• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • lilaemma
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-10-02 10:55:23 följande:

Hej alla!

Fick precis reda på att vi väntar barn, har försökt ett år. Sambon är 20 år äldre än jag så har 2 underbara bonusbarn och gud vad jag längtar efter att berätta för dom!

Självklart är man nervös för missfall också men försöker tänka positivt.

(den som har något negativt att säga om åldersskillnaden kan behålla åsikten för sig själv)

Grattis och välkommen!
  • leha87
    lilaemma skrev 2017-10-02 10:37:48 följande:

Grattis och välkommen! Jag ringde BM direkt. Här är det hälsosamtal och provtagning så fort som möjligt - inskrivning tror jag är i v.11.

Jaha ok... Även med andra barnet?
  • Mayday85
    leha87 skrev 2017-10-02 10:28:02 följande:

Hej.

Jag hoppar in här med, efter 4 månaders försök har jag äntligen plussat :)

BF 8/6, i vecka 5. Helt överlycklig så hoppas att den lilla krabaten vill stanna. Har en dotter sedan tidigare född 2014. Bor i Göteborg.

Avvaktar med att hoppa in i fb tråden.

När tänker ni höra av er till mvc?

Jag hörde av mig till barnmorskegruppen på Kungsgatan.. Sååå trevliga där :)
  • lilaemma
    leha87 skrev 2017-10-02 11:07:51 följande:

Jaha ok... Även med andra barnet?

Jupp - om allt går bra blir det här mitt fjärde...
  • Femblirsex14

Hej! Fick reda på att vi väntar barn för en v sedan. Bf 2-3 juni. Har fyra barn sen innan och aldrig haft missfall innan vi försökte med femman. Haft två-tre MF nu så kan omöjligt slappna av eller glädjas ????. Nog för att jag denna gång mår skit(är ju bästa tecknet). Trött som sjutton. Känner mig sjuk! Yr, ont i brösten, öm i brösten, molnande verk, illamående ... Men tröttheten är värst! Orkar eg inte jobba! När ska man berätta? Är så rädd att det ska gå åt hel.. igen ju..

• lilaemma
    Femblirsex14 skrev 2017-10-02 13:05:35 följande:

Hej! Fick reda på att vi väntar barn för en v sedan. Bf 2-3 juni. Har fyra barn sen innan och aldrig haft missfall innan vi försökte med femman. Haft två-tre MF nu så kan omöjligt slappna av eller glädjas ????. Nog för att jag denna gång mår skit(är ju bästa tecknet). Trött som sjutton. Känner mig sjuk! Yr, ont i brösten, öm i brösten, molnande verk, illamående ... Men tröttheten är värst! Orkar eg inte jobba! När ska man berätta? Är så rädd att det ska gå åt hel.. igen ju..

Har haft totalt 10-12 tidiga mf och har 3 barn, så vet känslan... Statistiskt sett blir ju 1/4 graviditeter mf - så på 4 barn bör du ju ha minst ett mf. Och nu har du haft två /tre så då borde den här gå bra! Håller tummarna!
  • Femblirsex14

Denna gång mår jag som med de ansta fyra. Är ju bra odds. Orkar inte ta mig igenom detta igen och nu är det helt klart sista barnet ! Åldern spelar säkert en roll men är ju frisk och varken dricker eller röker! Hoppas så innerligt att denna vill stanna. Kommer ringa bm sent denna gång!

• Femblirsex14
    lilaemma skrev 2017-10-02 13:16:22 följande:

Har haft totalt 10-12 tidiga mf och har 3 barn, så vet känslan... Statistiskt sett blir ju 1/4 graviditeter mf - så på 4 barn bör du ju ha minst ett mf. Och nu har du haft två /tre så då borde den här gå bra! Håller tummarna!

Men så många tidiga MF? Tufft! Har det varit typ i samband med mens? Jag har haft två sådana vad jag tror. Sist i v9 och då var det verkligen som ett riktigt mf????
  • Lindalängtar
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-10-02 10:55:23 följande:

Hej alla!

Fick precis reda på att vi väntar barn, har försökt ett år. Sambon är 20 år äldre än jag så har 2 underbara bonusbarn och gud vad jag längtar efter att berätta för dom!

Självklart är man nervös för missfall också men försöker tänka positivt.

(den som har något negativt att säga om åldersskillnaden kan behålla åsikten för sig själv)

Så spännande! Har själv en sambo som är 16 år äldre än mig, kul att inte vara "ensam" :) Grattis! Försöker också tänka positivt men är inte alltid så lätt har jag märkt, plussade i torsdags...
  • leha87
    Mayday85 skrev 2017-10-02 11:12:55 följande:

Jag hörde av mig till barnmorskegruppen på Kungsgatan.. Sååå trevliga där :)

Ja jag har hört väldigt gott om de också, funderar på det denna gången faktiskt. Det är bara att ringa dit och säga att man vill gå där eller?
Svar på tråden Bf juni 2018