• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mariana79
    Tesora skrev 2017-10-07 16:36:09 följande:

Jag har inte riktigt tränat under själva behandlingen, men tränat mycket styrka innan. Blev sjuk och kunde därför inte träna. men läkaren sa till mig att jag bär köra kondition istället. Så jag tror att promenader och så är något man ska göra. Jag har äggplock på måndag, men tänker träna onsdag om jag mår bra. 

Tack för svar :) du får gärna återkoppla om hur det kändes efter träningspasset på onsdag. Det är väl bara att testa sig fram men är så rädd för att göra för mycket, vill ju inre riskera nått så jag får väl prova mig fram helt enkelt. Intressant att höra hur det gått för andra vad man känt att man klarar utan att få ont osv. Men jag kör promenader och fortsätter med yoga och barremove - det är det ju inga hopp i.

Lycka till på måndag - hoppas det blir ett strålande resultat för dig!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-07 12:45:25 följande:

Ja jätte kul! Då kan man följas åt enkelt!! Ja jag antar det! Kanske kollar något med

Överstimuleringsrisk att göra? Ja jag hoppas det blir på onsdag med men vi får se! Håller tummarna för oss alla!!

Ja verkligen!! :) Ja det har det kanske! Vi kommer att göra total-frys för risk för överstimulering då jag har pcos men klinikerna har säkert olika metoder :)
  • MollyB
    Västerås skrev 2017-10-07 14:23:44 följande:

Idag var det dags för ET vi fick embryo 5 dagars nu börjar helvetesruvningen

Lycka till!! Håller tummarna för er!
  • Tiinuli
    Västerås skrev 2017-10-07 14:23:44 följande:

Idag var det dags för ET vi fick embryo 5 dagars nu börjar helvetesruvningen

I feel you :/
  • Areeya

Oj, vad mycket ni har skrivit!

Det har gått 6 dagar nu sedan insättningen. Imorse fick jag kraftig mensvärk och var så rädd att mensen skulle komma. Tog ett test med clearblue och det står Gravid 1-2 veckor.

Kan jag lita på det?

Jag vet inte hur jag ska må nu, har ju tre missfall i baggaget...

Den här är vår sista chans med ivf i Sverige, inga embyro i frysen heller.

Va jobbigt det här.

• ivfbebis
    Areeya skrev 2017-10-07 18:43:13 följande:

Oj, vad mycket ni har skrivit!

Det har gått 6 dagar nu sedan insättningen. Imorse fick jag kraftig mensvärk och var så rädd att mensen skulle komma. Tog ett test med clearblue och det står Gravid 1-2 veckor.

Kan jag lita på det?

Jag vet inte hur jag ska må nu, har ju tre missfall i baggaget...

Den här är vår sista chans med ivf i Sverige, inga embyro i frysen heller.

Va jobbigt det här.

Har du tagit ovitrelle? Då ska man vänta minst 10 dagar innan man testar då det kan ge falskt plus. Men håller tummarna för dig!!
  • Areeya
    ivfbebis skrev 2017-10-07 21:20:19 följande:

Har du tagit ovitrelle? Då ska man vänta minst 10 dagar innan man testar då det kan ge falskt plus. Men håller tummarna för dig!!

Ja, det gjorde jag, den 23/9.

Jag har testat en gång tidigare den 4/10 för att kolla om det finns hormonen kvar i kroppen med både gravtest och ägglossningstest. De var helt blank.
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-07 18:10:23 följande:

Ja verkligen!! :) Ja det har det kanske! Vi kommer att göra total-frys för risk för överstimulering då jag har pcos men klinikerna har säkert olika metoder :)

Okej! Har du dämpads långa blåsor nu som göra TT de vill totalfryss eller har fet varit bestämt sedan innan?
  • AnnaMaria83

Hej alla! Har varit lite frånvarande då jag blivit sjuk. Är överstimulerad och går på kontroller med blodprover, Vul & UL varannan dag då jag har en hel del vätska i buken samt att jag är lite uttorkad. Magen är konstant hård och svullen och det gör ganska ont. Men det positiva i det hela är att jag testade positivt för graviditet i torsdags och räkan verkar trivas fortsatt bra där inne trots vätskan. Började med fragmin igår så att man minskar riskerna för blodpropp. Nu hoppas jag att räkan vill stanna kvar hos oss bara :)

• waldesten16
    AnnaMaria83 skrev 2017-10-08 07:55:51 följande:

Hej alla! Har varit lite frånvarande då jag blivit sjuk. Är överstimulerad och går på kontroller med blodprover, Vul & UL varannan dag då jag har en hel del vätska i buken samt att jag är lite uttorkad. Magen är konstant hård och svullen och det gör ganska ont. Men det positiva i det hela är att jag testade positivt för graviditet i torsdags och räkan verkar trivas fortsatt bra där inne trots vätskan. Började med fragmin igår så att man minskar riskerna för blodpropp. Nu hoppas jag att räkan vill stanna kvar hos oss bara :)

Grattis till plusset ! Så härligt att höra :)

Mindre roligt att höra att du har blivit överstimulerad ? Är det en grad två ? Hur stora vad dina äggstockar?

Hoppas det ger med sig snabbt. Jag Hade återföring i onsdags och var på gränsen till överstimulering med över 7cm på äggstockarna och vätska i buken. Vägde mig i går och hade gått upp 2,5 kg antagligen vätska.

Återigen stort grattis till plusset!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017