• hanna8911

    Ivf rmc linköping hösten 2017

    waldesten16 skrev 2017-12-26 20:07:06 följande:

    Det är nog gott tecken. Hade molande värk från dag två ????


    Vi får hoppas det! Har kollit och gått nu över helgen. Är mest på kvällen, då molar det konstant. Men inga andra tecken på att det skulle vara något. Mensen lär komma på torsdag om den kommer så vi får se...
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-28 19:22:06 följande:

    Hur går det för dig ?


    Det går bra en så länge. Ena stunden känner jag mig konstig medans ena studen känner jag mig precis som vanligt. Magen har varit kass de senaste dagarna, gasig. Så väldigt svårt att säga vad som är vad! Ingen mens eller färgade flytningar ännu, 2 v sedan Ovitrellen idag. Ingen Molvärk nu på två dagar, vet inte vad de står för. Kommer ev testa imorgon bara för att då veta inför nyår.
  • hanna8911

    Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-31 09:30:08 följande:

    Stort stort grattis! Underbart att läsa, vilket firande det blir för er ikväll. Är väldigt glad för din skull.

    Testa med ett annat märke med testet för att se om strecket är starkare. För mig var det skillnad. Grattis igen !


    Tack snälla du!! Ja jag får göra det! Testade med RFSU nu, strecket syntes mycket tydligt men inte lika starkt bara! Ska köpa Clear blue med veckoindikator tänkte jag!

    Önskar jag visste innan i ruvandet att det är onödigt att känna efter för jag mår precis som vanligt! Bara ingen mens!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-31 09:30:08 följande:

    Stort stort grattis! Underbart att läsa, vilket firande det blir för er ikväll. Är väldigt glad för din skull.

    Testa med ett annat märke med testet för att se om strecket är starkare. För mig var det skillnad. Grattis igen !


    Hej! Hoppas allt är bra! Ville höra med dig när du ringde mvc? Känns lite tidigt att göra det redan...
  • hanna8911
    Fia342 skrev 2018-01-08 20:09:32 följande:

    Också på väg att starta första ivf- försöket, spännande men läskigt!


    Välkommen! Kör du med i Linköping?:)
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-09 08:39:04 följande:

    Hej alla ! En uppdatering från min sida. Gjorde fet den 25 nov och lyckan var total blev gravid. Första vul 6+0 (tidigt pga av tidigare utonkveds) såg jag ett hjärta picka på så fint. Hade starka gravidsymtom som illamående och fick söka hjälpa och få läkemedel utskrivet mot det. Vid andra vul i torsdag i 8+3 fick jag det hemska beskedet att fostret inte längre fanns utan att jag hade fått ett fördröjt missfall. Kroppen och livmodern tror fortfarande att jag är gravid fast det inte finns något liv. Fick en tid om en vecka för att se om kroppen tar hand om det själv. Helt förstörd gick sambon och jag hem för att vänta.

    På söndagen fick jag svåra smärtor och åkte in akut. Där såg de fostret men det hade dött i 6+3. Läkaren ville ge mig abortpiller så jag skulle stötta ut allt men jag vägrade. Skulle inte klara det psykiskt att se allt, mår fortfarande dåligt över mitt utomkveds och det hände för ett år sedan. Hade en underbar läkare som förstod mig som skrev upp mig på en akuttid måndag morgon kl 08. M0ndag morgon fick jag träffa en till underbar läkare som bekräftade samma hemska nyhet. Hon frågade om jag inte ville göra medicinsk abort men jag förklarade hur jag mådde så hon avbröt mig och sa du behöver inte säga mer jag ringer ner direkt. Kl. 9 rullade jag ner på dagkirurgin och vid kvart i tio gjorde de en skrapning. Allt gick bra och är glad att den delen är över. Är hemma idag från jobbet för att samla ihop mig lite. Ringde och pratade med rmc och de gav klartecken att köra ny frys på nästa mens så det känns skönt. Så om allt går som det ska bli det nytt försök i februari för oss


    Har tänkte så mycket på dig efter jag läst vad som hände. Det du varit med om önskar man att ingen skulle behöva gå igenom. Trots att jag inte känner dig i ?verkliga? livet blev jag då ledsen för det som hänt dig. Jag hoppas nu att nästa mens kommer snart så att ni får köra vidare, om ni orkar, för att se framåt igen. Stor kram!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-09 10:25:32 följande:

    Tack ! Känns skönt o skriva av sig här med personer som är inne i samma process. Känns som vi har en annan förståelse för varandras upplevelser än vad andra kan ha.

