• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • stfr83

Nu är jag på gång igen med FET nr2 . Började med Letrozol idag o hoppas att stimulerat FET kommer fungera bättre än ostimulerat. Följer er andra varje dag här i tråden. Spännande o jobbig tid för er som ruvar! Lycka till alla som håller på att kämpa!!

• MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-08 20:35:51 följande:

Okej! Såklart tråkigt men som du säger är det bättre att ta det säkra före det osäkra! Hur mår du annars? Jag känner av magen mycket, och mår lite illa till och från! Ska på nytt ul imorgon och hoppas då de vuxit till sig tillräckligt så att vi kan få ett datum för äp!

Jag mår ändå ganska bra! Känner av äggstockarna en del och det trycker mot ljumskarna. Inget illamående ännu i alla fall! Du får säkert ett datum för äp idag! Säg till när du varit där! :) Jag ska dit efter lunch idag och få bekräftat datum för äp! Så mycket känslor inblandat, kommer tårar lite när som! Har du blivit väldigt känslig?
  • Freya18
    waldesten16 skrev 2017-10-09 06:26:53 följande:
    välkommen hit! Tråkigt med ditt missfall. Jag har också varit gravid en gång (utomkveds) innan jag påbörjade med ivf, det hände inget efter det och tiden bara rann i väg.

Går du via en privat klinik eller via landstinget?
    Via Landstinget. Nu räknar man ner dagarna tills man får starta med injektionerna!
  • Freya18
    Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Pigall

*Lyckobubblor

*LeNe14

*Zuces

*Mariana79

*Ascoria

*Freya18 - Puregon runt 20/10.

- Sprayar: 

*EllieTeodora, synarela

- Sprutar: 

*Hanna8911, menopur från 27/9

*MollyB, gonal-f från 27/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

*Plommonstop

*Älvan

*Tesora, äggplock 9/10

- Ruvar:

*Ackja TD 11/10

*AnnaMaria83, TD 13/10

*Tiinuli, TD 14/10

*Areeya, TD 14/10

*Emsoff, TD 20/10

*Waldesten16, TD 23/10

*Västerås

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen)

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen)

*Mm79, vul 12/10

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39, vul 25/10

*Galadriel80, vul 19/10

*Nube (1:a återföring, IVF nr. 2)

*Jakagal

*Anki7
  • Tesora

Åh jag är så besviken fick bara ut 4 ägg :/ hade över 20 blåsor :/ men aja får svar imorgon hur det har gått med befruktningen

• Älvan

Nu har jag en fråga här som jag hoppas någon av er kan svara på. De ringde från sjukhuset idag, skulle gjort ET idag. Tydligen så har hela 10 st av mina 14 plockade ägg befruktats, vilket är helt fantastiskt. Så de önskar vänta med ET till dag 5, dvs på onsdag.

Så min fråga, varför gör man det och hur påverkar det mina chanser att bli gravid?

• zuces
    Älvan skrev 2017-10-09 12:40:53 följande:

Nu har jag en fråga här som jag hoppas någon av er kan svara på. De ringde från sjukhuset idag, skulle gjort ET idag. Tydligen så har hela 10 st av mina 14 plockade ägg befruktats, vilket är helt fantastiskt. Så de önskar vänta med ET till dag 5, dvs på onsdag.

Så min fråga, varför gör man det och hur påverkar det mina chanser att bli gravid?

Jag tycker du ska vänta till dag 5! Vissa av dessa befruktade ägg ser kanske bra ut men överlever inte till dag 5. Om du väntar till dag 5 så kommer de allra bästa embryona vara kvar och därför har du större chans att lyckas med graviditet just detta försök!

Jag har ett AMH värde på 27 och hoppas också få ut många ägg som blir befruktade och sedan vänta till dag 5 och sätta in en blastocyst som de kallas då istället! Det är det idealiska som kan hända enligt mina tankar. Lycka till!
  • Ellencassandra
    Älvan skrev 2017-10-09 12:40:53 följande:

Du har ju väldigt många befruktade ägg så då vågar de låta äggen odlas vidare. Det kan vara väldigt svårt å välja bland så många så då är det lika bra att vänta ytterligare några dagar å se vilka som klarar sig till blastocyst stadiet :)
  • Freya18

Är det någon annan som använder eller ska använda Puregon? Det verkar som att dom flesta använder andra läkemedel.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017