• klyban

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Canadasvensk skrev 2017-09-14 17:00:15 följande:
    Jag har aldrig sett en tråd som blivit mer kapad en denna!

Ni som behöver bekräftelser på era källor kan väl skapa en ny tråd???

Det blir så när man påstår saker som inte riktigt är sanna.
    Och svårt och se hur det blir kapat när någon påstår att antalet sexpartners är det som avgör skilsmässa.
    Det är liksom fundamentalt för tråden att inte låta den passera.

Det man flaggar för och skilsmässa, är en massa mer faktorer.
    Som gör att det blir extremt svårt och påstå sexpartners är det som avgör ett giftermål.
    Ta bara en sak som tidigare familjeförhållanden, som skilsmässor av föräldrar, som har en står påverkan på framtida skilsmässor.

Och ta bara en sak, att man lägger alls skuld på kvinnan för skilsmässan och pga sexpartners.
    Bara där borde en stor varningsflagga hissas.
    Och har aldrig någonsin hört att man avslutat äktenskapet pga för många sexpartners, för då gör man som TS dejt och direkt.

Så denna med sexpartners kan vi inte låta flyga, därför är det som det är.
    Men nu när MD fixat sin anonymitet(som jag tror, pga borttagna inlägg 3st tror jag under dagen när jag var på jobbet), så lär denna diskussion dö ut snabbt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Canadasvensk skrev 2017-09-14 18:16:44 följande:
    Haha okay...

Och jag håller med i ditt resonemang.

En oskuld kvinna (särskilt i religions rika USA) så har det nog mer att göra med att det är "fel" att skiljas pga just religionen än just sex partners.

Misstänker att det är liknande i invandringsrika Sverige där en muslimsk flicka/kvinna bör vara oskuld om hon inte ska riskera "ramla" av en balkong...

(Räknar med att feminist polisen kommer och ta mig nu hahaha)

Även kan jag tänka mig Bradleyeffekten är extremt stor på detta område och antalet sexpartners.
    Läste en del om de som aldrig haft sex före äktenskapet, som var ofta hopplöst fast i religionen också.
    Och som du tar upp, så finns det en del problem kring detta.

Sen kan man göra alternativa tolkningar också, som tex de som har många sexpartners stannar inte ett dött förhållande, mot de som är djupt religiösa som man inte ser skiljer sig alls i samma utsträckning.
    Inser efter jag läst om ämnet lite, att det är extremt svår forskning med många många parametrar som är viktiga men inte frågas om.

För mig personligen så är antalet sexpartners helt oviktigt, men och andra sidan tänker jag aldrig ens gifta mig heller Tungan ute

Aldrig någonsin frågat en tjej om tidigare partners, och har hon börjat prata om tidigare förhållanden så brukar jag stäng samtalet.
    Det är inte för någon svartsjuka, utan för jag är helt ointresserad av detta.
    Tänker faktiskt inte ens det som en undran.
    Men förstår alla inte är som mig, så alla får köra sin variant som passar domFlört

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (MS) skrev 2017-09-14 22:50:28 följande:
    vad hände då

Ingen aning, jag var på jobbet och när jag kom hem fanns det flera inlägg i denna tråd och citerat mig.
    Men när jag kom till tråden var det inte ett enda inlägg efter mitt.
    Så bara en gissning av mig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 07:39:23 följande:
    Om du klickar dig vidare är det inte min källa som säger det. Grundläggande källhantering att först det.

Det min källa säger är följande.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...[/quote]

HAHA, och du pratar om källhantering och inte förstår en tidning aldrig kan bli en källa, det kan bara det som leder upp till artikeln bli i detta fall.

Ditt påstående om önskan folk skulle vara källkritiska, så är du inte det själv.
    Finner du inte det rätt lustigt, för det gör jag, en som raljerar om källkritik, och sen själv struntar i det.
    Saken är att det du påstår är bara fake news, men går man kollar vidare på källorna, ja, då är det tveklöst så att det går inte påstå detta, utan att inse studien är för dålig för hänga i granen, då man skippat en massa parametrar.