    Hur går det för dig och dina symtom ? Har du börjat känna mer ? Har du fått din första tid för vul?


    Ja det blir ju en helt annan förståelse då vi går igenom samma saker. För mig går det bra, känner inte så mycket över huvudtaget än så försöker inte tänka på det. Har fått tid för vul den 22 Jan så inte så långt kvar! Håller alla tummar och tår nu för att det kommer gå bra i feb!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-11 06:27:23 följande:

    Skönt att det inte är lång tid kvar till första vul :)

    Har du bestämt dig om du ska gå på hälsosamtal hos MVC eller ska du vänta?


    Jag kommer vänta att boka tills jag varit på ul. Känner mig så tveksam till om det verkligen är något...läser om så många här som inte ser ett levande foster på ul så just nu tror jag det kommer vara så. Dessa hjärnspöken...

    Ska försöka stå ut till den 22 bara för att få veta sen kan jag börja tänk framåt. Hur mår du nu?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-18 06:56:29 följande:

    Hur mår du ? Har du börjat känna mer ? ????


    Nja främst ömma bröst och uppblåst mage! Ingen Molvärk på ett par dagar så vet inte vad jag ska tro... men på måndag får vi svaret och det känns skönt. Hade räknat med att man skulle känna mer i tjejmagen, typ att det växer eller nåt?
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2018-01-19 09:38:58 följande:

    Precis varit på VUL .

    Slemhinnan var 9 mm, "perfekt" sa han om det.

    Jag hade en äggblåsa på 19 mm och en på 16 mm. Några stycken på 11 mm och massor som var mellan 8-11 mm.

    Han sa att det var bra att jag fick börja lågt eftersom jag har pco.

    Rmc ska ringa idag o säga hur vi ska gå vidare. Min gyn trodde på nytt VUL mådag/tisdag.

    Enligt gyn vad det bra, men jag tänker såklart nu efteråt om det är bra nog,eller om jag borde haft fler större ägg. Men försöker hålla mig lugn o inte skena iväg, inget jag kan påverka :)


    Jag tycker det låter bra! Jag hade liknande resultat men sen när jag var på nästa vul så hade de små växt till sig så fick totalt ut 13 ägg! Så du ska se att till måndag så är det bättre och fler blåsor!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2018-01-19 09:57:20 följande:

    Åh vad skönt att höra! :)

    Fick du ändra dos på sprutorna eller fortsatte du med samma dos och dom växte på sig?

    Hoppas rmc ringer snart! :)


    Jag fick nog lite ökad dos har jag för mig! Sprutade i ganska många dagar, typ 16 -17 men vet att min äl är lite senare än 14 dagar utan mer 17-18! Lycka till!!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2018-01-22 09:29:16 följande:

    Har varit på VUL nu på morgonen. Tyvärr har bara två äggblåsor vuxit till sig. En på höger sida som är 21 mm och en på vänster sida som är 27 mm. Sen massor av små äggblåsor som inte vuxit alls sen i fredags.

    Min gyn tror att dom stora äggblåsorna "hindrar" de små från att växa.

    Jag hoppas rmc ringer under dagen, men troligtvis blir det inget äggplock och detta försöket avbryts, trodde min gyn, men får se hur rmc resonerar.

    Känns ju förstås lite snopet detta... Men samtidigt förstår jag ju att det kan bli såhär, och svårt att sätta rätt dos från början kanske.


    Samma hände mig första gången! Känns ju väldigt snopet så förstår dig! Men du får säkert ta ovitrellen och sen mysa hemma och hoppas det tar sig!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-23 06:51:19 följande:

    Hur gick ditt vul igår? Jag ska på kontroll idag och hoppas verkligen det inte har blivit några konplikationer.


    Det gick bra! Var så otroligt nervös innan jag la mig i stolen då jag inte känt så mycket men där inne fanns en liten böna med tickande hjärta i v 7+ 3! Lite oro släppte så nu hoppas jag tiden går fort tills nästa ul i v 12! Hur gick kontrollen idag? Hur mår du annars? Har tänkt på dig!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-23 21:51:59 följande:

    Vad härligt att höra. Blir glad för din skull och hoppas tiden går fort till nästa vul.

