• Lola22

    Hjälp!! Är min kille gay?

    Jag behöver ER hjälp, dels om ni tror min kille är bi/gay och hur jag ska ta upp detta utan att det blir stelt?

    Vi båda är 23 & har varit tsm i drygt ett år min kille ser väldigt bra ut och han får mycket uppmärksamhet av tjejer OCH killar. Under tiden vi har varit tsm har säkert minst 3 gaykillar visat intresse för honom. Han säger efter att han blir obekväm av det.

    Hans grisigaste macho kompis vet jag att han har hånglat med på fyllan "som en kul grej" när dom varit yngre.

    Han är väldigt mån om sitt yttre och har både bra inredningssmak och klädsmak.

    När han dansar och ibland hans kroppsspråk är mer feminint, han föredrar gärna att sitta med korsade ben över varandra.

    När vi har sex så gillar han att bli stimulerade vid hans g-punkt (vilket dock jag var denna pushade i att börja göra)

    Han kan även säga att han tycker killar är snygga bara sådär random men det gör han med tjejer också.

    Jag upplever dock att han pratar om bög/gay osv ganska mkt men vet ej om det är för att jag tänker på det här hela tiden?

    Snälla hjälp mig. Ser ni detta som varningssignaler och hur ska jag ta upp detta med honom?

  • Svar på tråden Hjälp!! Är min kille gay?
  • Anonym (Jorken)

    Varningssignaler för vad? Att han även kan bli attraherad av killar eller vad?

  • lykantrophona

    Sånt där ifall han dansar eller huruvida hans klädsmak är bra kan du släppa. Har känt väldigt många killar som gillar killar som är precis lika tråkigt klädda och klumpiga som vilken heterosnubbe som helst. Och straighta killar med feminina drag, men ändå är bara intresserade av tjejer.

    Även g-punktsstimulans säger inget om sexuell läggning. Alla killar har en prostata, liksom. 

    Däremot, att han har hånglat med en kille och kan kommentera även på killars utseende, där kanske vi har tecken på att han är bi.

    Han är väl knappast gay om han är ihop med dig, däremot. 

    Fråga? Det är egentligen det enda säkra.

    Har du något emot ifall han skulle vara bi, så länge han tänder på och älskar dig lika mycket som om han hade varit straight? Jag skulle bli jätteglad om min kille var bi, eftersom jag är det, men han är straight, haha. Men ja, han är vacker och killar stöter på honom då och då utan att han tar illa upp. 

  • Lola22

    Ja, alltså om han blir attraherad av killar också. Jag har alltid dejtat stereotypisk män innan som jag aldrig ens behövt tänka i dom här banorna..

    Om han skulle vara bi-sexuell vet jag inte hur jag skulle reagera. Låter kanske trångsynt men vet faktiskt inte hur jag skulle handskas med det.

    Hur som haver hur tar jag upp detta med honom? Jag älskar honom och vill att han ska må bra dvs om han är bi vill jag att han ska kunna vara öppen med det. Jag är dock väldigt rädd att förolämpa honom med detta. Så hur tycker ni att jag ska komma in på detta ämne och ha kommunikation? Jag vill absolut inte "anklaga" honom utan bara få ett svar

  • Anonym (Ja)

    Vill han bli stimulerad i röven så är han mest troligt bög.

  • lykantrophona
    Lola22 skrev 2017-08-12 15:21:15 följande:

    Ja, alltså om han blir attraherad av killar också. Jag har alltid dejtat stereotypisk män innan som jag aldrig ens behövt tänka i dom här banorna..

    Om han skulle vara bi-sexuell vet jag inte hur jag skulle reagera. Låter kanske trångsynt men vet faktiskt inte hur jag skulle handskas med det.

    Hur som haver hur tar jag upp detta med honom? Jag älskar honom och vill att han ska må bra dvs om han är bi vill jag att han ska kunna vara öppen med det. Jag är dock väldigt rädd att förolämpa honom med detta. Så hur tycker ni att jag ska komma in på detta ämne och ha kommunikation? Jag vill absolut inte "anklaga" honom utan bara få ett svar


    Du vet att även machomän kan attraheras av andra män? Faktum är att "straight-acting" (dvs, traditionellt maskulina) män ofta är populärare på gaydatingsajter... 

    Jag förstår inte hur man lyckas vara ihop med någon i över ett år utan att ha någonsin diskuterat sexuell läggning. Har alltså varken du eller han någonsin sagt vilken läggning ni har? Gissar, baserat på din panik i trådstarten, att du är hetero? Har du sagt det till honom eller inte? 


    Ett sätt att ta upp det skulle kunna vara när ni diskuterar sexuella fantasier överlag. Eller bara som världens mest naturliga sak, som att fråga om någons favoritfärg eller vad de drömde om som barn. 
    "Är du helt straight, eller har du någonsin funderat på att ha sex med en kille?" kan vara ett sätt att formulera det på.

    Överlag, folk på FL måste verkligen bli bättre på att kommunicera. Den enda som kan besvara vad din killes sexuella läggning är, är han själv. 

