• Anonym (pizza)

Hur mycket pizza?

Hur mycket pizza äter ni när ni väl äter pizza? Alltså hur stora bitar? I mitt hem äter vi alltid en pizza var. Några vänner var hos oss nyligen och av någon anledning kom ämnet på tal och de sa att de inte känner några andra människor utöver oss som klarar av att trycka i sig en hel pizza under en och samma "sittning". Är det så ovanligt, verkligen?

• Svar på tråden Hur mycket pizza?
  • Palestrina

Ingen match att äta en hel pizza, men oftast äter jag kanske 2/3 och sen tröttnar jag på smaken.

• Aniiee
    Jag har en skrev 2017-10-03 15:28:22 följande:

Finns pizzor i olika storlik ?

Olika pizzerior har lite olika storlek, men det skiljer inte jättemycket. Sedan har de flesta även barnpizzor som är mindre och familjepizzor som är större.

Sen kan man säkert be om att få en lite mindre/större pizza, om man är beredd att betala. Jag vet en pizzabagare som anpassade alla pizzor efter sina gäster, han lärde sig hur mycket gästerna åt genom "trial and error",
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • riboflavin

Varken jag eller sambon orkar en hel pizza, antingen delar vi eller så blir det matlådor. Men vi är ganska små äta, det är nog knappast ovanligt att kunna äta en hel pizza.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Studentpappa

Jag äter en hel men har aldrig sett sambon göra det. Har nog i ärlighetens namn inte sett en tjej äta upp en fullstor pizza någon gång.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • 5by5

Äter 1/4 - max 1/3. Får ni inte ont i magen av så mycket pizza?

• Mascaraklumpar

Jag blir normalmätt av en pizza, men äter ofta mer bara för att det är gott. 

5by5 skrev 2017-10-03 17:00:35 följande:

Äter 1/4 - max 1/3. Får ni inte ont i magen av så mycket pizza?

Äter jag en familjepizza får jag sjukt ont, nästan så att det inte är värt det. Men en och en halv vanlig är inga problem.
  • nnnnnnnn

Har provat pizza på lite olika ställen i vårt avlånga land. Det skiljer massor i både storlek och fyllning på de jag testat, så det här blir en väldigt konstig jämförelse...
    på vissa ställen är pizzan mindre än en vanlig pizzakartong, den har 2-3 cm till kanten runt om och fyllningen är några tunna skivor lufttorkad skinka + basilikablad osv.
    På andra ställen viks pizzan upp över kanten och har enorma lass fyllning. Det värsta jag sett var en kebabpizza som bestod av tomat + ost + kebab (sås i burk). Den vägde 850 gram!!! Var tvungen att kontrollväga då den såg grotesk ut

• Mantrasina

För mig beror det lite på när på dagen det är. Är det lunch så äter jag lätt en hel även om en halv egentligen är tillräckligt, är det kvällsmat och jag har ätit bra under dagen äter jag ungefär halva. Då tar jag andra halvan till matlåda!

• Meriall

Äter en halv direkt och småäter resten under 6-8h därefter... skulle inte vilja dela ändå. Tycker det hör till att det blir lite över som man småäter på sedan.

Svar på tråden Hur mycket pizza?