• Mira6

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Anki7 skrev 2017-10-01 18:37:32 följande:

Jättestort Grattis till alla som fått det efterlängtade plusset! Jag är på ruvardag 7 med en 5-dagars blastocyst och jag hoppas så otroligt innerligt att jag också får ett plus när jag väl testar. Dagarna går så himla långsamt och alla symptom är så enerverande eftersom de antagligen bara beror på Lutinus eller mens =/ Idag har jag haft rejäl mensverk men vet ju inte om det är positivt eller negativt... Skulle vilja tjuvtesta under veckan men vill inte jobba den dagen vare sig det blir ett plus eller inte, så kommer nog vänta till min riktiga testdag nästa lördag. Känns som evigheter bort bara

Åh då e vi två jag orkar inte med denna väntan. E på rd 11 o min testdag e på fredag.

Vill så gärna tjuvtesta men vågar inte e aå rädd att det blir negativt. Imorgon e det 14 dagar sen ägguttaget o min mens e beräknad imorgon oxå.

Jag har haft mensvärk sen rd 7 o detn värsta dagen va rd9, idag känns det som att mensens ska komma när som helst jag springer på toa hela tiden men det e lutinus som spökar.

Jåller tummarna för oss
  • Mira6
    Anki7 skrev 2017-10-01 22:36:00 följande:

Ja det är ju det som är det värsta, alla symptom som gör att man vill hoppas men som man samtidigt inser lika gärna, eller troligtvis, beror på mens eller lutinus. Så blir man nedstämd för det känns som att man lurar sig själv, samtidigt som man vill hoppas. Jobbig berg och dalbana. Håller också tummarna för oss båda, borde ju helt oss dubbel tur ;)

Det är riktigt jobbigt ja, man har varit besviken innan så många gånger så man hoppas o sen så blir man ledaen för man får en känsla att det inte kommer bli positivt o så vänder tankarna igen puh det e jobbigare för varje gång.

Vi jar satt tillbaka två stycken två dagars en 4 o en 6 cellig

Håller tummarna för alla oss kämpar här inne
  • Mira6
    Nube skrev 2017-10-02 17:09:40 följande:

Första gången mådde jag som vanligt men nu sist car jag trött och hade ont i magen. Så det kan nog variera lite. Jag vilade typ en timme efter äggplocket.

Hej!

Hur hur känner du dig? Idag e det trstdagen o kliniken ska kontaktas skriv hur det har gått
  • Mira6
    Nube skrev 2017-10-03 08:22:43 följande:

Godmorgon! Jag tog ett nytt test nu på morgonen som visar starkt plus! Känns jätteroligt och jag är otrolig tacksam men ödmjuk eftersom inget är säkert än. Som tur har jag inte haft några mer blödningar. Jag ringde nyss kliniken och de ska ringa upp mig under dagen för att boka tid för vul.

Har varit extra trött de senaste dagarna, känner lite tryck i magen men lite mindre än tidigare. Blir lätt andfådd när jag går eller tar trappor, lite illamående ibland men nästan ingenting. Och har metalsmak i munnen ibland och brösten känns större nu och lite ömma. Så lite symptom finns det ju, nu hoppas jag bara att fostret utvecklas som det ska.. förra gången fanns det ju inget foster alls och vill inte att det ska hända igen.

Hur mår du? Ingen mens? Har du testat?

Stort grattis till er såå roligt. Jsg håller tummarna att allt går som det ska.

Jag är på rd 13 ingen mens ån testade nyss och fick inte det andra strecket, så antingen e mensen på gång el så vet jag inte vad jag ska tro, vill inte bli allt för ledsen än eftersom mensen inte dykt upp.

Mensvärk kommer till o från, vaknade kl 1 inatt kissnödig ont i magen o tänkte nä nu e det kört men inget ännu. E det möjligt att det e för tidigt o visa än, trstade med sådana stickor ( billig test )
  • Mira6
    Nube skrev 2017-10-03 08:38:13 följande:

Det kan vara för tidigt efter som ruvar tvådagars embryo. Det är bra om mensen inte kommit än trots att du redan hade BIM! Testa igen på torsdag. Håller verkligen tummarna att du får ett plus!!

Och tack! Hoppas verkligen att allt går bra denna gång.

Tack uh behövde höra det, nu får jag bara hoppas att mensen inte kommer alls.
  • Mira6
    Tiinuli skrev 2017-10-04 08:12:25 följande:

Hej

Ni som ruvar/har ruvat, vad har/hade ni för symptom och när kom dem?

Är på ruvar dag 3? Och känner ingenting :(

Hade värk dem första dagar efter ET men nu inget...

Hej!

Jag hade oxå ont i början efter äggplocket o det höll i sig några dagar sen aå kände jag ingenting heller flrutom ömma bröst men dem e oxå normala nu, men på rd 7 började jag få mensvärk som fortsatte fram till idag är på rd 14, mensen har ej börjat ännu, tjuvtestade negativ igår, har TD på fredag.

Lutinus kan spöka mycket
  • Mira6
    Tiinuli skrev 2017-10-04 10:26:47 följande:

Okej tack för att du delar med dig :)

Så rädd att det inte tagit sig och få vänta igen och börja om , borde ju ha alla oddsen för att det ska gå.

Hatar ovissheten! Trodde skulle va hur cool som helst men.. känns så där

Förstår dig, inte alls kul o vänta dagarna går inte så speciellt fort.

Men det e nog lite för tidigt o känna något än, sen så gör lutinusen sitt oxå så man blir galen.

Håller tummarna för er
  • Mira6
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Tråkigt att höra :(
  • Mira6

Skulle ta mitt Lutinus för en timme sedan o ser lite rosa på stickan blir helt förstörd magen blrjade göra ont o mmensvärken blev allt starkare, nu för 10 min sen va jag o kissade o där kom lite rosa på pappret, vill inte stt det ska va helt kört men tyvärr så tror jag att det e det :( blir så ledsen, vad mer kan man göra vi vill så gärna ha barn. 6 års försök 5 ivf o ingenting :(

• Mira6
    Nube skrev 2017-10-04 16:34:38 följande:

Vad tråkigt att höra men ge inte upp än! Du kan vara gravid trots blödning, testa imorgon :)

Jag kommer testa imorgon, hoppas verkligen att detta bara e nån slags blödning
  • Mira6
    Pigall skrev 2017-10-04 17:00:30 följande:

Gud vad jobbigt! Jag lider verkligen med dig. Hjärtat fallet verkligen när man ser det där rosa. Men det kan ju fortfarande gå vägen för dig så jag hoppas innerligt att det gör det. Gör det det inte så finns vi här som stöd om du vill prata av dig! Styrkekramar!

Tusen tack Pigall det värmer i hjärtat, måste säga att jag e jätte glad att jag hittat den här tråden, delat o fått höra olika historier från er alla. Riktiga kämpar här inne :)
  • Mira6

Mensen kom inatt o testet va negativt imorse :(

Det e blandade känslor, vi är glada att vi gjort behandlingen men vi e så ledsna av två fina embryo att ingen av dem fäste det gör ont i hela kroppen.

Jag vill önska alla lycka till här inne håller tummarna för er.

Kommer gå in då o då o läsa hur det har gått för er.

Kramar till alla

• Mira6
    Nube skrev 2017-10-05 10:07:08 följande:

Vad tråkigt att läsa detta Mira6! Ta hand om varandra nu. Kram

Tack fina du

Lycka till nu hoppas allt går jätte bra och att veckorna går fort för dig
  • Mira6
    ivfbebis skrev 2017-10-05 14:52:48 följande:

Stor kram till er <3

<3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017