Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Du får säkert en jätte bra barnmorska. Du kunde inte ha samma som du hade förra graviditeten eller är det hon som ska sluta?
Vad mysigt med sparkar! Jag längtar tills man känner riktiga puffar och kickar. :) Jag har börjat sova dåligt nu för hur jag än ligger så känns det obekvämt i magen och svanken. Jag har kudde eller filt mellan knäna, men svanken molar på ordentligt.. Det känns som att svanken blir intryckt hela tiden. Inatt blev det noll sömn, men lyckades sova 3 timmar nu på förmiddagen. :/
Du får säkert en jätte bra barnmorska. Du kunde inte ha samma som du hade förra graviditeten eller är det hon som ska sluta?
Vad mysigt med sparkar! Jag längtar tills man känner riktiga puffar och kickar. :) Jag har börjat sova dåligt nu för hur jag än ligger så känns det obekvämt i magen och svanken. Jag har kudde eller filt mellan knäna, men svanken molar på ordentligt.. Det känns som att svanken blir intryckt hela tiden. Inatt blev det noll sömn, men lyckades sova 3 timmar nu på förmiddagen. :/
68,7 kilo tung idag.. känner paniken stiga!!
Måste motionera mera
Ni som också har huvudvärk ofta, har ni kollat blodtryck? Fick preklampsi med första och är sååå orolig att jag redan börjar få högt blodtryck. Å andra sidan har jag haft huvudvärk sen v 7 typ men känns lite annorlunda nu..
Känner mig så peppad och glad, var på vårat RUL i Tisdags och fick se den lilla som låg ingosad gott med ansiktet upptryckt i moderkakan.. Haha, fick lägga mig på sida och guppa runt lite för att få till det så att barnmorskan skulle kunna mäta allt.
Varit nervös inför att fråga om det var pojke eller flicka.. Kan ju vara känsligt, och samtidigt som jag var väldigt nyfiken ville jag inte få det att låta som om jag ville ha "det ena eller andra".. Men efter en stund kunde jag inte hålla mig utan frågade.
Självklart låg då barnet med benen korsade, så tog en bra stund innan hon kunde se något.. Och såg då självklara streck och att det var en liten tjej. Här har man gått och varit helt övertygad om att jag burit en kille, men tji fick jag! Haha! Däremot blev svärmor nöjd för att hon "Gissade rätt.." ;P
Allt såg hur som helst jättefint ut och nu har jag inte längre nerverna på utsidan, utan kan slappna av .. ett tag till i alla fall :) Älskar peppen man får efter ett UL!

Som den ovan skrivit GRAVIDKUDDE! Jag har en bbhugme, svindyr men är min absolut bästa investering. Helt underbar och utvecklad av kiropraktorer. Sover som en dröm med den. Kostar mellan 1300-1500kr och jag lovar, det är värt det!
Ni som också har huvudvärk ofta, har ni kollat blodtryck? Fick preklampsi med första och är sååå orolig att jag redan börjar få högt blodtryck. Å andra sidan har jag haft huvudvärk sen v 7 typ men känns lite annorlunda nu..
Jag har återkommande huvudvärk som håller i sig flera dagar. Nu på eftermiddagen kom den igen.. suck. Trycker i bakhuvudet och mitt på pannan. Jag kontrollerar blodtrycket regelbundet och den är stabil. I måndags var den 121/70. Jag är 32 år så det är väldigt bra blodtryck i min ålder.
I vilken vecka fick du preeklampsi? Fick du behandling snabbt?
Det är ju jättebra tryck, skönt! Men jobbigt med huvudvärken :/ mitt ligger runt 130/75 men nu var de flera vedkor sen jag mätte dock, ska få låna en kompis mätare imorgon så får ja börja kontrollera för haft huvudvärk mycket det senaste...
Det kom smygandes i v 32 nånting, började väldigt långsamt så de satte aldrig in någon behandling men blev igångsatt i v 39+1 då jag hade 160/115 och enorm huvudvärk. Vill inte bli igångsatt denna gången..
har du varit på rul än? Inte läst hela tråden!
Som den ovan skrivit GRAVIDKUDDE! Jag har en bbhugme, svindyr men är min absolut bästa investering. Helt underbar och utvecklad av kiropraktorer. Sover som en dröm med den. Kostar mellan 1300-1500kr och jag lovar, det är värt det!