Svartsjuka och ärlighet
Jag kunde skrivit här vad jag varit med om och varför jag blivit svartsjuk.
Men så många har redan gjort det och svaren är nästan desamma.
Många män behöver porr och att flirta för att få bekräftelse.
Lika många kvinnor blir kränkta.
....
Jag vill därför behandla vad svartsjuka är.
Det finns ingen diagnos som heter "Svartsjuka". och jag tycker inte att svartsjuka är
något fult, sjukt eller skamligt, så länge det inte går överstyr till hämnd, bärsärkagång, hot, eller andra tokigheter,
"Hon är bra men så svartsjuk" ... Bäää! tänker många. Vad synd om honom!
En tjatande kärring alltså.
Men man har väl rätt att fråga vad den andra gjort under den (korta kanske) tid man inte setts. Om han kollat porr? kan man också fråga ibland.
Männen som slingrar sig och svarar vagt, som om man inkränkte på hans revir,
skapar ju oroskänsla hos kvinnan. Hon frågar då såklart ännu mer! Vad menar han med "Mjaa, kanske, kommer inte ihåg riktigt. Hur menar du?"
Det svaret är inte att svara "Nej, jag tittar inte på porr".
Sedan kan nästa fras komma..."Jag RÅKADE komma in på porrsidan via en oskyldig länk" (hahaha) ..eller "Jag tittade bara på senaste nytt för det var länge sen".
Samma svar om man frågar om han ANVÄNT porr till sex själv. "Hm ...länge sen! Svar nej." kan man då få höra.
Hur då länge sen? "Ja inte sen sist liksom" ...
Sedan betyder "Länge sen" månader för kvinnan men bara en vecka för mannen!!
......
Svartsjuka är naturligt. I alla levande relationer finns ett behov av ägande i någon form. Man vill ha mest närhet med den mannen, man vill vara nr 1, man vill vara hans sexobjekt, helst det enda. Man vill att han ser andra kvinnors attraktionskraft som ett konstaterande, inte som något han går igång på i fantasin.
Hur kan man tända på någon man inte vill ha? Att vilja ha är faktiskt "äga".
.....
Särskilt verkar det, behöver kvinnor den känslan eller den illusionen för att ha ett bra sexliv.
Om det är en illusion må vara, men den får inte motsägas av en man som ljuger eller laddar upp av porr för att sedan ha sex med sin vanliga kvinna.
Hur blir man trygg och glad av en mans slinglerier egentligen.
Hur kan man undvika fråga ganska mycket om man aldrig får rakt svar?
Och då blir man tjatig och svartsjuk.
Vill veta detaljer, tror mannen.
Jag som skriver detta har råkat ut för att mannen vill ha sex på morgonen då jag brukar vara trött.
Är han uppvarvad vill han inte vänta utan det har hänt att han "fortsätter" ensam
med hjälp av bilder på porrtjejer och han har kallat det "Nödlösning"!!!
"Kan vara vem som helst, kommer inte ihåg utseendet på tjejen efteråt, bara för att
det blir sånt tryck annars" blev ett av svaren.
Men varför inte vänta på mig tills jag är vaken i alla fall?
Inget svar på det.
......
Jag tog fram datorn och bläddrade bland bilder jag visste att han sett på.
Säg vilka det är. Vilken typ av porr? Så vi kan dela detta, så blir det mindre hemligt och inte bakom min rygg, sa jag.
Han pekade på en ... bakdel!!!!!!
Det räckte menade han. Utan ansikte ..
Jag sa att det möjligen är uthärdligt, men om kan använder en tjej med hela krippen och ansikte så att han tänder på just hennes personlighet också, blir jag svartsjuk. Och är det fler gånger med samma tjej känns det minst sagt som otrohet.
Det kom fram senare, när detta första samtal sjunkit i glömska, att han kollat och använt samma tjej, naken, på en soffa, med ögonen direkt mot kameran.
Jobbigt.
Jo, det var "några gånger". Det måste ju betyda att han tänkt på henne som en säkerhetsåtgärd om det inte går precis som han vill med mig (obs han är äldre och inte i höghormonell ålder). Han har henne med sig i sitt minne att använda som ett säkert kort.
På så vis blir den kvinnan "en annan kvinna" i hans huvud. Och denna kvinna
ser till och med litet trevlig ut!
Och när jag reagerar svartsjukt tycker han att jag "bråkar". Är det att bråka att gråta,
fråga litet mer för att om möjligt få en känsla av förståelse, försoning eller tröst,
eller hörs om det hänt igen.
"Jag kan inte ha sex med dig om du har en annan tjej i huvudet och använt dig nyligen av henne på bild!" har jag sagt.
...
Det räcker med att mannen har 2 sexliv. Om inte 3 - kanske även på stan med litet flirt och efterkommande fantasier.
Ska man dessutom klandras för svartsjuka! Han har t om beklagat sig för en vän
men utan att beskriva vad han själv gjort - utan förminskar då för vännen.
Men förstorar min svartsjuka.
Han försöker inte förstå. Sex är en sak, förhållande ett annat, kanske han tycker.
Men sex ÄR känslor. Sex är inte "Bara sex".
Det är skitsnack enligt mig.
...
Är inte negativ till sex. Nobbar inte, är bara trött ibland, vanligt trött.
..
Man får välja, Ha mannen kvar eller leva ensam, för man träffar kanske en annan man
med samma sexbehov annars.
Men att därtill anses vara näst intill sjuk för att man är "svartsjuk"!!
Så mycket trevlig man förlorat tillsammans för att denna porr kommer emellan.
..
Finns någon som känner för att svara ...?