• Mira6

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mm79 skrev 2017-09-18 10:11:03 följande:
    Jag har tjuvtestat idag faktiskt och fått en tydlig plus (har testat ett antal ggr förra veckan och då var det negativt). 
    Men officiella TD är imorgon. Fortfarande i chock om man säger så....Glad
    Åh så roligt grattis till er så glad jag blir :) :)
  • Mira6

Det blev 3 ägg bara men nu hoppas vi att dem blir befruktade, vi ska tillbaka onsdag 13.00 om inte dom ringer med annan information.

• Mira6
    Nube skrev 2017-09-18 12:26:54 följande:
    Grattis! Jag fick också tre tillbaka, det är helt ok för oas med låg amh. Hoppas alla klarar sig :)
    Ja då det e superbra hoppas på fina nyheter
  • Mira6

Hej
    Har en liten fråga, blödde ni mkt rfter uttaget? Jag blödde igår men det e normalt, men jag blöder lite fortfarande inget riktigt blod men lite brunaktigt. Började med Lutinus igår kväll.
    Har inget minne om det va såhär alla gångerna innan.

• Mira6
    Madeeleenee skrev 2017-09-19 07:23:07 följande:
    Jag blödde ganska mycket i några dagar, blev rejält stucken. Tror det är ganska vanligt. Särskilt omkring toabesök...
    Jaha okej men då kan jag skäppa oron tack för ditt svar :)
  • Mira6
    Madeeleenee skrev 2017-09-19 07:27:26 följande:

Idag (eller rättare sagt igår kväll) gick det inte längre. Bröt ihop totalt. Har känt mig väldigt positiv eller ja, iaf inte negativ. Men nu gick det inte längre.. Igår kände jag i hela kroppen att detta inte kommer funka. Bara vet det. Varför skulle det? Alla dessa hormoner man trycker i sig som man inte ens vet om det leder till ett barn.. Känner mig just nu som nån maskin som man stoppar en peng i (läs piller) och så ska jag dansa runt i ett par veckor, går det eller går det inte?

Jag pallar inte mer! Vill bara slänga all medicin i soptunnan, gräva ner mig och vakna om några veckor. Bara gråter. Grät i bilen till jobbet och sambon tyckte jag skulle stanna hemma men känner att det inte går. Varit borta en del redan iom alla läkarbesök och vi är redan kort om folk.. Jobbar i en specialgrupp på högstadiet, ungdomar med adhd och annan problematik. Nu sitter jag på kontoret och bara gråter :( Hoppas jag kan hålla min när ungarna och kollegorna snart ramlar in.. 

Förstår dig, men håll ut sådana tankar kommer och går, jag håller på med Ivf sedan 2012 och har känt som du gör många gånger.
    Jag vet det e jätte svårt men försöka att inte tänka på något jag vet lättare sagt än gjort har varit där men hitta något som kan få bort dina tanka iaf när dem e som du kännes idag.
    Detta kanske låter löjligt men det hat hjälp mig i många lägen, jag har pusslat det har hjälpt mig, nu har jag köpt mig ett nytt pussel som finns till hands om den tiden skulle börja.
    Håll ut
  • Mira6
    Tiinuli skrev 2017-09-20 08:58:08 följande:

Hej kära med systrar :)

Vill bara ventilera lite tankar med er...

Hur upplever ni och känner under ivf väntan? För mig känns det som att det är hela tiden nånting man väntar på och har svårt att leva i nuet. Först väntade man på utredning sen godkännande och behandlings start, sen mens som ska starta , äggplock blir väll nästa och insättning, ruvningen många säger att är den tyngsta biten, stämmer det? Och sen, som jag än så länge tycker för mig värsta tiden dem 12 första veckorna :( det är ju typ 3 månader!
    Och tänk om det inte går med första behandling så vist måste man vänta en mens i mellan innan fet?

Sorry om drar ner stämningen men tycker att har varit ganska positiv och inte orolig men nu från ingenstans så kommer allt detta upp
    :(

Kram på alla , vi är starka!

Hej!
    Det e absolut inget lätt när man först gör allt o sen lever i ovisshet till testdagen o sen som det varit för mig negativt och besvikelse o sen så samma procedur al over again, men jag kan säga att det positiva med det hela e att man stärks som person trode aldrig i hela mitt liv att jag skulle klara av allt detta och så många gånger.
    Du fixar det håll ut å så hoppas vi att du inte behöver göra det mer än en gång.

Vi är starka :)
  • Mira6

Hej alla fina!

Nu så e vi klara med insättningen av 3 ägg blev två befrultade en 4-cell och en 6-cell så nu e dom i magen så hoppas vi nu på världens bästa nyheter. TD är 6/10

• Mira6
    Söndag skrev 2017-09-20 13:42:53 följande:
    Kul!! Grattis till ruvning och stort lycka till!!
    Tack tack :) nu håller vi tummarna för oss alla
  • Mira6
    ivfbebis skrev 2017-09-20 14:00:18 följande:
    Grattis till ruvning! Fick ni tillbaka 2 embryon?
    Tack tack, ja vi fick tillbaka två
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017