Problem med min kvinnlighet
Jag är alltså kvinna men är verkligen inte särskilt feminin. Jobbar i en extremt mansdominerat bransch, har minst lika många killkompisar som tjejkompisar. Killar kommer bra överens med mig i allmänhet och jag blir ofta "en av killarna", vilket jag mest tycker är kul.
Utseendemässigt är jag tydligt en kvinna men kanske inte så kvinnlig i personligheten.
Nåväl, mitt problem nu är att jag känner mig så fruktansvärt misslyckad som kvinna, vilket bottnar i hur jag hanterade hela grejen att vara gravid och bli mamma. Det är ju verkligen något av det kvinnligaste som finns, att bära, föda och amma sitt barn. Jag däremot mådde så fruktansvärt dåligt, (läs FRUKTANSVÄRT), under denna tiden av lite olika orsaker och de känslorna har inte släppt taget än. Jag var alldeles för rädd för att föda så fick ett snitt beviljat och mådde dåligt psykiskt av att amma. Jag klarade alltså inte av någonting som många kvinnor ser som självklart.
Har ändå alltid varit bekväm i mig själv men det här slog ned på självkänslan något så otroligt. När folk ofta säger att jag är som en man så känner jag mig så fruktansvärt misslyckad som kvinna, särskilt när jag totalmisslyckas med det allra kvinnligaste. Jag tror jag fått någon slags identitetskris pga detta. Jag är ju inte en man men är så fruktansvärt kass på att vara kvinna, vad är jag egentligen?