    Jag önskade att jag hade glada besked men min dag var inte rolig. Har haft ont i magen och ryggen så var beredd på att allt inte va som det ska. Jag har fått infektion i livmodern och fick nu dubbel dos med antibiotika. Känns som min väg fram till målet blir mer krokig för varje dag


    Men nej:( inte det också!! Din stackare, att du orkar! Massa styrkekramar!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2018-02-11 09:42:38 följande:

    Hej!

    Jag fick ju ta gonal-f 100 ie och det blev tyvärr bara 2 äggblåsor som växte till bra storlek. RMC sa att dom inte plockar om det är mindre än 3 äggblåsor, för att inte "slösa" på försöken, vilket ju är bra!

    Jag fick ta ovitrelle och så Fick vi försöka själva hemma, något som ju aldrig någonsin fungerat (aldrig varit gravid) under våra typ 10 år som vi försökt få barn.

    Hur som helst så låg vi två gånger, samma dag som jag tog ovitrelle och två dagar efter. Och jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte kände mig jättepepp på att det just skulle ta sig, men rmc höll tummarna.

    Sen hände inget egentligen, jag började vänta på nästa mens i princip för att (förhoppningsvis) få starta en ny omgång gonal-f, med lite högre dos, 112,5 ie.

    Men så fick jag så jäkla ont i magen ca 1 vecka efter äl, så jag ringde min gyn och va orolig för överstimulering, eller att äggblåsan/äggblåsorna inte släppt av ovitrelle och blivit stora cystor. Fick en tid för vul i onsdags, 7 feb. Gyn kunde se att äggstockarna var litelite förstorade och även lite fri vätska vid vänster äggstock, som det tydligen blir efter äl. Allt såg bra ut och smärtan skulle försvinna så fort mensen kom och allt blödde ut. Skönt! Men så sa han "om du inte är gravid då förstås..." Jag ville typ skratta honom i ansiktet. Mitt spontana svar blev "Nej, men det är jag ju inte".

    Han ville då att jag skulle lämna ett hcg prov, för att utesluta graviditet. Och dagen efter, i torsdags 8 feb, ringde han på morgonen och sa att provet visade att jag är gravid!!! Så svårt att ta in!

    Jag tog ett gravtest hemma sen på kvällen i torsdags och det blev positivt direkt, Jag hann inte ens lägga ifrån mig testet.

    Ska ta nytt hcg prov imorgon, för att se om värdet höjs, antar jag. Om vi räknat rätt så är jag i vecka 5 (4+4) idag, så det är ju väldigt tidigt och allt kan hända. Men vi är bara så glada och chockade över att vi kunde bli gravida! Helt otroligt efter alla dessa år.

    Jag vill önska er alla ett jättestort lycka till! Och ge inte upp, för om jag klarade detta är jag övertygad om att typ alla gör det!!

    Kram


    STORT GRATTIS TILL ER!! Vad glad jag blir när jag läser detta! Ni som väntat så länge på detta plus! Vad häftigt att fet fungerade med ovitrelle för er!! Stort lycka till nu och uppdatera oss hur det går!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-02-26 17:35:33 följande:

    Idag är jag äntligen en ruvare igen. Nu börjar den mest påfrestande tiden men ska försöka tänka positivt! Det är så omtumlande även fast det är tredje gången.

    Hur går det för er alla? Ser att det är några fler som påbörjat sin ivf resa ????


    Nu håller jag alla tummar som går för att denna lilla vill stanna länge länge!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-03-01 06:40:44 följande:

    tack :) ! Hur går det för dig?

    Jag hoppas och tror att det ska gå vägen denna gången. Vill tänka positivt och inte fastna i negativa tankar. Kommer testa tidigare än testdagen, BIM är på tisdag och vill vara förberedd. Har tänkta testa i helgen.


    Ja positiva tankar är bra! Hoppas verkligen att den lilla fäste sig nu! Okej! Ja lika bra att testa innan så vet man! Så slipper man bli så besviken om mensen skulle dyka upp.

    Det går bra för mig! Går in i v14 idag och mår bra! Kub såg bra ut så nu är nästa ul på april. Känns dock fortsatt väldigt overkligt! Har ju mått ganska bra hela tiden och ännu känner jag ingen livmoder så just nu mår jag i princip som vanligt! Konstigt det här...
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017