• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • fyrapunktnoll

Jag är ny här. Hur tidigt börjar ni testa m gravtest? Jag har som noll tålamod och ruinerar mig själv med dyra test. Vet inte hur bra eller dåligt dom funkar.... är på Bim -4 idag och negativt.

• 1213
    fyrapunktnoll skrev 2017-10-11 17:36:54 följande:

Jag är ny här. Hur tidigt börjar ni testa m gravtest? Jag har som noll tålamod och ruinerar mig själv med dyra test. Vet inte hur bra eller dåligt dom funkar.... är på Bim -4 idag och negativt.

Jag har BIM 22/10 och ska verkligen försöka hålla mig tills dess. Är verkligen inte lätt att vänta men vill inte bli besviken av att se ett negativt test i onödan.

Vänta någon dag och testa igen du, eller vänta till BIM. Än finns det fortfarande hopp om att du gravid :D
  • Horisonten

Då verkar det vara ett faktum att mensen kommer. Fått mer som riktig blödning nu,så antar att den kommer igång i full styrka inatt eller imorgon, Så ja får bli nya tag och nya försök nästa månad. Varit en tung dag,vet att del bara är vårt försöka försöken man vill ju alltså så snabb och man är otålig och man längtar och hoppas så. Så efter en hel del tårar känns det nu lite bättre,tack vare fantastiskt stöd ifrån min man som är väldigt positiv till nästa månad. Så får verkligen hoppas. Så nu flyttar jag till november tråden istället. Tack allihopa här inne för ert stora stöda och råd. Och Stort Lycka till önskar jag er allihopa och jag hoppas att det kommer komma in många plus här under månaden :) Kommer kanske titta in under månaden och se hur det går för er :)

Ha det så gott nu allihopa. :) Kranar till er <3

• 1213
    Horisonten skrev 2017-10-11 18:45:50 följande:

Då verkar det vara ett faktum att mensen kommer. Fått mer som riktig blödning nu,så antar att den kommer igång i full styrka inatt eller imorgon, Så ja får bli nya tag och nya försök nästa månad. Varit en tung dag,vet att del bara är vårt försöka försöken man vill ju alltså så snabb och man är otålig och man längtar och hoppas så. Så efter en hel del tårar känns det nu lite bättre,tack vare fantastiskt stöd ifrån min man som är väldigt positiv till nästa månad. Så får verkligen hoppas. Så nu flyttar jag till november tråden istället. Tack allihopa här inne för ert stora stöda och råd. Och Stort Lycka till önskar jag er allihopa och jag hoppas att det kommer komma in många plus här under månaden :) Kommer kanske titta in under månaden och se hur det går för er :)

Ha det så gott nu allihopa. :) Kranar till er <3

Så tråkigt.. men kämpa på nu så får du snart ditt plus! :)
  • Horisonten
    1213 skrev 2017-10-11 18:57:32 följande:

Så tråkigt.. men kämpa på nu så får du snart ditt plus! :)

Tack snälla :) Hoppas de blir många juni bebisar härifrån 2018 :)
  • alvinojuliansmamma

Idag är jag på BIM+1 och ingen känsla av att mensen är på g. Har haft som hugg i livmoder/äggstockar sedan ett par dagar tillbaka. Det är inte något jag brukar ha... Imorgon får jag hem test och jag hoppas såååå mycket att det visar plus <3 Detta är vårt nionde försök så det skulle vara helt (ursäkta att jag svär) jävla underbart att äntligen plussa <3 Samtidigt som jag ställt in mig på att det säkerligen visar negativt imorgon....

Lycka till alla <3

• Flodhästen

Vi är på vårt först försök. Jag vet helt säkert att vi hade sex vid ägglossning men nu väntar vi. Nu är jag på äl +8 och bim - 6. Jag ömmar jätte mycket över livmodern och den känns liksom stel. Någon som känner igen det? Jag tänkte testa på söndag. Vill säga BIM -2. När brukar ni testa? Jag har läst att man kan testa HCG i urin 2 - 4 dagar efter inplantering. Och den sker mellan 6 - 12 dagar efter äl men 5 dagar innan BIM. Dock kan man testa det i blod 1 dag efter inplantering. Vet ni om bm verfierar graviditeten i blod vid första besöket?

• Flodhästen

By helt way allihopa, köp gravtest på ebay. Mycket mycket billigare och egentligen samma sak som de man köper i Sverige. Jag har även köpt lh test där och de funkar jättebra.

• Lillefiddelin

Äl +3 idag enligt kalendern. Har idag haft stickningar och liksom hugg i mage/underliv. Inget som hör till vanligheterna. Hoppas att det är nåt slags tecken på att det gick vägen denna gång. Försöker vara positiv :D

• Lillefiddelin
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-11 20:00:32 följande:

Idag är jag på BIM+1 och ingen känsla av att mensen är på g. Har haft som hugg i livmoder/äggstockar sedan ett par dagar tillbaka. Det är inte något jag brukar ha... Imorgon får jag hem test och jag hoppas såååå mycket att det visar plus <3 Detta är vårt nionde försök så det skulle vara helt (ursäkta att jag svär) jävla underbart att äntligen plussa <3 Samtidigt som jag ställt in mig på att det säkerligen visar negativt imorgon....

Lycka till alla <3

Hoppas hopas ! Blir spännande att få höra imorgon
Svar på tråden Bim oktober 2017