• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-05-21 20:17:23 följande:

Sa du något om rörelserna till din bm? Sålänge hon rör sig flera gånger varenda dag så tror jag inte att du behöver oroa dig men om du ändå gör det så ring bm. Min lille har rört sig mycket hela tiden fast såklart mer eller mindre ändå men nu den sista veckan har han varit fullkomligt galen och ska in med fötterna under revbenen, så hemskt,

Jo, det gjorde jag, hon sa ungefär samma som du, att så länge man känner rörelser då och då är det ingen fara. Har det gått två timmar utan rörelser bör man åka in och kolla sa hon. Aj, det låter väldigt obehagligt! :S
  • Moorii
    FairyL skrev 2018-05-21 21:19:53 följande:

Min har lugnare dagar ibland. Följer inte sina rutiner stenhårt, precis som en annan.

De växer väl och behöver sova mer vissa dagar tänker jag.

Ok, skönt att höra att det kan variera lite ändå. Hon har knölat lite mer nu den sista timmen, så känner mig lite lugnare nu iallafall.
  • Freya18

Var till mvc idag och kollade blodtrycket igen. 140/90 så nu kommer jag få gå oftare på kontroll av tryck och lämna urinprover. Mår helt ok och känner mig som vanligt förutom jobbig värk i vänster handled som dök upp för 3 dagar sen och vill inte ge med sig. Ingen svullen om handlederna och upplever inga domningar i fingrarna. BM visste inte vad det kunde bero på.

• Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-22 00:46:36 följande:

Var till mvc idag och kollade blodtrycket igen. 140/90 så nu kommer jag få gå oftare på kontroll av tryck och lämna urinprover. Mår helt ok och känner mig som vanligt förutom jobbig värk i vänster handled som dök upp för 3 dagar sen och vill inte ge med sig. Ingen svullen om handlederna och upplever inga domningar i fingrarna. BM visste inte vad det kunde bero på.

Karpaltunnelsyndrom fast då kanske man har en tydlig svullnad? Själv har jag varit väldigt trött, öm och liksom tung i benen de sista dagarna.
  • evve88

Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!

Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?

Har 34, är i vecka 36

• Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2018-05-22 10:05:00 följande:

Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!

Har 34, är i vecka 36

Åh vad skönt att hon vänt sig!!

Det har inte min tyvärr:( V 36+5 och ska träffa BM idag och diskutera hur vi ska gå vidare. Blir troligtvis vändningsförsök i slutet av denna v eller nästa!

Vi har inte packat nåt alls men eftersom det är första barnet så hinner vi nog med det också:)
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-22 10:08:20 följande:

Åh vad skönt att hon vänt sig!!

Det har inte min tyvärr:( V 36+5 och ska träffa BM idag och diskutera hur vi ska gå vidare. Blir troligtvis vändningsförsök i slutet av denna v eller nästa!

Vi har inte packat nåt alls men eftersom det är första barnet så hinner vi nog med det också:)

Ja de kändes jätteskönt!! Ligger din i säte?? Det kommer säkert gå bra, hör av dig sen vad hon sa!!

Ja det äe Mysigt att ha väskan packad :) stolen får följa med i bilen också snart tror jag :)
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-05-22 10:05:00 följande:

Har 34, är i vecka 36

Så skönt, ett stressmoment mindre att gå och oroa sig för.

Huu, jag ska också åka in direkt eller så snart det går, det kan ta upp till en halvtimme för barnvakten att ta sig hit och sen har vi minst 45 min resväg till sjukhuset fast om jag känner maken rätt är vi där på 35. Troligtvis så kan vi åka redan innan barnvakten är framme så länge äldsta dottern (13 år) är hemma så klarar hon att hålla ställningarna den korta stunden. Han är fullt fixerad och står med huvudet i bäckenbotten och min tapp är i princip utplånad redan. Jag börjar på riktigt att bli nervös nu! Har rejäla förvärkar och är dålig i magen så är ganska beredd redan nu trots att det är tre veckor kvar till bf, gick in i vecka 38 (37+0) idag.