Du får gärna försök hur många ggr till, man saken kommer tillbaka varje gång att du struntar i läsa tillhörande källor.
    Så du kommer aldrig komma ur detta.
    Varför pratar du om källkritik, när du inte vet hur det fungerar?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 07:56:30 följande:
    Om du klickar dig vidare är det inte samma källa.

Dessutom kan du citera och källhänvisa så att det går att se vad du syftar på.

Så du försöker berätta för välden att en tidning som rapporterar om en studie, så ska man strunta i studien och inte klicka på det som genererat artikeln?
    Hur går det ihop men källkritik, det du säger är att du struntar i källkritik.

Allt finns där, jag kan inte läsa åt dig, måste väl även du förstå?

hur många meter var det?
  • klyban
    LFF skrev 2017-09-15 10:53:12 följande:
    Fast för att förstå en text så måste man ju se varifrån den textskaparen har fått sin information och läsa ursprunget. DET är källhantering och källkritik. Det du citerar kan ju vara helt taget ur sitt sammanhang. När man håller på med källhantering måste man ju läsa ursprunget så gott det går.

Lite om källkritik som du verkar ha missat helt och hållet.

www.mediekompass.se/lektionstips/kallkritik/

Om du tittar på M.D´s inlägg, så ser du källkritik och källhantering var extremt viktigt ett tag.
    Ja, ända tills det visade sig forskningen har så många fel i sig, och detta påvisades i tillhörande källor.
    Tillhörande källor som skapade artikeln är nu nått som MD fått för sig inte är relevant, hur är det som källkritik.

Vi får hoppas h*n läser din länk, kanske det sjunker in vad källa och källkritik är.
    Men man kan bara hoppas Flört Skrattande

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 13:02:56 följande:
    Du struntar i allt. Du har uppenbarligen varken läst studien eller artikeln.

Nä, jag struntar inte i allt, det jag berättar för dig är om du hade läst.
    Så hade du inte postat denna artikel från början, eller studien i sig självt.
    Hade du valt att inte posta tidningsartikeln, och bara studien i sig.
    Så hade det inte varit som nu och allt upplagt vackert på ett fat, där man så tydligt berättar felen med denna forskning.

Alt du behöver finns med i din artikel, orkar du inte läsa, knappast mitt problem.

hur många meter var det?
  • klyban
    LFF skrev 2017-09-15 13:01:50 följande:
    Ja, det finns ju till och med ett litet övningsexempel (med facit) där. Övervägde ett tag att inte lägga mig i er (rätt fåniga ändå) diskussion men det var liksom oemotståndligt till slut i sin fånighet. Men, det är ju så Trump lyckas få folk att tro på "fake news", genom att hitta på egna nyheter och regler för hur saker ska tolkas.

Håller med det är en fånig diskussion, det blir extra fånigt när h*n pratar om källkritik och källhantering och sen inser man att det är nått personen inte är det själv eller ens nära.
    Jag tror inte ens diskussionen handlar om studien för MD, utan bara försöker rädda ansiktet på ett gravt fel h*n gjorde och den obefintliga källkritiken.
    Ta bara att MD tror en artikel i en tabloid tidning skulle var ursprungskällan, och sen berätta att ursprungskälla och tillhörande forskning inte har med detta och göra.
    Det blir galet tokigt då.

Men som du säger, detta är en extrem selektivitet man har, som kommer i svallvågorna av Trump.
    För sen han kom in i bilden, så har politik gått ifrån ljuga ibland till ljuga ofta.
    Och som MD beter sig, så råder det för mig ingen tvekan om h*n inser felet, men nu låtsas bara.
    Kanske han vill trolla mig, men problemet är bara att jag faller inte för så simpla diskussionstekniker.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 16:25:20 följande:
    Det är föga överraskande att du anser att den enda fakta som postats i tråden inte borde ha postats. Så svårt det blir för vissa när man ska förhålla sig till fakta.

