• Bondi

    Åldersskillnad, hur stor har ni haft och hur stor är er maxgräns?

    Hej,

    Är lite nyfiken på medlemmarna här vilken den största åldersgräns ni har haft i en sexuell relation samt hur stor ni skulle kunna tänka er?

    Jag kan börja..min största skillnad nedåt i åldrarna är en 18år. Hon var 18 år och jag 36 vid tillfället.. övre är mindre..där har jag bara 7 år.. jag var 20 år och hon 27..

    Nu er tur...;)

  • Svar på tråden Åldersskillnad, hur stor har ni haft och hur stor är er maxgräns?
  • Anonym (Leffe)
    Kosmos88 skrev 2023-09-19 08:41:42 följande:

    Yngsta är 10 år yngre då jag var 28. Krogragg och trodde hon var äldre än vad hon var?

    Äldsta vet jag inte. Men närmare 10 år äldre säkert när jag var i 25-årsåldern. 

    Så länge båda är vuxna och det finns attraktionen så finns ingen övre eller yngre gräns enligt mig. Sen tycker jag inte att 18-åringar i regel är vuxna. Att vara vuxen handlar mer om mognad än ålder.

    Är närmare 40 och utifrån min egen ålder skulle runt 15 år yngre kännas ok, uppåt handlar mer om utseende än ålder. Det finns kvinnor som lyckas hålla sig attraktiva till iaf 60-årsåldern. Har dock familj och inga intentioner på att vara otrogen, så inget jag tänker nämnvärt på eller kommer realisera.


    beror på vem man frågar, jag har erfarenhet av att 22-24 åringar inte anses vara vuxna, nya rön säger att man är vuxen vid 30
  • Anonym (Mman)

    Vilka rön? 
    Vem säger att man inte får ha sex då man fyllt 15?


    Anonym (Leffe) skrev 2023-09-19 08:43:39 följande:
    beror på vem man frågar, jag har erfarenhet av att 22-24 åringar inte anses vara vuxna, nya rön säger att man är vuxen vid 30
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Leffe) skrev 2023-09-19 08:21:54 följande:
    kvinnor är ofta det, och talar om för män hur män ska göra, jag är nyfiken att höra vad hon tycker där
    Det är bara du kaffedr...förlåt leffe som bryr sig. Vi andra låter inte annat folk styra våra sexliv. 
  • Anonym (Leffe)
    Anonym (Mman) skrev 2023-09-19 09:22:02 följande:
    Det är bara du kaffedr...förlåt leffe som bryr sig. Vi andra låter inte annat folk styra våra sexliv. 
    jag bryr mig inte, men jag ser hur det ofta ser ut, skillnaderna
  • Kosmos88
    Anonym (Leffe) skrev 2023-09-19 09:30:06 följande:
    jag bryr mig inte, men jag ser hur det ofta ser ut, skillnaderna
    Ja alltså det finns såklart ingen exakt siffra när man är vuxen, men 18-åringar är i regel mer tonåringar än vuxna. Både i utseende och sätt.

    Ska man generalisera kanske gemene man är att betrakta som vuxen i 25-årsåldern. Givetvis finns det 20-åringar som ser vuxna ut och är mentalt mogna, liksom det finns 30-åringar som bör växa upp. Är man t ex själv 55 år kan ju en omogen 30-åring kännas för ungt, men en mogen 23-åring kännas ok. Kombinationen av utseendemässig och mental mognad. Söker man yngre för att man vill ha någon som ser ut som tonåringar så ringer varningsklockor för mig?
  • Anonym (Leffe)
    Kosmos88 skrev 2023-09-19 09:39:57 följande:
    Ja alltså det finns såklart ingen exakt siffra när man är vuxen, men 18-åringar är i regel mer tonåringar än vuxna. Både i utseende och sätt.

    Ska man generalisera kanske gemene man är att betrakta som vuxen i 25-årsåldern. Givetvis finns det 20-åringar som ser vuxna ut och är mentalt mogna, liksom det finns 30-åringar som bör växa upp. Är man t ex själv 55 år kan ju en omogen 30-åring kännas för ungt, men en mogen 23-åring kännas ok. Kombinationen av utseendemässig och mental mognad. Söker man yngre för att man vill ha någon som ser ut som tonåringar så ringer varningsklockor för mig?
    givetvis ska vi generalisera, har inte hindrat oss hittills, här är mitt bidrag: det är skillnad beroende på vilket *** man tillhör
  • Kosmos88
    Anonym (Leffe) skrev 2023-09-19 10:10:32 följande:
    givetvis ska vi generalisera, har inte hindrat oss hittills, här är mitt bidrag: det är skillnad beroende på vilket *** man tillhör
    Ja, ju mer man generaliserar desto mindre behöver man tänka ;)

    Det är biologisk skillnad mellan könen i det avseendet. Kvinnor kommer i puberteten tidigare och blir snabbare färdigutvecklade än män. Kvinnor slutar helt växa efter de kommit i puberteten. Kvinnors mentala mognad är också generellt sätt något tidigare än mäns. Så man kan absolut anta att kvinnor generellt sätt är att betrakta som vuxna ett par år tidigare än män.
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Leffe) skrev 2023-09-19 09:30:06 följande:
    jag bryr mig inte, men jag ser hur det ofta ser ut, skillnaderna
    Än en gång, inget att bry sig om. 
    Ja, många skulle rynka på näsan om man har sex med en partner som populasen ser som för ung eller gammal men jag bryr mig inte. Så länge samtycke finns och inga lagar bryts så just do it anser jag. 
  • Anonym (Maria)

    Största skillnaden uppåt var en man som var 34 år äldre.

    Största skillnaden neråt så var mannen 5 år yngre.

    Jag har inte bestämt någon gräns om det.

  • Anonym (Leffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-19 16:50:21 följande:

    Största skillnaden uppåt var en man som var 34 år äldre.

    Största skillnaden neråt så var mannen 5 år yngre.

    Jag har inte bestämt någon gräns om det.


    hur gammal var du när du träffade han som var 34 år äldre?

    nej, men andra gör det
Svar på tråden Åldersskillnad, hur stor har ni haft och hur stor är er maxgräns?