• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-14 12:54:41 följande:

Men är det inte en släng av kräksjuka du fått då kanske eller är det vanligt att man kräks som höggravid? Stackars dig!

Idag mår jag kanonbra förutom att jag är lite trött så tror att det var bebis som låg och tryckte på magsäcken så att innehållet inte fick plats, jäkligt obehagligt oavsett och kommer ju knappt våga äta kvällsmat framöver nu.

Har putsat alla fönster på nedanvåningen idag, fick ett ryck bara sådär, boandet och iordningställandet av ett perfekt hem inför bebbes ankomst har börjat. Nästa projekt är att göra vid rabatten utanför bebbes fönster så måste till plantskolan men det får vänta någon dag då jag har rejält tryck neråt i bäckenet och foglossningskänningar.
  • Moorii

Vad skönt att du mår bättre idag Kia82! Härligt med boande, men var försiktig, ta inte ut dig för mycket.

Ringde bm idag och fick tid till läkare redan imorgon, så nu hoppas jag att han håller med om att jag borde gå ner i tid. Vill inte vara hemma på heltid, för det skulle jag nog inte klara, gillar att jobba för mycket, men det skulle hjälpa mycket att gå ner till halvtid.. Hoppas!

• Utvandraren2

Oj, vad du håller igång, Kia82! Jag orkar absolut inte något sånt längre. Jag har pushat mig över gränsen vid två tillfällen nu, med sammandragningar som ett brev på posten. Så nu gör jag nästan ingenting. Mat på bordet när sambon kommer hem kl 18 är målet varje dag. Allt över det är bonus.

Imorgon ska jag jobba längre, ska på föredrag och ha lönesamtal på eftermiddagen. Så måste hålla mig alert då, haha. Tror jag höjer koffeinintaget tillfälligt imorgon, haha!

• Kia82

Hoppas att det går bra för er idag Moorii och Utvandraren2.

Min man skällde lite på mig igår faktiskt, han tycker att jag ska ta det lugnt och passa på att vila och dessutom har han ett par projekt på jobbet som han måste bli färdig med innan bebisen kommer så han ser inte gärna att han kommer tidigare. Detta är då lättare sagt än gjort för mig som i princip varit fast på hemmaplan i ett par veckor då sonen då åkte på vattkoppor och nu har precis dottern också fått det så jag passar på med mina ?projekt? när det vilas. Idag har jag dock inga större åtaganden än att tvätta lite och ligga i solstolen (samt ta hand om två barn varav en med vattkoppor ).

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-15 08:54:15 följande:

Min man skällde lite på mig igår faktiskt, han tycker att jag ska ta det lugnt och passa på att vila och dessutom har han ett par projekt på jobbet som han måste bli färdig med innan bebisen kommer så han ser inte gärna att han kommer tidigare. Detta är då lättare sagt än gjort för mig som i princip varit fast på hemmaplan i ett par veckor då sonen då åkte på vattkoppor och nu har precis dottern också fått det så jag passar på med mina ?projekt? när det vilas. Idag har jag dock inga större åtaganden än att tvätta lite och ligga i solstolen (samt ta hand om två barn varav en med vattkoppor ).

Haha inga större åtanganden förutom att ta hand om två barn varav en med vattkoppor, respect! :)

ska bli spännande att se om dessa förvärkar kommer vara ända till BF eller om det kommer lite tidigare för någon av oss som känner av redan. Min sambo ska utomlands nästa vecka i 4 dygn, då är jag i v.37+1 när han åker. Vi har varit 100% trygga i att så tidigt kommer inte bebisen ändå, men nu börjar jag bli skitnervös rent ut sagt pga förvärkarna. Vilken mardröm att ha sambon hundratals mil bort, samtidigt känns det dumt att han ska ställa in för troligen kommer det inte hända nåt.
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-05-15 08:54:15 följande:

Tack! Haha, låter bra det :) Jag tycker den här värmen är olidlig, hade aldrig klarat att ligga i en solstol :P ska tydligen bli 29 grader idag, fy >
  • evve88
    Bubbel85 skrev 2018-05-15 09:08:44 följande:

Haha inga större åtanganden förutom att ta hand om två barn varav en med vattkoppor, respect! :)

ska bli spännande att se om dessa förvärkar kommer vara ända till BF eller om det kommer lite tidigare för någon av oss som känner av redan. Min sambo ska utomlands nästa vecka i 4 dygn, då är jag i v.37+1 när han åker. Vi har varit 100% trygga i att så tidigt kommer inte bebisen ändå, men nu börjar jag bli skitnervös rent ut sagt pga förvärkarna. Vilken mardröm att ha sambon hundratals mil bort, samtidigt känns det dumt att han ska ställa in för troligen kommer det inte hända nåt.

Åh Gud förstår att du är nervös!! Klart man vill ha mannen där om de händer nått. Vad säger han om det? Äe det första barnet?
  • Moorii

75 % blev det istället, läkaren var inte nöjd över 50 %, han tyckte det lät mycket och ville sjukskriva mig 100 %. Så fick bli ett mellanting, men tror det blir bra.

• Freya18

Här mås det oförskämt bra! Har inte haft ont nånstans på över en vecka iallafall. Tarmarna har lugnat ner sig (började med blutsaft igen), jag sover fortfarande otroligt bra (tack!) och matlusten är tillbaka. Så otroligt skönt att bara kunna njuta av vädret och småpyssla här hemma.

Jag är ändå förberedd på att sammandragningar och förvärkar väntar bakom hörnet.. Jag kommer iaf vara utvilad när det drar igång. Är i v. 35 idag. :)

• Bubbel85
    evve88 skrev 2018-05-15 09:28:34 följande:

Åh Gud förstår att du är nervös!! Klart man vill ha mannen där om de händer nått. Vad säger han om det? Äe det första barnet?

Nej det är andra barnet och första kom precis på bf så därför har vi varit så lugna. Han ställer såklart in om det skulle bli värre så vi får se under veckan hur jag mår, men jag unnar honom den här resan också så vill liksom inte att han ska ställa in i onödan om det inte händer något, men man kan ju inte veta :( halvtaskigt läge liksom :)