• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Älvan skrev 2017-10-09 12:40:53 följande:

Nu har jag en fråga här som jag hoppas någon av er kan svara på. De ringde från sjukhuset idag, skulle gjort ET idag. Tydligen så har hela 10 st av mina 14 plockade ägg befruktats, vilket är helt fantastiskt. Så de önskar vänta med ET till dag 5, dvs på onsdag.

Så min fråga, varför gör man det och hur påverkar det mina chanser att bli gravid?

Stort grattis till så många befruktade!! angående din fråga ser jag att flera redan svarat :)
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-09 12:32:21 följande:

Åh jag är så besviken fick bara ut 4 ägg :/ hade över 20 blåsor :/ men aja får svar imorgon hur det har gått med befruktningen

Jag håller tummarna att det går bra med befruktningen! Jag förstår att du är besviken när du hade så många blåsor. Hör av dig imorgon när du fått veta resultatet!
  • Mariana79
    Tesora skrev 2017-10-09 12:32:21 följande:

Åh jag är så besviken fick bara ut 4 ägg :/ hade över 20 blåsor :/ men aja får svar imorgon hur det har gått med befruktningen

Men det kan vara 4 toppen fina ägg, tappa inte hoppet än! Jag håller tummarna, heja heja!
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-09 10:08:54 följande:

Jag mår ändå ganska bra! Känner av äggstockarna en del och det trycker mot ljumskarna. Inget illamående ännu i alla fall! Du får säkert ett datum för äp idag! Säg till när du varit där! :) Jag ska dit efter lunch idag och få bekräftat datum för äp! Så mycket känslor inblandat, kommer tårar lite när som! Har du blivit väldigt känslig?

På onsdag blir det plock! Tog ovitrellen ikväll och ska vara på kliniken kl 7 på onsdag! Känns skönt! Fanns ca 12 st blåsor i rätt storlek idag så känns hoppfullt på några ägg! Hoppas det gick bra för dig med idag? Inte märkt av så mycket på just hormonerna och känslighet faktiskt utan mer att det gjort ont nästa i magen!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-09 22:19:38 följande:

På onsdag blir det plock! Tog ovitrellen ikväll och ska vara på kliniken kl 7 på onsdag! Känns skönt! Fanns ca 12 st blåsor i rätt storlek idag så känns hoppfullt på några ägg! Hoppas det gick bra för dig med idag? Inte märkt av så mycket på just hormonerna och känslighet faktiskt utan mer att det gjort ont nästa i magen!

Å vad kul att du fick bokad äp!! Då har vi plock nästan samtidigt! Jag tog suprefact ikväll och ska vara på kliniken 8.15! Det såg bra ut idag, många blåsor, de sa inte riktigt hur många, men att det såg bra ut! Nu håller vi tummarna för många fina ägg!
  • Tesora
    Mariana79 skrev 2017-10-09 20:50:45 följande:

Men det kan vara 4 toppen fina ägg, tappa inte hoppet än! Jag håller tummarna, heja heja!

Aa jo jag vet jag hoppas att det är toppen ägg:)

Tack snälla :)
  • AnnaMaria83
    waldesten16 skrev 2017-10-08 09:41:33 följande:

Grattis till plusset ! Så härligt att höra :)

Mindre roligt att höra att du har blivit överstimulerad ? Är det en grad två ? Hur stora vad dina äggstockar?

Hoppas det ger med sig snabbt. Jag Hade återföring i onsdags och var på gränsen till överstimulering med över 7cm på äggstockarna och vätska i buken. Vägde mig i går och hade gått upp 2,5 kg antagligen vätska.

Återigen stort grattis till plusset!

Hej! Oj hur mår du nu? Mina äggstockar är en grad 1 men har rätt mycket vätska som är väldigt besvärande då det inte finns så mycket utrymme för att fylla mage och tarm med mat. Blev inlagd igår vid lunch och har fått dropp samt urin-och vätskemätning. Får se vad de säger idag. Igår pratade de om eventuell tappning men vi får se hur det känns.. vill såklart försöka undvika det om det går.
  • AnnaMaria83
    Tesora skrev 2017-10-08 18:51:40 följande:

Åh vad kul stort grattis håller alla tummar att räkan stannar :)

Tack så mycket :)
  • waldesten16
    AnnaMaria83 skrev 2017-10-10 07:21:32 följande:
    Hej! Oj hur mår du nu? Mina äggstockar är en grad 1 men har rätt mycket vätska som är väldigt besvärande då det inte finns så mycket utrymme för att fylla mage och tarm med mat. Blev inlagd igår vid lunch och har fått dropp samt urin-och vätskemätning. Får se vad de säger idag. Igår pratade de om eventuell tappning men vi får se hur det känns.. vill såklart försöka undvika det om det går.
    Det blir bättre för varje dag tycker jag, sakta men säkert. Men som du skriver det finns inte så mycket plats i magen för annat.

Hoppas det vänder för dig nu så du får det lite enklare. Har ju läst att att symtomen kan öka om man blir gravid.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017