-
Av lutinus eller av menopur?Pigall skrev 2017-09-26 15:46:42 följande:Nej jag har korta protokollet och har fått svettningarna ändå.
-
Lycka till!Nube skrev 2017-09-26 15:27:03 följande:Jag tror jag testar på fredag.. om jag vågar!
-
Vi kör också privat eftersom vi har en son (född 2007). Sedan dess har vi försökt i alla år och jag har blivit gravid 4 gånger men det blev missfall, det senaste med tvillingar men bara i v.8, de andra i v. 9-12. Spännande om vi lyckas, har svårt att tro att det går vägen efter så många misslyckanden:( Men vi ger en chans IVF:)lyckobubblor skrev 2017-09-26 16:39:10 följande:Hej, vi var idag på ett första möte inför IVF. Vi kör privat då vi redan har en son (född 2011) Vi har försökt i fem år till och från, testat med make-inseminering två gånger (för två år sedan) och tar nu nästa steg med IVF. Känns spännande och vi är glada att vi tagit tag i det. Idag på ultraljud upptäcktes en flik som låg i vägen i livmoderhalsen, förmodligen efter ett missfall för två år sen, men de var inte helt säkra då det kan ha varit läkaren som rev upp nåt vid undersökningen. Men nu ska vi vänta till nästa mens och undersöka om flinen är kvar eller inte. Är den kvar blir det operation och är det inte kvar så sätter vi igång direkt i cykeln efter det. Hur ligger ni andra till?? (Ska läsa ikapp i tråden lite nu) Kram
-
Vi ville också ha en stor familj. Jag älskar att vara gravid men det är så deprimerande med missfall efter missfall. Nu har jag hunnit bli 40 år gammal så lyckas det inte med detta försök så ska jag inte plåga mer min kropp. Jag hatar sprutor och lider varje kväll av dem.lyckobubblor skrev 2017-09-26 20:51:37 följande:
Så otroligt tungt det måste vara med dessa missfall i bagaget och så många års försök! vet hur jag kände vid vårt missfall efter tre års försök. Håller tummarna att det lyckas med IVF, det är vi värda!!!
Det känns riktigt bra att vi tagit tag i det nu, hade delvis gett upp men nu kör vi ett sista (tre egentligen) ordentligt försök. Går inte det så tänker vi försöka vara nöjda med att vi gjort allt vi kan och vårda vår familj vi har, dock lite mindre än planerat. Vi som ville ha minst tre barn från början, man kan visst inte planera allt.
-
Vad bra! Jag tog min första i torsdags.Lycka till:)Tesora skrev 2017-09-27 15:49:56 följande:
Äntligen fick min mens igår så ikväll ska jag ta första sprutan menopur
-
Jag mår tyvärr inget vidare, mycket trött, deppig och även att ta sprutor gör så ont på mig:( Men men, det är bara att stå ut.Tesora skrev 2017-09-27 19:03:54 följande:Tack spännande. Hur har du mått?
-
Ja, du har helt rätt, känslorna går upp och ner. Igår ville jag bara gråta och allt kändes så hopplöst men idag är jag glad och pigg och tänker att allt kanske går vägen:) Ikväll tar jag min åttonde spruta Menopur 450 IE och fjärde Orgalutran och imorgon bitti ska det bli USG och hoppas, hoppas att det blir äggplock nästa vecka:)Tiinuli skrev 2017-09-27 22:19:55 följande:Tack :)
Ja det är första gången så har varit spännande och nervöst :)
Hoppas hoppas detta är första och sista gången :)
Känslorna går upp och ner, ena stunden tänker att är redan gravid och allting kommer gå bra och andra stunden känns allt hopplöst och tänker att kommer aldrig lyckas...
Hur är det för dig? Var i ivf befinner du dig? -
Jag har tagit pergotime för några år sedan (jag fick det av en bekant) och det enda som hände så fick jag en cysta som sprack och jag hamnade på sjukhuset med smärta i magen. Men efter 2 dagar gick det över.Mira6 skrev 2017-09-28 06:42:39 följande:Hej!
Måste bara fråga såg att du skrev om pergotime, jag har hört om den metoden oxå men jur går man tillväga där? Det e oxå nån slags behandling med tabletter eller? -
Grattis! Vad underbart! Var det ditt första IVF?ijo skrev 2017-09-28 14:08:47 följande:Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3
-
Är du inne på sprutdag 15?! Jag är inne på sprutdag 8 och hoppas verkligen att det räcker med max 12. Jag hatar att få mina sprutor varje kväll, min mage är öm och irriterad, jag har mensvärk och känner mig trött. Är det menopur som du har tagit så länge?waldesten16 skrev 2017-09-28 07:18:54 följande:
Äntligen har jag fått tid till äggplock, det blir på måndag den 2 oktober och ev. återföring den 4 oktober. Är inne på sprutdag 15 och vill bara att det ska vara över, mår så dåligt av sprutorna.
Nu hoppas jag bara att det finns ägg i mina äggblåsor så det inte blir som sist för mig, inga ägg alls. Men de har sagt att den chansen är liten men oron finns där.