    Har ni diskuterat vilken sorts relation ni har överlag då? T ex var gränsen till otrohet går för er, eller hur seriöst ert förhållande är? Menar inte att det har med eventuell bisexualitet att göra. Men eftersom du inte verkar bekväm med att ens ställa enkla frågor till honom, så misstänker jag att ni inte ens rört viktigare (men svårare) saker heller... 


    Men kom ihåg: bara för att någon är bi, betyder det inte att de "måste ha båda" för att vara lyckliga eller skulle vara mer benägna per automatik till att vara otrogna. För många bisexuella är det här med att tända på flera kön jämförbart med att kunna tända på folk med olika hårfärger - ingen stor grej alls. 

  • Lola22

    Tack för dina utförliga svar - uppskattas! Det stämmer vi har aldrig diskuterat läggning då jag utgått från att han är hetero till en början iaf...Vi pratar mycket om vad vi är i vår relation (vi bor tillsammans och pratar mkt om en framtid).

    Jag vågar fråga honom men är rädd för att han ska ta illa upp och ev bli arg (fördomsfullt men känns som att heterokillar skulle ta illa vid sig). Men som du nämner kan det i vårt fall vara bra att diskutera fantasier och relationer överlag och sedan få fram ett svar.

  • Anonym (Bikille)
    Lola22 skrev 2017-08-12 15:56:35 följande:

    Tack för dina utförliga svar - uppskattas! Det stämmer vi har aldrig diskuterat läggning då jag utgått från att han är hetero till en början iaf...Vi pratar mycket om vad vi är i vår relation (vi bor tillsammans och pratar mkt om en framtid).

    Jag vågar fråga honom men är rädd för att han ska ta illa upp och ev bli arg (fördomsfullt men känns som att heterokillar skulle ta illa vid sig). Men som du nämner kan det i vårt fall vara bra att diskutera fantasier och relationer överlag och sedan få fram ett svar.


    Men vänd på det lite då, säg att du drömde en sexdröm där du hade sex med en annan tjej, och fråga om han också drömmer sådana drömmar? Då har du liksom satt ribban och öppnat upp diskussionen på ett icke dömmande sätt, utan att direkt ställt frågan om hans sexualitet (för det är lite känsligt för vissa kilar och tjejer). Sen om han verkar väldigt avvisande mot samkönat sex kan du ju alltid vifta bort det med att det bara var en konstig dröm och att du minsann inte tänder ett dugg på tjejer i verkligheten (Jag bara antar att du är hetero).

    Överlag så är väldigt många tjejer extremt negativa till just bisexuella killar, finns många trådar om tjejer som aldrig skulle vara ihop med en sådan kille just för att hon kanske inte uppfyller hans sexbehov fullt ut. Jag är inte förvånad att han inte sagt något om det.
  • Alexandra1990

    Jag är gay. Jag skulle aldrig ligga med 'fel' kön, det skulle inte gå för jag tänder bara på tjejer. Så din kille är troligen inte gay. Så isåfl är han högst troligen bi.

    Det är väl bara att fråga honom. Vill han inte prata, eller säger nej, så får du acceptera det. Han säger ju att han blir obekväm av killar, då får du lita på att det är så

  • Anonym (Filli)
    lykantrophona skrev 2017-08-12 15:34:30 följande:

    Du vet att även machomän kan attraheras av andra män? Faktum är att "straight-acting" (dvs, traditionellt maskulina) män ofta är populärare på gaydatingsajter... 

    Jag förstår inte hur man lyckas vara ihop med någon i över ett år utan att ha någonsin diskuterat sexuell läggning. Har alltså varken du eller han någonsin sagt vilken läggning ni har? Gissar, baserat på din panik i trådstarten, att du är hetero? Har du sagt det till honom eller inte? 


    Ett sätt att ta upp det skulle kunna vara när ni diskuterar sexuella fantasier överlag. Eller bara som världens mest naturliga sak, som att fråga om någons favoritfärg eller vad de drömde om som barn. 
    "Är du helt straight, eller har du någonsin funderat på att ha sex med en kille?" kan vara ett sätt att formulera det på.

    Överlag, folk på FL måste verkligen bli bättre på att kommunicera. Den enda som kan besvara vad din killes sexuella läggning är, är han själv. 

    Har ni diskuterat vilken sorts relation ni har överlag då? T ex var gränsen till otrohet går för er, eller hur seriöst ert förhållande är? Menar inte att det har med eventuell bisexualitet att göra. Men eftersom du inte verkar bekväm med att ens ställa enkla frågor till honom, så misstänker jag att ni inte ens rört viktigare (men svårare) saker heller... 


    Men kom ihåg: bara för att någon är bi, betyder det inte att de "måste ha båda" för att vara lyckliga eller skulle vara mer benägna per automatik till att vara otrogna. För många bisexuella är det här med att tända på flera kön jämförbart med att kunna tända på folk med olika hårfärger - ingen stor grej alls. 


    Hur tog din kille det att du är bisexuell?
Svar på tråden Hjälp!! Är min kille gay?