• Anonym (Mamma)

Min 3-månaders bebis är borta!

När vår son var några veckor gammal, kom jag på min sambo med att ha varit otrogen under hela min graviditet...

Det gick ett par månader; men nu bestämde jag mig för att göra slut.

Och han har nu tagit min bebis och svarar inte på samtal eller sms; inte heller hans familj.

Jag är helt desperat, mina bröst rinner över...

Min bebis är borta, han har varit intill mig sen han föddes för 12 veckor sedan...

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!
  • Anonym (Stella)

Om han inte besinnar sig i morgon så hade jag i det här läget inte dragit mig för att ringa till hans familj och bekanta och gråtande berätta vad han gjort och be om deras hjälp att få tillbaka min bebis. Jag hade även ringt till hans arbete om det behövdes.

Pinsamt kanske men han bör skämmas betydligt värre.

• Anonym (Hmm)

Men du är ju också vårdnadshavare så alltså borde polisen kunna göra något..

• Anonym (Nja)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-10 07:18:38 följande:

Men du är ju också vårdnadshavare så alltså borde polisen kunna göra något..

Vad ska polisen göra menar du? Båda är vårdnadshavare, båda har "rätt" till barnet. Det finns inget schema fastställt av tingsrätt eller likande. Vilken av vårdnadshavarna ska polisen ställa sig bakom?

Det blir socialen som måste gå in och hjälpa till. Och efter detta så skulle jag om jag var ts ansökt om ensam vårdnad.
  • Whitehorse1979

Det räknas inte som kidnappning.

VET ett aktuellt fall där detta hände, dock med ett äldre barn.

Oavsett så hoppas jag att bebisen kommer tillbaka till sin mamma och det snart.

Ensam vårdnad och bevakade besök med en idiot som bara ser sig själv är ju att rekommendera.

• Anonym (Hjärta)
    Whitehorse1979 skrev 2017-10-10 07:42:29 följande:

Ensam vårdnad och bevakade besök med en idiot som bara ser sig själv är ju att rekommendera.

Ja fast det är svårt.

Vet ett liknande fall där barnet var ett år. Den förälder som tog barnet och stack fick boendet. När barnet väl hittades var det ju där hen bodde, ansåg familjerätten...
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärta) skrev 2017-10-10 09:14:14 följande:

Ja fast det är svårt.

Vet ett liknande fall där barnet var ett år. Den förälder som tog barnet och stack fick boendet. När barnet väl hittades var det ju där hen bodde, ansåg familjerätten...

Just därför måste hon ta tag i det direkt! Om det går för långt tid så anser dom att det är skadligt för barnet att ännu en gång rycka bort dens trycka plats.
  • Anonym (....)
    Whitehorse1979 skrev 2017-10-10 07:42:29 följande:

Nej. Inte efter ett dygn utan någon som helst hotbild. En kille som blev lämnad, är ledsen och antingen jävlas eller helt enkelt behöver närheten till sitt barn. Skräm inte upp ts mer än nödvändigt.

Ts, hör du inget nu så skicka eller ring alla i hans närhet. Du behöver inte vara ledsen och överdriva om det känns jobbigt, räcker att skriva att xx och barnet har inte hört av sig på xx antal timmar och jag är orolig.
  • K grrl

Fast det är väl ändå egenmäktighet med barn?

• nevermind
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-10 00:56:35 följande:

Finns ingen anledning att tro att han kommer föra ut babyn från landet etc.

Inte heller att han behandlar honom illa.

Men babyn är vid min sida dygnet runt i princip, och att ta honom från sin mamma när han är så pass liten är inte okej. Det sa även vår bvc sköterska. Men rent lagligt så verkar han ha rätten på sin sida.

Tror du ska boka möte med soc och försöka få ensam vårdnad. Pappan är ju helt omdömeslös!
  • Anonym (herre gud)

Han verkar ju helt psyko! Drabbats av psykos? Kan säkert drabba nyblivna pappor också. Ring polisen och säg att du är orolig för hans psykiska hälsa och för barnets säkerhet. Och ring socialtjänsten. Ring socjouren om det är kväll. Och anlita en advokat asap och lämna in en stämningsansökan omedelbart om både vårdnad och boende!

Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!