• jamka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mensen har äntligen startat (efter fem långa dagar med endast rosa flytningar) så imorgon börjar jag med menopur, så spännande. Min läkare sa igår att jag får ta den maximalla dosen och antingen lyckas det eller inte. Om det blir 3 fina ägg så blir det ivf, annars kan de inte hjälpa mig. Blir det ivf, betalar jag 39 tusen, blir det inte ivf betalar jag bara 6 tusen. Hoppas att det lyckas.

• jamka

Kan ni hjälpa mig med att ändra från "Jamka, startar vid nästa mens" till " Jamka, menopur från 21/9" ?

• jamka
    Nube skrev 2017-09-20 19:13:26 följande:
    Tror att jag gjorde det precis ;)
    Tack:)
  • jamka

Nu fick jag första sprutan Menopur 450 IE, ni hade rätt, det sved bara lite. Skulle man spruta i magen eller på sidan? Vi gjorde på sidan.

• jamka
    Nube skrev 2017-09-21 22:48:14 följande:

Jag tog den bredvid naveln typ.

Skönt att snart är helgen i fall jag får biverkningar. Kunde ni jobba som vanligt under behandlingen?
  • jamka
    Tesora skrev 2017-09-21 23:35:37 följande:

Hej,

Jag inväntar min mens sen ska jag börja ta allt vad det heter. Är det någon annan här inne som betalar för sin behandling?

Jag betalar och det är min första behandling.
  • jamka
    Nube skrev 2017-09-21 23:19:54 följande:

Jag har jobbat som vanligt men jag jobbar på kontor så det är inget fysiskt arbete jag gör. Jag tyckte inte att jag fick några biverkningar av menopuret, men den svider bara som jag ogillar.. lycka till!

Tack, jag jobbar som lärare för vuxna så jag får stå rätt så mycket framför eleverna och jag ska nog hålla det hemligt på jobbet tror jag.
  • jamka
    Tesora skrev 2017-09-22 07:00:52 följande:
    Åh spännande hoppas att det går bra.

Vilket paket har ni valt? Ett eller 3 försök eller har ni ett annat upplägg?
    Vi fick inte välja 3 försök eftersom jag har äggreserv på 0,3 så läkaren tror att det är tveksamt om jag får ens 3 fina äggblåsor:( Får jag inte så behöver jag inte betala 39 tusen utan bara 6 tusen för behandling. Du då?
  • jamka
    Nube skrev 2017-09-22 07:35:25 följande:
    Jag berättade för min chef för jag tänkte att det är lättast så, då kan jag åka till läkaren med gott samvete då han vet vad jag gör. Jag berättade efter missfallet i juni då jag var tvungen att stanna hemma några dagar och mådde allmänt dåligt.
    Jag skulle gärna berätta på mitt jobb därför att de vet om alla mina missfall och min längtan efter barnet men min man vill inte att jag berättar. Men jag får se hur jag ska göra:) Behöver jag åka till Gbg två gånger eller vara hemma när jag mår dåligt så är det kanske bättre att chefen fattar varför.
  • jamka
    Tesora skrev 2017-09-22 11:13:42 följande:
    Aha okej hoppas att det går bra.

Jag har valt 1 försök och det kostar 32.000
    Får jag fråga varför du valde bara ett försök?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017