• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • lilaemma
    Millagrstrom skrev 2017-10-01 21:25:52 följande:

Hej,hoppar gärna med här (:

Jag plussade idag. Är i total chock.

BIM-6 idag nämnligen och fick ett solklart plus.

Började må fruktansvärt illa i måndags redan och kräktes imorse,och eftersom jag testade i torsdags och tyckte mig se något ytterst svagt,så valde vi att testa idag igen :)

Enligt min app jag använder hade jag ägglossningsdag 23/9.

Utgår man ifrån senaste mensens första dag så har vi BF 12/6-18

Hade ett ma i början på augusti (Vecka 8)

Vilket jag helst inte vill vara med om igen!

Och vi sa att blir det så blir det efter det. Så detta var inte planerat riktigt :)

Men oj sä glada vi är.

Nu hoppas vi att lilla myran har det bra i magen min och väljer att stanna tills i juni :)

Har en son sedan tidigare förhållande,han blir 8 år i mars.

Detta blir min sambos första barn.

Jag är 29 år,blir 30 i december :)

Min sambo fyller 26 år.

Här är en bild på mitt test.

Strecket kom upp direkt innan kontrollstrecket :)

Stor grattis till alla er oxå (:

Du kanske hade tidigare äl än vad du tror?
  • andromedae

Har haft lugnt med molvärk ett par dagar, men nu ikväll slog det till med full kraft. Känns precis som när mensen tänker komma. Vet ju att det kan vara så, men blir livrädd för ytterligare missfall direkt. 
    Hoppas det gått över till imorgon. Lite molvärk är en sak, när det blir så kraftigt så plötsligt så skrämmer det mig. 5+2 idag, typ.

• Evian112
    Kixio skrev 2017-09-29 20:25:57 följande:

Hej!

Grattis till alla som plussat. Här är en till. Om allt går bra kommer vår nr 3 i början på juni. 

Har en tjej som blir 6 i december och en pojke som blir 4 i januari sedan tidigare och bor i Lund.

Några fler från Skåne här?

Jag är också från Skåne (Skanör) och väntar nr 3
  • Kixio
    Tilja skrev 2017-10-01 11:19:46 följande:
    Jag bor också i Lund!

Detta är min första. =)
    Vad roligt, grattis till pluset Hur gammal är du? 
  • Kixio
    Evian112 skrev 2017-10-02 09:00:26 följande:
    Jag är också från Skåne (Skanör) och väntar nr 3
    Härligt :) Två grabbar sedan innan läste jag. Lite större än mina två vildar. 
  • Kixio
    Mintra skrev 2017-10-01 10:25:50 följande:

Hej!

Fyller 27 i december. Tillsammans med min sambo i Helsingborg gobben är 34 och vi försöker bli gravida med första bebben. Plussa på BIM+1 :D

Min sambo arbetar på TT line som matros (Trelleborg-Travemünde) så han är ute till sjöss 2 veckor hemma 2 veckor.

Liten story ;)

Min mens har för det mesta alltid varit regelbunden och jag får också väldigt starka symptom när det är dax för ägglossning.

Fick min senaste mens måndagen den 28/8 "chansa" på en ägglossning 14 dagar senare så åkte alltså ner måndagen den 11/9 (hade bara tid och stanna en natt)

Så sjukt ändå. Testade positivt fredagen den 11 sep (24-48h innan ägget släpps) som tur var släpptes ägget på söndagen, ägget överlever 24 tim därefter, måndagen den enda dagen vi kunde mysa då killen jobbar ute till sjöss 2 veckor hemma två veckor så lyckades vi :)

Vårt första försök också <3

???? BIM+1 kunde fan inte hålla mig från o testa. Inte ens första kisset för dagen, kolla direkt efter nej inget streck sen duscha ja en snabbis o där var det.

Någon som kommer nerifrån Skåne/Helsingborg ? <3

Hej! Grattis till pluset. Jag bor i Lund. Har sett några skåningar till här i tråden också :)
  • lilaemma
    andromedae skrev 2017-10-01 18:56:12 följande:

Det fördubblas ju varannan dag, så på två dagar i rad behöver inte strecken bli starkare. Vänta en dag eller två igen och prova på nytt.

Jag har inte tagit nåt sen min testdag från kliniken, vilket var BIM+3.

Det här var mycket bättre!

• leha87

Hej.

Jag hoppar in här med, efter 4 månaders försök har jag äntligen plussat :)

BF 8/6, i vecka 5. Helt överlycklig så hoppas att den lilla krabaten vill stanna. Har en dotter sedan tidigare född 2014. Bor i Göteborg.

Avvaktar med att hoppa in i fb tråden.

När tänker ni höra av er till mvc?

• lilaemma
    leha87 skrev 2017-10-02 10:28:02 följande:

Hej.

Jag hoppar in här med, efter 4 månaders försök har jag äntligen plussat :)

BF 8/6, i vecka 5. Helt överlycklig så hoppas att den lilla krabaten vill stanna. Har en dotter sedan tidigare född 2014. Bor i Göteborg.

Avvaktar med att hoppa in i fb tråden.

När tänker ni höra av er till mvc?

Grattis och välkommen! Jag ringde BM direkt. Här är det hälsosamtal och provtagning så fort som möjligt - inskrivning tror jag är i v.11.
  • hashtagstoltbonusmamma

Hej alla!

Fick precis reda på att vi väntar barn, har försökt ett år. Sambon är 20 år äldre än jag så har 2 underbara bonusbarn och gud vad jag längtar efter att berätta för dom!

Självklart är man nervös för missfall också men försöker tänka positivt.

(den som har något negativt att säga om åldersskillnaden kan behålla åsikten för sig själv)

Svar på tråden Bf juni 2018