• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-19 05:39:57 följande:

Hur har ni det med sömnen?

Jag la mig 22.30 igår, vaknade och var på toaletten kl 00.30 02.00 och 04.00. Sedan kl 04.00, alltså i 1,5 h har jag legat klarvaken. Jag blir tokig, t.o.m bebis sover!! Mår illa som bara den och igår fick jag ett tryck i magen som jag inte haft tidigare så kroppen börjar att förbereda sig allt mer.

Sover också riktigt riktigt dåligt men brukar dock endast ha en vakenperiod på natten, är ofta vaken mellan 03.00 och iaf 05.00, ofta somnar jag inte om alls. Hade aldrig klarat av att arbeta heltid nu när sömnen är som den är också, skulle egentligen gått på mammaledighet först på tisdag. Har jättemycket mensvärk varje dag och större delen av dagen, men inte tryck, illamående osv som du har. Skulle förvåna mig om du går tiden ut :)
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-19 08:27:13 följande:

Sover också riktigt riktigt dåligt men brukar dock endast ha en vakenperiod på natten, är ofta vaken mellan 03.00 och iaf 05.00, ofta somnar jag inte om alls. Hade aldrig klarat av att arbeta heltid nu när sömnen är som den är också, skulle egentligen gått på mammaledighet först på tisdag. Har jättemycket mensvärk varje dag och större delen av dagen, men inte tryck, illamående osv som du har. Skulle förvåna mig om du går tiden ut :)

Jag hade definitivt inte klarat av att jobba nu, det är ju obehagligt bara av att gå. Vaggar fram som en anka. ???????? Jag har så dåligt samvete för att jag inte orkar aktivera barnen och vara ute massor i det fina vädret som man hade önskat nu. Jag orkar bara ligga på soffan och humöret är i botten.

Åhh, vad jag hade önskat att han bestämde sig för att komma i nästa vecka när jag är i vecka 38 men har inga större förhoppningar alls, mina två yngsta kom på bf+8 och de två innan de på bf+3 och bf+5. Räknar kallt med minst 4 veckor till.
  • Utvandraren2

Så tråkigt att höra! Ni är ju ett par veckor tidigare än mig, så jag får väl passa på att -njuta- av hur jag mår just nu. Sover faktiskt bättre nu, ofta behöver jag inte ens gå på toa på natten. Men när jag inte är gravid går jag också väldigt sällan på toa, har stor tank, haha. Har dock inga problem att sova 10-12 timmar och ta en powernap också. Har foglossning och vaggar fram. Undgår trappor. Men det gör inte ont som knivar, mer som rejäl träningsvärk.

• Lojsj92
    Kia82 skrev 2018-05-19 05:39:57 följande:

Hur har ni det med sömnen?

Jag la mig 22.30 igår, vaknade och var på toaletten kl 00.30 02.00 och 04.00. Sedan kl 04.00, alltså i 1,5 h har jag legat klarvaken. Jag blir tokig, t.o.m bebis sover!! Mår illa som bara den och igår fick jag ett tryck i magen som jag inte haft tidigare så kroppen börjar att förbereda sig allt mer.

Börjar bli tungt med sömn här med.. eller tunnt rättare sagt :) jag vaknar säkert 20 gånger per natt och behöver iofs bara kissa 1-2 gånger men det blir ingen sammanhållen sömn alls! När det nu dessutom varit 25 grader när man går och lägger sig så gör det ju inte saken lättare att få sova...
  • Moorii

Alltså, aj! :( Har så ont av foglossningen nu så jag blir gråtfärdig. Åkte iväg med sonen till lekplats en stund, gjorde några nödvändiga ärenden och åkte sen hem och handlade. Helt förstörd nu, gör ont fast jag sitter ner och vilar. Sonen somnade i vagnen som tur var, så fick en paus. Det är fem veckor kvar, sju om jag har otur. Hur ska det gå när jag är själv med sonen?? Börjar få lite panik :/

• Kia82

Jag var på toaletten nyss och när jag torkade mig kom det i vanlig ordning (nästan dagligen nu) ut en bit av slemproppen, nog den största biten hittills. När jag torkade igen så kom det lite färskt blod så antingen är det på g ( vilket mest känns som önsketänkande då jag gått över de andra gångerna) eller så är det bara något litet blodkärl som brustit efter myset med mannen igår kanske? Fick lite ont i ryggen tidigare och bebis ligger och trycker som bara den i en massa obekväma ställningar men för övrigt så är det lugnt.

• Kia82

Glömde skriva att igårkväll hade jag en rejält brännande smärta framtill i blygdbenet, har inget minne av något sådant i tidigare graviditeter utom möjligen på själva förlossningen.

• FairyL

Jag har också haft en hel del jobbiga nätter och kissat typ 5 ggr/natt. Svårt att somna in och att sova djupt. Men peppar peppar, nu har jag sovit bättre ett par nätter, det kanske är tack vare att vi skaffat en portabel AC i sovrummet som vi låter stå på några timmar innan läggdags.

Det har hänt några enstaka gånger nu att jag plötsligt börjat oroa mig enormt inför förlossningen och haft typ ångest, rädd att barnet ska dö och så. Men dom flesta dagar är jag inte alls särskilt orolig och tänker att det nog kommer gå bra och att jag är så förberedd som jag kan va och så. Konstigt med såna svängningar från dag till dag...?!?! Någon som känner igen sig?

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-20 13:21:20 följande:

Jag var på toaletten nyss och när jag torkade mig kom det i vanlig ordning (nästan dagligen nu) ut en bit av slemproppen, nog den största biten hittills. När jag torkade igen så kom det lite färskt blod så antingen är det på g ( vilket mest känns som önsketänkande då jag gått över de andra gångerna) eller så är det bara något litet blodkärl som brustit efter myset med mannen igår kanske? Fick lite ont i ryggen tidigare och bebis ligger och trycker som bara den i en massa obekväma ställningar men för övrigt så är det lugnt.

Men oj kom det färskt blod? Är väl säkert i anslutning till slemproppen men de säger väl att man alltid ska ringa förlossning om man blöder, eller? Vore kanske inte så tokigt flr dig att bli kollad och se om något är på g?
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-20 16:37:46 följande:

Men oj kom det färskt blod? Är väl säkert i anslutning till slemproppen men de säger väl att man alltid ska ringa förlossning om man blöder, eller? Vore kanske inte så tokigt flr dig att bli kollad och se om något är på g?

Jo, rekommendationen är väl så men eftersom det var så lite och nu har övergått i rosa så avvaktar jag, har inga andra känningar för närvarande. Jag har fött så pass många barn att jag känner mig säker på att det inte är något akut ändå.