• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • number2
    linnea12533 skrev 2017-10-14 14:03:44 följande:

Mår ni illa allihop? Jag mår inte alls illa och det gör mig orolig och rädd.

Jag mår inte illa. Inte en enda gång under graviditeten med sonen heller. Det betyder ingenting!:)bara att tacka och ta emot;)
  • lilaemma
    number2 skrev 2017-10-14 14:44:43 följande:

Jag mår inte illa. Inte en enda gång under graviditeten med sonen heller. Det betyder ingenting!:)bara att tacka och ta emot;)

Åh! Lite avundsjuk blir jag allt. Visst är det "bra" med symptom som gör att man kan känna att nått är på g, men att spy 9 månader i sträck är inte någon höjdare heller!
  • Lisa2543

Hej!

Jag är gärna med här, 37 år och väntar fjärde barnet, kämpat drygt ett år och skulle nästa vecka påbörjat utredning mot ofrivillig barnlöshet då det är sambons första barn. Testade positivt i morse efter två negativa test tidigare i veckan, bf 20/6-18 Kan nästan inte tro det är sant!

Kram på er!

• lilaemma
    Lisa2543 skrev 2017-10-14 16:14:10 följande:

Hej!

Jag är gärna med här, 37 år och väntar fjärde barnet, kämpat drygt ett år och skulle nästa vecka påbörjat utredning mot ofrivillig barnlöshet då det är sambons första barn. Testade positivt i morse efter två negativa test tidigare i veckan, bf 20/6-18 Kan nästan inte tro det är sant!

Kram på er!

Välkommen. Jag är också 37, och väntar vår nr 4, men inte efter några försök alls - blev till trots kondom. Har dock haft många tidiga mf, så jag ropar inte hej ännu..
  • number2
    lilaemma skrev 2017-10-14 15:25:17 följande:

Åh! Lite avundsjuk blir jag allt. Visst är det "bra" med symptom som gör att man kan känna att nått är på g, men att spy 9 månader i sträck är inte någon höjdare heller!

Åh nej jag förstår det :/ men man får ju hela tiden veta att man är gravid då får försöka se de positivt :)jag har haft väldigt "lätta" symptom eller vad man ska säga men de kanske blir annorlunda denna gången! .
  • dameke
    linnea12533 skrev 2017-10-14 14:03:44 följande:

Mår ni illa allihop? Jag mår inte alls illa och det gör mig orolig och rädd.

Jag har nyss börjat må lite illa ibland, jag är i vecka 7. Första graviditeten mådde jag inte alls illa, andra mådde jag illa ibland och bara i två veckor.
  • Iskristall

Hej,

Skulle också vilja vara med här. Plussade i veckan och tog också ett clearblue med veckoindikator i morse som visade gravid 2-3 veckor Nu hoppas vi att allt går bra!

Väntar barn nr2.

Och har inte heller känt nåt illamående än, det kom senare än såhär med första barnet

• A.Ellis
    lilaemma skrev 2017-10-14 13:34:09 följande:
    Om man är så "obsessive" vad det nu heter på svenska, som jag så är det bra att ha något annat att fokusera på.

Här är min statistik hittils:

Är tjock = ökad risk för tvillingar

Över 35 = ökad risk för tvillingar

Högt hcg- fick 3+ på cb innan det borde visa 3 + = ökad risk för tvillingar

Tröttare än tidigare graviditeter = ökad risk för tvillingar

Min pappa är tvilling ökad risk för tvillingar.

Är säkert uppe i 7 % chans nu ;)

Tror eg. Inte att det är tvillingar, men som avledningsmanöver fungerar det utmärkt!
    Oj vad spännande! Tänk om det är två därinne? Skulle du vilja det? Jag nöjer mig med en såhär till en början men man vet ju aldrig :D 
  • hashtagstoltbonusmamma

Kul med fler nya.

Jag undrar hur ni gör med att få tiden att gå snabbare.

Jag är så uttråkad av de här 2 första veckorna jag vetat det, hur ska det bli till vecka 13! Man vill ju bara veta att det är säkert och att man kan berätta det sen.

Jobbar ju heltid men tycker ändå tiden går långsamt... (hatar min arbetsplats också så det gör inte saken bättre)

Något tips för att tänka mindre på det. Har ju illamåendet oh sjukt ömma bröst som påminner en hela tiden också..

Svar på tråden Bf juni 2018