• Anonym (Mamma)

Min 3-månaders bebis är borta!

När vår son var några veckor gammal, kom jag på min sambo med att ha varit otrogen under hela min graviditet...

Det gick ett par månader; men nu bestämde jag mig för att göra slut.

Och han har nu tagit min bebis och svarar inte på samtal eller sms; inte heller hans familj.

Jag är helt desperat, mina bröst rinner över...

Min bebis är borta, han har varit intill mig sen han föddes för 12 veckor sedan...

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!
  • Anonym (Nån måtta)

Man tar inte en 12 veckors från sin fasta punkt utan att det fasas över och att man är överens. Ring alla du kan komma på. Familj, polis, jourhavande sociala myndigheter och präster. Ring tullen också om det finns en risk att han för ut barnet ur landet.

Sätt igång ett j**la liv nu!

• Anonym (Mamma)

Det är ingen trolltråd alls!

Eftersom han är barnets vårdnadshavare, så finns det inget de kan göra.

• Anonym (Mamma)

Det var igår vid 16-tiden som han gav sig av med babyn..

• Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-09 23:23:54 följande:

Okej. Men finns det någon anledning till att barnet skulle fara illa av att vara med honom? Mer än att det är jobbigt för dig. Polisen agerar ju inte om det inte finns någon akut fara, så är det ju tyvärr, även om jag förstår att du vill ha hjälp NU
  • Anonym (X)

Ammar du alltså? Äter barnet ersättning med och tar flaska eller hur fixar han det?

• Anonym (fakta)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-09 23:23:54 följande:

Och du ammar inte? Har ni båda varit hemma sedan barnet föddes?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (X) skrev 2017-10-09 23:38:10 följande:

Ammar du alltså? Äter barnet ersättning med och tar flaska eller hur fixar han det?

Anonym (fakta) skrev 2017-10-10 00:19:55 följande:

Och du ammar inte? Har ni båda varit hemma sedan barnet föddes?

Jo, jag ammar, som jag skrev i trådstarten.

Men han tar flaska också.

Sambon var hemma de första tre veckorna, sen har han jobbat.
  • Anonym (Mamma)

Finns ingen anledning att tro att han kommer föra ut babyn från landet etc.

Inte heller att han behandlar honom illa.

Men babyn är vid min sida dygnet runt i princip, och att ta honom från sin mamma när han är så pass liten är inte okej. Det sa även vår bvc sköterska. Men rent lagligt så verkar han ha rätten på sin sida.

• Anonym (Hjärta)

Oavsett vad som är lagligt eller ej...du har rätt i att polisen inte gör något åtminstone inte förrän lång tid gått.

Prata med en duktig advokat.

Kämpa på och berätta hur det går! Och låt inte dig utpressas om fanskapet skulle starta vårdnadstvist på det här.

/En mamma

• Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-10 00:56:35 följande:

Finns ingen anledning att tro att han kommer föra ut babyn från landet etc.

Inte heller att han behandlar honom illa.

Men babyn är vid min sida dygnet runt i princip, och att ta honom från sin mamma när han är så pass liten är inte okej. Det sa även vår bvc sköterska. Men rent lagligt så verkar han ha rätten på sin sida.

Ja det har han.

Därför gör inte polisen något. Kör ut ett sms till familj, vänner, hans kollegor etc. Låt han skämmas!
Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!