Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
I veckan som var fick jag göra ett extra ultraljud innan rul för att se att den lille växer som den ska, och det gjorde den. Vi kunde även sen könet redan, kan ni gissa vad det är? :)

I veckan som var fick jag göra ett extra ultraljud innan rul för att se att den lille växer som den ska, och det gjorde den. Vi kunde även sen könet redan, kan ni gissa vad det är? :)
Pojke?!
Javisst det blir en Alexander <3
Nu längtar jag tills jag börja känns honom röra på sig. Och till Rul så jag får se honom igen snart.
Tänk att vi alla redan gått halva tiden nu/snart, iallafall är vi alla runtomkring där någonstans :) Helt fantastiskt! Hur mår ni nu? Är magarna stora? Känner ni av det lilla pyret där inne? :)
Tänk att vi alla redan gått halva tiden nu/snart, iallafall är vi alla runtomkring där någonstans :) Helt fantastiskt! Hur mår ni nu? Är magarna stora? Känner ni av det lilla pyret där inne? :)
Det har gått så fort från typ vecka 14 och framåt tycker jag. Lugnat mig betydligt nu när jag känner bebisen flera gånger varje dag. Det är nästan så att jag kan lägga mig på magen i sängen så känner jag bebisen sprattla/sparka inom någon minut. Har moderkakan i bakvägg och känner så mycket mer nu än förra gången när den var i framvägg - väldigt skönt! Magen har kommit i rasande takt nu, gått upp 3,5kg och går in i vecka 21 i morgon, inget illamående längre men sover sämre på nätterna men funkar än så länge. Har ni några cravings nu? Har inga alls kvar, hade piggelin förra gången och gröna äpplen nu fram till vecka 14.
Någon som känner ihållande "mensvärk" igen? Fy vad det molar i hela buken. Har haft lite småont inatt, men det blev snabbt värre nu på morgonen. Fick till och med gå hem från jobbet nu, tänkte att om det är växtvärk så är det inge farligt, men gör så ont så jag kan inte göra annat än vila. BM ringer mig vid 10.
Hur mycket molvärk är ofarlig värk?
Barnmorskan sa att jag ska kontakta Kvinnokliniken om smärtan inte går över eller blir värre. Sen sa hon lite snabbt att dom hade sett att jag har GBS i urinen. Jag har aldrig hört talas om det innan. Hon sa att ungefär var tredje gravid kvinna får det (efter lite googlande antar jag att det är streptokocker) och att man ger antibiotika under förlossningen. Sen läste jag om allt som skulle kunna hända med barnet när man har GBS, infektion i livmodern, tidig vattenavgång, infektioner efter födseln. Nu är jag ännu mer orolig! :( Smärtan sitter i fortfarande och nu fick man ångest på det också..