Vi som börjar med IVF hösten 2017
Ägguttag i morgon. Hoppas att jag inte svimmar av smärta.
Ägguttag i morgon. Hoppas att jag inte svimmar av smärta.
Jag rekommenderar sjukskrivning i samband med äggplock och eventuellt testdag/förväntad mens. Äggplock för att man kan vara riktigt öm och trött av ovitrellen, testdag kan vara bra att sjukskriva sig kring om det inte skulle ta sig. Det tuffa beskedet i samband med att man har vansinnigt mycket extra hormoner i kroppen kan göra det svårt att hålla samman och inte börja storlipa på kontoret så fort någon säger något. Det är iallafall mitt råd men vi reagerar ju alla olika på medicineringen. Jag var ett totalt nervvrak men så behöver det ju inte vara för alla.
Det gick bra, faktiskt. Trots att äggstocken fortfarande jättestor, men svullnaden borde lägga ner sig väl snart. Alla prover ok. HCG stegringen blev jättebra, mer än dubbelt på 2 dagar och jag såg en liten prick i livmodern, så det är väldigt glädjande. Läkaren tyckte det såg mkt bra ut med graviditeten. :)
Jag hade mycket biverkningar av lutinus. Dock inte illamående. Dock mycket ömma bröst, värk i livmodern och lite annat gott och blandat. Det var dock inte så jobbigt att det inte gick att leva som vanligt.
Går in i vecka 7 idag. Hade en del mensvärk förut kanske fram till vecka 5... men annars har jag mått bra. Trött på kvällarna, andfådd ute på promenader men det är som det brukar vara :) Börjar väl känna lite illamående om blodsockret gått ner och man är småhungrig, då gäller det att få i sig något snabbt.
Nej nej det kommer du inte göra :) det kommer gå super bra.
Jag kände typ inget eller mins inte :D dem gav bra med smärtstillande
Lycka till
Nu ruvar jag också :) så spännande och läskigt på samma gång.
Nu är det bara upp till ödet om allt kommer gå vägen.
Vi hade 10st på ÄP, 7st blev befruktade och 4 klarade sig till dag 5. Dem kommer odla vidare dem resterande 3 till i morgon och se om dem går att frysa ner.
Nu vilar jag efter äggplocket. Det gjorde inte så ont. 3 ägg blev det. Skönt att vara bedövad med morfin, men vad de fick sticka min arm innan de lyckades. Det blir stora blåmärken på mina armar.
Hoppas alla tre befruktades!