• Mira6

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-09-23 19:19:21 följande:

Nej, inga barn sedan tidigare. Inte du heller? Om jag kommer ihåg rätt :)

Embryot jag fick tillbaka hade 9 celler, vid tre dagar ska den ha 7-10 celler men optimalt är 8. Sist hade embryot 8 celler och jag blev gravid men fick missfall. Så vi får se nu!

Ja, hoppas att alla får ett plus :)

Skickade lite för snabbt tänkte skrivit att det va ett jätte fint embryo du fick tillbaka håller tummarna o hoppas den fäster ordentligt nu
  • Mira6
    Emsoff skrev 2017-09-24 08:30:40 följande:

Får jag hoppa in här? Har äggplock i veckan. Får reda på när imorgon gissar jag.

Välkommen!

Är det första gången för dig?
  • Mira6
    Emsoff skrev 2017-09-24 08:57:02 följande:

Nej, jag gjorde i januari utan någon lycka! Hade ett litet utomkved i augusti. Har också fyra upprepade missfall i bagaget mellan oktober 2014 - april 2016. Har ett barn som är född december 2012. Gör ivf för att "snabba på". Men känner mig tveksam till att jag ens kan bli gravid. Innan mitt lilla utomkved så hade jag inte varit gravid på 1,5 år.

Tråkigt att höra, måste varit jätte kämpigt :(

Vi håller tummarna och hoppas på det bästa
  • Mira6
    Elise39 skrev 2017-09-26 18:10:28 följande:

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

Grattis till er :)

Gud va kul :)
  • Mira6

Snart e det fredag :)

Jag blir oxå sugen att testa fast det kanske e allt för tidigt för mig.

Börjar du känna nått? Några förändringar?

Min mage har stabiliserat sig o brösten gör mindre ont och jag e inte lika kissnödig som innan, vet ej om det e bra el dåligt. Igår kväll kändes det som att jag hade mensvärk fast det e lite tidigt det med, jag brukar få det samma dag som mensen ska komma o dagen efter.

Uh nu e man otålig känns som att tiden har stannat!

• Mira6

Oj meddelandet skulle till Nube :)

Ni andra dom ruvar hur känner ni? Några förändringar?

• Mira6
    Nube skrev 2017-09-27 07:21:28 följande:

Hej! Ja, visst känns det som att tiden har stannat! I vanliga fall tycker jag att veckorna bara flyger förbi och nu tar en vecka evighet :P

Vilken ruvardag är du på nu? Jag är på rd 12 idag så om jag testar på fredag är det på rd 14, sist plussade jag på rd 13. Men samtidigt som jag vill veta vill jag inte få minus. Vilket dilemma!

Jag har haft typ mensvärk sedan flera dagar, tror det började runt rd 5 och var som starkast på rd 7. Men det gör inte ont utan trycker i magen.. Jag kissar inte mer än vanligt men kände mig lite illamående igår efter träningen på morgonen. Men svårt att säga om det var på riktigt.. brösten tycker jag är som vanliga. Så svårt att säga!

När ska du testa? Hoppas att det går bra för oss :)

Jag är på rd 7 idag, känns som man gjort detta för första gången för minns inte om det va så här jag kände dom andra gångerna. Jag vet bara att min mens e väldigt punktlig så kommer precis när det ska och har gjort alla misslyckade behandligarna oxå så det gör mig mest nervös.

Förstår dig man både vill o samtidigt e man rädd att man blir ledsen om det blir minus
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-27 08:22:33 följande:

När har du fått mens tidigare? Ska man räkna 14 dagar efter äggplocket som BIM? Jag har bara gjort det här en gång tidigare så vet inte hur jag ska tänka.. i vanliga fall får jag mens alltid 14 dagar efter ägglossning men vet inte som samma gäller nu vid IVF.

Som det e räknat nu så e det exakt 14 dagar efter äggplocket som min ska komma det e på måndag. Min har alltid kommit som den ska oavsett ivf el inte men det kan va olika från person till person!

Därför va jag lite sugen på att tjuvtesta innan måndag iom att mensen e beräknad då.

Kliniken vill att man ska vänta med att testa 18 dagar efter äggplocket men det e nog för man ska va helt hundra, vissa kan få blödning vid mensdax som bara e rn mellanblödning o då kan testet visa negativ.

Jag brukar alltid spara ett test till testdagen ifall att men hittills har det alltid varit den riktiga mensen :(
  • Mira6
    Tesora skrev 2017-09-28 00:01:37 följande:

Jag har PCOS, så det är därför men lyckades få ett barn med pergotime men den här gången har det inte fungerat.

Hej!

Måste bara fråga såg att du skrev om pergotime, jag har hört om den metoden oxå men jur går man tillväga där? Det e oxå nån slags behandling med tabletter eller?
  • Mira6
    Bonnamoran skrev 2017-09-28 08:39:53 följande:

Rd13 igår och fick mens på kvällen. Hade fått lite 'färg' på stickan sedan ett dygn innan det och hade väl hoppats att det skulle stanna av. Nu är det ingen tvekan om att Det är kört och vår ivf-saga är slut för den här gången. TD på måndag men det känns otroligt onödigt att slösa en sticka på det. Får se om jag orkar ringa kliniken idag..

Tråkigt att höra :( styrke kramar till dig
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017