan efter att ha försökt aktivt ett halvår och kört oskyddat nästan ett år. Utredningen visar inga fel så vi fick vänta in ett år efter missfall innan remissen nu kunde skickats.

Vi har köpt ett försök som vi ska påbörja nu i slutet av oktober då vi inte klarar av att vänta längre utan vill komma igång. Jag kan få min del som bruttolöneavdrag vilket lindrar det ekonomiska något. På onsdag har vi uppstartsmötet med läkare och på torsdag med barnmorska. Spännande och läskigt!

Vi är blandat glada/lättade att det händer något och blandat rädda för vad det hela ska innebära för oss. Jag är 32 och min sambo 30.

Åh vad skönt jag kan också ta min del via bruttolöneavdrag. Så skönt att kunna dela upp betalningen på 3 :) vi har också bestämt oss för att köra 1 försök till att börja med.
  • Anki7
    Mira6 skrev 2017-10-01 19:11:35 följande:

Åh då e vi två jag orkar inte med denna väntan. E på rd 11 o min testdag e på fredag.

Vill så gärna tjuvtesta men vågar inte e aå rädd att det blir negativt. Imorgon e det 14 dagar sen ägguttaget o min mens e beräknad imorgon oxå.

Jag har haft mensvärk sen rd 7 o detn värsta dagen va rd9, idag känns det som att mensens ska komma när som helst jag springer på toa hela tiden men det e lutinus som spökar.

Jåller tummarna för oss

Ja det är ju det som är det värsta, alla symptom som gör att man vill hoppas men som man samtidigt inser lika gärna, eller troligtvis, beror på mens eller lutinus. Så blir man nedstämd för det känns som att man lurar sig själv, samtidigt som man vill hoppas. Jobbig berg och dalbana. Håller också tummarna för oss båda, borde ju helt oss dubbel tur ;)
  • Elise39

Nu har jag ringt kliniken och ska på VUL 25/10. Trodde man skulle ta Litunus några veckor till men barnmorskan sa att jag kunde sluta. Hur har ni andra gjort?

• Mm79
    Elise39 skrev 2017-10-02 09:13:09 följande:

Nu har jag ringt kliniken och ska på VUL 25/10. Trodde man skulle ta Litunus några veckor till men barnmorskan sa att jag kunde sluta. Hur har ni andra gjort?

Jag vågade inte sluta rakt av, så jag trappade ner lutinus till 2 ggr per dag och körde slut förpackningen. Sjuksköterska sa att det var ok att fortsätta tills dem tog slut. Var väldigt nojig kan jag säga att det kommer blödning efter jag slutat med lutinus och blir missfall. Men nej, det kom ingen blödning :)
  • galadriel80
    Elise39 skrev 2017-10-02 09:13:09 följande:

Spännande! Jag ska på VUL 19/10. Jag tar fortfarande lutinus. Hade 6 dagar kvar i fredags när jag pratade med kliniken o meddelade mitt plus, hon sa att jag skulle ta de 6 dagarna också. Så min sista dag med lutinus blir nu på onsdag.

Men det är säkert individuellt.

Lycka till nu!
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-10-01 19:18:00 följande:
    Grattis Tiinuli och lycka till!
    Tack :)
    Nu "bara" väntan kvar..
  • jamka

Nu vilar jag efter äggplocket. Det gjorde inte så ont. 3 ägg blev det. Skönt att vara bedövad med morfin, men vad de fick sticka min arm innan de lyckades. Det blir stora blåmärken på mina armar.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017