• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Emsoff
    Emsoff skrev 2017-10-11 05:53:09 följande:
    Tjuvtestade nu på morgonen. Ruvardag 10 med 3 dagars. Plus! Det borde inte vara ovitrellen va? Men har aldrig vid mina tidigare graviditeter fått plus så här tidigt (har en dotter och efter det har jag haft 4 missfall och 1 utomkved). Och inte så här starkt plus heller... så blir lite fundersam.
    Nej, Ruvardag 9 med 3 dagars är det ju.
  • waldesten16
    Emsoff skrev 2017-10-11 05:54:12 följande:
    Nej, Ruvardag 9 med 3 dagars är det ju.
    Åh vad roligt med plusset grattis!

Då var det inte mensen som var på g :) Jag har med sådan mensvärk och är orolig att det är mensen eller biverkning av litunius.
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2017-10-11 06:24:58 följande:
    Åh vad roligt med plusset grattis!

Då var det inte mensen som var på g :) Jag har med sådan mensvärk och är orolig att det är mensen eller biverkning av litunius.
    Men vågar jag tro på att det är plus på riktigt då?
  • waldesten16
    Emsoff skrev 2017-10-11 07:38:57 följande:
    jag tog ett test typ på dag tre för att se om otrivellen gav utslag men det gjorde den inte. Tror den ev. kan sitta i max 10 dagar
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-10 14:06:29 följande:

Jag väntar och väntar. Testdag den 20/10 om inte set kommer blödningar innan dess.

Det kommer gå bra hela vägen. Håller tummarna för oss alla!
  • Areeya

Tjuvtestade nu på morgonen. Ruvardag 10 med 3 dagars. Plus! Det borde inte vara ovitrellen va? Men har aldrig vid mina tidigare graviditeter fått plus så här tidigt (har en dotter och efter det har jag haft 4 missfall och 1 utomkved). Och inte så här starkt plus heller... så blir lite fundersam.

Wow, grattis!
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-11 07:38:57 följande:

Jag lämnade blodprov idag på ett privat lab som jag hittat på nätet. Ville se om jag verkligen är gravid...

Kolla om de finns på din ort också: werlabs.se

Det kostar 225 kr.
  • hanna8911

Nu är plocket gjort! 13 ägg blev de, hoppas många befruktas! Återföring på fredag! Upplevde inte alls det jobbigt vilket var skönt! Nu är det ömt och lite molande värk! Kämpa nu äggen!

• Mariana79

Åh så Ljuvligt! Klart det inte är otrivellen! Lycka till Nu!
  • Mariana79
    hanna8911 skrev 2017-10-11 10:04:51 följande:

Nu är plocket gjort! 13 ägg blev de, hoppas många befruktas! Återföring på fredag! Upplevde inte alls det jobbigt vilket var skönt! Nu är det ömt och lite molande värk! Kämpa nu äggen!

Grattis till fin skörd :) nu Hejjar vi vidare!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017