Du påstår sa mycket men har på 30 sidor inte lyckats belägga någonting. Att du anser om en källa är irrelevant. Vad du påstår om det ena eller andra är irrelevant. Belägg det du har att säga eller var tyst.

Den faktiska källan finns inte i artikeln, utan det har man kört cherrypicking.
    Vill du ha källan så får du klicka dig vidare, så enkelt är det.
    Jag påstår inget, det är du som gör genom inte klara av källhantering och förstå vad som är källa och vad som är tidning.

Allt som du behöver har du gett mig, så varför ska jag posta länken igen?
    Men för diskussionens skull, så får du väl den en gång till, d det verkar som du glömt din källa.
    www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:00:13 följande:
    Ytterligare ett inlägg från din sida utan substans. Din källa belägger inte det du påstår.

Jag tillför ingen substans, det är du som gjort, jag bara berättar vad det du gett säger.
    Och allt finns där.
    Och du pratar om källhantering, mycket makabert och tokigt påstående.
    Då nått sånt existerar inte ifrån dig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 16:58:15 följande:
    Bra inlägg. Intressant läsning. Bekräftar det jag trodde tidigare på det området.

Ja, givetvis kan man blanda in männen. Ju mer kunskap desto bättre.

Kan?
    Man är två i ett giftermål, så enda chansen sådan här forskning kan bli legitim, är att bägge är med i undersökningen.
    Och det saknas massa superviktiga parametrar också, men det ser du sen när du läser vidare om din artikel.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:23:16 följande:
    Kommer från personen anser att det han säger per automatik är rätt. Jag är glad över dina tankar om mig då du har obefintlig kunskap om källkritik.

Lägger orden i munnen på mig, det funkar inte.
    Jag vet vad källan säger som leder upp till artikel och de problem med sån forskning, men uppenbarligen inte du.
    Så frågan vem av oss som saknar källkritik, den som inte läst eller den som läst.
    För lösa den behövs ingen Einstein, för det klarar du räkna ut själv.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:31:15 följande:
    Det går självklart inte att täcka alla faktorer i en studie. Det är en omöjlighet. Så med ditt tankesätt finns det ingen legitim forskning.

Forskning är som ett pussel med ett oändligt antal bitar där du lägger en bit i taget. Du kan inte bli färdig utan du kan alltid få mer kunskap i ämnet. Det betyder dock inte att man som du ska negligera den kunskap och forskning som faktiskt finns.

Nej, det går det inte, men man kan faktiskt ta någon.
    Det är inte mitt tankesätt, utan det är din artikel med tillhörande källa som berättar detta.

Och sista stycket är det humor i, där du försöker vara sansad och berätta om forskning och den fungerar.
    Men inget du bryr dig om här.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 19:43:16 följande:
    Jag har inget intresse att förklara något för dig. Jag väntar fortfarande på att du ska belägga ett inlägg. Nej, det är inte belägg att skriva som anonym i vartannat inlägg och upprepa floskler. Att du ens gör så visar att du har absolut ingenting av substans att komma med.

Jag behöver inte belägga nått, jag använder ju din artikel med tillhörande källor.
    Jag förstår att du inte vill förklara nått, men det har inte med mig och göra.

Hade det funnits en floskel så hade det varit skoj för dig säga så.
    Men en floskel är att säga en tidning är en källa, när man bara cherrypickat ifrån en källa som du inte läst.
    Humor.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 19:47:09 följande:
    "'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...[/quote]
    Jag fäster inte så mycket fokus på en tidning som inte har publicerat kanske mer än 1% ens av forskningen som tillhör här.
    Och du i sin tur citerar än mindre, återkom när du läst upp dig.
    hur många meter var det?
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.