• amanh11

Sambon orkar inte gå promenader med hunden

Sambon orkar inte gå på promenader med hunden! Vi har hunden tillsammans, vi bestämde tillsammans att vi skulle ha en hund. Men det är sällan min sambo orkar gå på promenader med hunden.

När jag jobbar så vet man aldrig hur mycket motion hunden har fått...

När vi går tillsammans på promenad orkar sambon nästan aldrig gå längre utan frågar fort "ska vi vända nu". Vad gör man åt en så slö sambo? Han gör ingenting annat med hunden heller. Varken fysisk eller mental träning, utan jag gör i princip allt med hunden.

• Svar på tråden Sambon orkar inte gå promenader med hunden
  • bullen1984

Hade samma problem med mitt ex. Hans promenader var: Varje em när han kom hem från jobbet och varannan kvällsrunda. 
    På de promenaderna gick han med näsan i mobilen och rökte. 

Mina promenader blev alla andra och all motion. När det var hans kvällsrundor suckade han ofta djupt och reste sig irriterat från soffan, och för att jag blev irriterad på hans beteende så tog jag de rundorna också, 

Blir irriterad bara jag tänker på det.

• nevermind

Ja, du kan ju lämna hunden till ett hunddagis så vet du att den får motion.

Skaffa inte barn med den där killen...

• scanmia
    Dexter dot com skrev 2017-08-09 05:27:35 följande:
    Fast visst vore det skönt att kunna åka och handla, träna, ta en fika efter jobbet istället för att kasta sig hem till en rastlös och nödig hund när man har en sambo som tydligen är hemma? Vill sambon sen inte hänga med på långpromenad och träning med hunden när man kommer hem från jobbet hinner man ju knappt umgås heller.
    Visst hade det varit skönt, men sambon tar ju hunden på kissrundor och är han hemma så är han i alla fall sällskap åt hunden. Jag menar att om ts står för motion och aktivering så borde det inte gå någon nöd på hunden med en sådan sambo. Även om ts ibland kanske gör det du tar upp i ditt svar och inte far direkt hem efter jobb. Jag har inte koll på vad det är för typ av hund, men även en aktiv hund borde klara sig med det upplägget.
  • John22

Du får väl dra in på vissa saker om han inte sköter sig.

*wink wink*

• Nomanisanisland
    John22 skrev 2017-08-09 12:23:08 följande:

Du får väl dra in på vissa saker om han inte sköter sig.

*wink wink*

En attityd som hade fått mig att skilja mig på stört.
  • John22
    Nomanisanisland skrev 2017-08-09 14:41:12 följande:
    En attityd som hade fått mig att skilja mig på stört.
    Jaha? Tack för upplysningen
  • Anonym (lat ex)

mitt ex var sån... Han ville ha hund men lät mig göra allt... han kunde inte ens ge hunden mat för att han "orkade" inte engagera sig i hunden... så jag behöll hunden och dumpade honom. :P Hunden är idag 8 år gammal. idag har hunden en ny husse som hjälper till trots att han inte valt att skaffa hund utan hunden tillkom på köpet med matten :)

Svar på tråden Sambon orkar inte gå promenader med hunden