• Rojin jan kader

Ni som väntar pojkar

Hej!

Ni som väntar pojkar

Hur mår ni?

Hur har er gravitit varit?

Hjärtljud , ngt värk , foglossning ?

Jag har RUL nästa vecka och vill gärna veta könet

Och önskar mig en frisk pojke

• Svar på tråden Ni som väntar pojkar
  • _Lini

Jag väntar en pojke och har mått som vanligt hela graviditeten. :)

• Ebo88

Jag var på rutin ultraljudet idag och fick reda på att vi väntar en pojke (19+1)

Jag har hitills mått jättebra, peppar peppar! Låg och läste lite igår kväll om tecken och såvidare. Allt tydde på att jag skulle ha en tjej men det är en frisk liten grabb och det har jag känt på mig men har inte velat "konstatera" det innan :) Har alltid älskat lakrits men nu är jag spm besatt! Vilket är oerhört drygt då lakrits inte är så bra men nog allt äter jag en påse djungelvrål till och från haha!

• Anotherone

Jag har två pojkar och graviditeterna har varit väldigt lika. Mått bra hela tiden, ingen foglossning och inget illamående. Inga direkta cravings heller utan bara vid enstaka tillfällen är det något jag blivit sugen på och då har det varit gröna äpplen, clementiner och sura godisar. Har kollat könet båda gångerna och det har stämt.

Hjärtljud kring 140 på båda.

• sobrio88

Jag har fått två pojkar. Inget illamående endast sämre aptit i första trimestern på båda. Första graviditeten hade jag grav förlossning så jag var sjukskriven från v 13, andra graviditeten lindrig förlossning men den smög sig på först i v19-20. Hjärtljuden låg på runt 150 på första och 135-140 på andra. Jag hade väldiga problem med uvi och njurbäcksinflammationer båda graviditeterna men det skyller jag inte på pojkarna utan på njurarna

• Connie07
    Rojin jan kader skrev 2017-09-22 16:36:02 följande:

Ja , för jag önskar mig ärligt en pojke och har alltid viljat ha en pojk sedan en flicka ,

Jag mår jätte bra hittills är i vecka 19(18+3)

Ska gå på RUL nästa vecka , , min man vill ha en flicka men han känner på sig att de är en pojk och jag själv känner att de bli en pojk .

Visa kan döma efter magens fort , jag har litet bula på magen hittills , har gått upp 5 kg , vägde innan 55 kg ,

Va i några dagar / veckor sugen efter surt som citron men annars äter allt och tål alltid mår inte alls illa eller kräker inte alls ngt .

De enda som är problemet är håret på benen växer som ogräs fast jag vaxar oxå , blöder när jag borsta tänderna , och magen bli sten hård när jag vilar .

Annars har jag ingen andra symtom .

Låter som du väntar på en pojke .
  • sobrio88
    sobrio88 skrev 2017-09-22 20:36:40 följande:

Jag har fått två pojkar. Inget illamående endast sämre aptit i första trimestern på båda. Första graviditeten hade jag grav förlossning så jag var sjukskriven från v 13, andra graviditeten lindrig förlossning men den smög sig på först i v19-20. Hjärtljuden låg på runt 150 på första och 135-140 på andra. Jag hade väldiga problem med uvi och njurbäcksinflammationer båda graviditeterna men det skyller jag inte på pojkarna utan på njurarna

Glömde skrivs att jag hade havandeskapsförgiftning första graviditeten och högt blodtryck andra.
  • Snuttis2

Har en son på 8 veckor hemma genom en ivf graviditet . Hade i helhet en bra graviditet , illamående v 7-10 sen lite svårt med sömnen i perioder men kände mig stark o pigg !! Magen kom ordentligt runt v 18. Jobbade på Tom v 36 då jag gick på semester , blev sedan dålig i havandeskap förgiftning v 37 och blev igångsatt v 39!

Pojken hade 150 i hjärtljud vid första kontrollerna och sedan 130 resterande graviditet...

• Rojin jan kader

Tack alla som tar sin tid och berätta om

Sin historia , håll tummarna för mig så jag får en frisk pojke jag med .

• cosinus

Mina 2 pojkgraviditeter har jag mått bättre än med tjejerna. Var rätt stor skillnad för med yngsta tjejen kräktes jag en hel del och med äldsta mådde jag rejält illa men utan att kräkas. Äldsta killen kände jag lite medan med den yngre inget alls.

Med tjejerna har jag inte klarat sött (P g a illamåendet) utan överdoserat citron i vatten, det gick inte att få för surt då.

Med killarna har jag tappat kondition typ direkt från plusset medan jag med tjejerna haft samma ork vid träning till typ v12

I övrigt inga skillnader.

• Jsv17

Jag har mått bra hela tiden nästan, inte särskilt illamående, ingen foglossning eller så. Det enda intressanta jag märkt är att jag fått ökad behåring på kroppen (har sånt tunt ljust hår som inte ens syns) har blivit grövre på benen och även fått ett par skäggstrån på hakan som jag får noppa bort som jag definitivt inte hade innan. Även längre hårstrån och som runt fjun på magen, vet ju dock inte om det beror på att jag väntar en pojke eller om det blivit så ändå

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Ni som väntar pojkar