Väskan är packad bortsett från lite snacks och dryck som ska handlas, kanske borde göra det asap!

Sf-mått 36 cm.
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-22 10:53:55 följande:

Så skönt, ett stressmoment mindre att gå och oroa sig för.

Huu, jag ska också åka in direkt eller så snart det går, det kan ta upp till en halvtimme för barnvakten att ta sig hit och sen har vi minst 45 min resväg till sjukhuset fast om jag känner maken rätt är vi där på 35. Troligtvis så kan vi åka redan innan barnvakten är framme så länge äldsta dottern (13 år) är hemma så klarar hon att hålla ställningarna den korta stunden. Han är fullt fixerad och står med huvudet i bäckenbotten och min tapp är i princip utplånad redan. Jag börjar på riktigt att bli nervös nu! Har rejäla förvärkar och är dålig i magen så är ganska beredd redan nu trots att det är tre veckor kvar till bf, gick in i vecka 38 (37+0) idag.

Väskan är packad bortsett från lite snacks och dryck som ska handlas, kanske borde göra det asap!

Sf-mått 36 cm.

Åh förstår att du börjar bli nervös!!! Hoppas stora tjejen kan hålla ställningarna hemma så du slipper tänka på det också. Haha 35 min går de säkert på då , speciellt om de skulle ske på natten :p vår barnvakt är också minst en halvtimme bort.. så funderar på att ta med sonen till bb så får dom möta upp där om de krisar, istället för att vänta hemma om de blir panik! Jag började få rejäla förvärkar igår och kommer och går hela tiden, illamående och tryck nedåt.. bm lovade att känna nästa gång Om tappen var påverkad men nästa tid är 12 juni !! :/ känns som en evighet kvar dit! Inte för att ja tror hon borde komma så tidigt men man vet ju aldrig..

har du haft förvärkar länge??
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-05-22 11:34:58 följande:

Åh förstår att du börjar bli nervös!!! Hoppas stora tjejen kan hålla ställningarna hemma så du slipper tänka på det också. Haha 35 min går de säkert på då , speciellt om de skulle ske på natten :p vår barnvakt är också minst en halvtimme bort.. så funderar på att ta med sonen till bb så får dom möta upp där om de krisar, istället för att vänta hemma om de blir panik! Jag började få rejäla förvärkar igår och kommer och går hela tiden, illamående och tryck nedåt.. bm lovade att känna nästa gång Om tappen var påverkad men nästa tid är 12 juni !! :/ känns som en evighet kvar dit! Inte för att ja tror hon borde komma så tidigt men man vet ju aldrig..

har du haft förvärkar länge??

Den 12 juni är vad jag är beräknad till och jag har hela tiden trott att jag kommer att gå över som med de andra men nu är jag inte lika säker längre. Vaknade med värsta mensvärken i morse och sen rasslade det till i magen och nu har jag varit på toaletten för nr 2 tre gånger hittills idag (klockan är 12 nu). Har tryck neråt och redan igår så kände jag mig konstig i kroppen och när bm kände på magen blev jag alldeles illamående och kände ett obehag i magen som jag endast upplevt under förlossningarna förut. Kanske kanske att någonting är på gång eller så är det bara kroppen som spelar mig ett spratt.

Jag har haft förvärkar ett tag nu, minns faktiskt inte när dom startade och innan dess hade jag REJÄLA sammandragningar under många veckor. För ett par kvällar sedan trodde jag att det var på gång för förvärkarna kom under lång tid och gjorde ordentligt ont men sen strax innan jag skulle gå och lägga mig så försvann dom igen. Kroppen är lurig. Har haft mycket ont i ryggslutet också på sista tiden också vilket är vanligt då allting ska mjukas upp och töjas. Det är bara att vänta och se vad som händer.