Vi som börjar med IVF hösten 2017

Spännande! vet du när du får starta?
Ja det är Menopur jag tar.

Var på vul imorse. Såg bra ut. Slemhinnan var tre-skiktad och 6,8mm. På höger äggstock ca: 10 äggblåsor, den största 15mm men de flesta låg mellan 8-12mm. På vänster sida fanns ungefär 10 äggblåsor där en var 11 mm och resten under 10mm. Skall fortsätta med bemfola 150 IE samt börja med orgalutran imorgon. Östradiolvärdet var tydligen bra, allt tyder på att jag svarar bra på behandlingen så nu är det bara att hålla tummarna :) nytt vul på måndag! Kram till er!
Tack snälla :)
Ja resan har varit lång och att man fortfarande orkar men man vill ju sä gärna.
nä ingen förklaring allt ser bra ut har gjort från hela börja, förra året när vi gjorde om alla testerna så har mitt amh värde sjunkit till 0,9 men har läst en del om det o många skrivit att dem blivit gravida med amh 0,6
Dom sa att det kan va att man blir äldre, fyller 33 i november.
Ni som vet era värden har ni frågat själva eller har de bara berättat?
Jag vet inga värden men har aldrig frågat heller????
Förra året pratade dem amh värden för första gången med oss, och det e nog tack vare att mina va 0,9 och eftersom vi betalar själva så har man inte rätt till paketet( 3 försök ) o det e för man ligger under 1.0 väldigt märkligt men så e det.
Hur många missfall hade du? Redan 3 missfal är inte okej. Men det är jättesvårt att hitta anledningen för detta och kostar mycket pengar, så jag tror de vill inte undersöka det ordentligt :(
Otålig i väntan på mensen, hoppas börja med Menopur 2100IE på onsdag...Är livrädd för sprutor så det blir min man som får sköta det medan jag blundar:)
En fråga till er som har haft ett misslyckat försök. Hade ni några biverkningar av att sluta med progesteronet? Jag slutar med lutinus nu (officiell td imorgon men vet att det är råkört) men mår jättedåligt av vad jag tror är det minskade progesteronet i kroppen. Är yr och får världens värmevallningar och nattsvettningar. Någon mer som upplevt detta? Är jättejobbigt speciellt i kombination med sorgen av att det inte har funkat.