• klyban

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Anonym (sluta) skrev 2017-09-13 16:18:00 följande:
    men kan ni lägga av med ert off topic eller starta en ny tråd, ni sabbar ts tråd

Så du är okey med någon påstår att det är endast kvinnors fel till skilsmässa och om hon haft lite mer sexpartners?
    Vet inte varför du hatar kvinnor, men det gör inte jag och därför ska ingen komma med havererad statistik och påstå saker som inte går påstå.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 16:48:40 följande:
    Det är det ingen som påstått heller.

Det sker per automatik eftersom du valt en studie där väldigt få män deltar i.
    Om du inte visste detta innan om studien, så vet du det nu.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 16:45:51 följande:
    Bara citera och ange källa där du hämtat citatet.

Jag tar samma inställning som dig, du har fakta där det är bara läsa den.
    Och källkritiken du pratade om innan existerar inte, då du inte ens kollade källorna.
    Det är schackmatt för länge sedan för din del.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 17:50:15 följande:
    Ja, det var väldigt enkelt att vinna över dig när du inte ens kan citera en källa.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."
    www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...

Här har du källan:
    www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html

Frågan är varför du som så källkritisk inte ens läser det du gett oss?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 17:59:39 följande:
    @klyban
    Dina hemmasnickrade teorier är irrelevanta i sammanhanget. Fantastiskt att du inte lyckats belägga något av dina påståenden på 25 sidor.

Det är inte min forskning., så varken mina teorier eller påstående.
    Allt finns där i din egen källa, och jag kan inte läsa åt dig, eller teleportera in andra personers studier i ditt huvud.
    Och hade du varit källkritisk, så hade du i aldrig varit i denna situationen som du är i nu.
    Och för vara så källkritisk som du sagt andra ska vara, så är det extremt anmärkningsvärt att inte ens läst det du gett oss.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 17:54:42 följande:
    "Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"
    Som sagt vad, hade du läst, så hade du insett felet i studien.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Clever12345 skrev 2017-09-13 18:45:17 följande:
    Jag förstår inte hur du tänker. Ett sant påstående blir inte mindre sant för att någon med tvivelaktiga värderingar framför det.

Jag förstår inte heller varför du tjafsar om att de som har mest sex skiljer sig mest. Det hade varit konstigt om det inte vore så. Är det ens ett problem? Jag tycker något är fel om inga skiljer sig.

Jag har inga värderingar, jag bara läst innan till.
    Och de säger att det är för mycket parametrar som saknas för ens klara av att göra den bedömningen från början.
    Och därför blir den studien fel på, och säger inte det man försöker påstå.
    Detta har Daily mail utelämnat, och det är rätt brukligt på clickpbaits.

M.D. har inte en jävla chans här, då det är h_*n som gett oss denna, och källkritiken sträckte sig tydligen inte till M.D.
    Som inte varit det allra minsta källkritisk före postandet av den länken, och hade h*n läst djupare så hade h*n aldrig postat länken.
    Då det hade varit uppenbart även för denna användare att studien inte går lita på då det är för mycket fel i den.
    Allt står om man bara orkar följa länkarna de har fram till de faktiska studierna, Daily mail har skapat fake news.
    Då det de påstår inte går substansiera pga alla fel i studien.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 18:16:11 följande:
    @klyban
    Klandra inte mig för att du inte är läskunnig. Dina hemmasnickrade teorier har fortfarande ingen relevans.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

Problemet är att Daily mail i sig är ingen källa, då mig veterligen de inte pysslar med forskning.
    Dock finns det länkar som man kan följa till ursprunget och varför det blir så fel i den undersökningen.

Och du som är så källkritisk, du saknar källkritik och bevisas med du tror Daily mail är källan.
    Allt finns där som jag pratar om och du efterfrågar, orkar du inte läsa, knappast mitt problem.

Du har ägt dig själv och vet inte hur du ska ta ur dig detta nu.
    Mitt råd är bara sluta svara, det brukar de göra som missat så enkla saker som denna.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2017-09-13 18:43:53 följande:
    Var är resten av "forskningen" som visar att det är kvinnors antal sexpartners som är viktiga för äktenskapen, du har ju nämligen påstått att det finns massor av forskning som visar detta men endast lyckats ge en "källa"till detta.

Och ska man vara sån, så fungerar inte ens denna källa.
    Men visst är det lustigt i hur M.D. har brett och vitt sagt det finns massor av forskning, och sen ser vi h*n bara citera samma citat om och om igen som detta skulle ändra nått.

hur många meter var det?
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.