• Anonym (Mamma)

Min 3-månaders bebis är borta!

När vår son var några veckor gammal, kom jag på min sambo med att ha varit otrogen under hela min graviditet...

Det gick ett par månader; men nu bestämde jag mig för att göra slut.

Och han har nu tagit min bebis och svarar inte på samtal eller sms; inte heller hans familj.

Jag är helt desperat, mina bröst rinner över...

Min bebis är borta, han har varit intill mig sen han föddes för 12 veckor sedan...

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!
  • tobbe01
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-09 22:54:16 följande:

När vår son var några veckor gammal, kom jag på min sambo med att ha varit otrogen under hela min graviditet...

Det gick ett par månader; men nu bestämde jag mig för att göra slut.

Och han har nu tagit min bebis och svarar inte på samtal eller sms; inte heller hans familj.

Jag är helt desperat, mina bröst rinner över...

Min bebis är borta, han har varit intill mig sen han föddes för 12 veckor sedan...

Vad ska jag göra??

Först skriver du "vår son" vilket är helt korrekt.........men sedan börjar du kalla barnet MIN bebis! Liksom det är EXAKT lika mkt pappans bebis.
  • nevermind
    Anonym (Stella) skrev 2017-10-10 01:42:56 följande:

Om han inte besinnar sig i morgon så hade jag i det här läget inte dragit mig för att ringa till hans familj och bekanta och gråtande berätta vad han gjort och be om deras hjälp att få tillbaka min bebis. Jag hade även ringt till hans arbete om det behövdes.

Pinsamt kanske men han bör skämmas betydligt värre.

Just det ja, har han tagit ut föräldraledigt? Har han planerat den här "kidnappningen"? Eller vem tar hand om bebisen på dagarna??
  • Anonym (........)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-10 00:56:35 följande:

Finns ingen anledning att tro att han kommer föra ut babyn från landet etc.

Inte heller att han behandlar honom illa.

Men babyn är vid min sida dygnet runt i princip, och att ta honom från sin mamma när han är så pass liten är inte okej. Det sa även vår bvc sköterska. Men rent lagligt så verkar han ha rätten på sin sida.

Sålänge inte pappan utgör något hot mot barnet så har han lika mycket rätt att vara med barnet som du har. Ett barn som enbart är 24/7 med en och samma förälder (undantag ensamståense) har det inte bra. Ett barn behöver båda föräldrarna.
  • Anonym (....)
    Anonym (herre gud) skrev 2017-10-10 22:29:03 följande:

Han verkar ju helt psyko! Drabbats av psykos? Kan säkert drabba nyblivna pappor också. Ring polisen och säg att du är orolig för hans psykiska hälsa och för barnets säkerhet. Och ring socialtjänsten. Ring socjouren om det är kväll. Och anlita en advokat asap och lämna in en stämningsansökan omedelbart om både vårdnad och boende!

Men lägg av!!! Hon säger ju själv att han inte utgör något hot. Är det inte hans barn också kanske? Sen när är det farligt för ett barn att vara med sin pappa?

Fult av honom, men knappast olagligt eller fel på den nivån du vill få det till.

Dessutom finns ju risken att han faktiskt kämpar för egen vårdnad om ts gör det där. Pga att ts isåfl verkar psyko och ostabil nog att ta hand om ett barn.

Ett sms till familj och vänner räcker till att börja med.

Hur har det gått ts?
  • Anonym (Lily)
    Anonym (....) skrev 2017-10-11 12:16:25 följande:

Men lägg av!!! Hon säger ju själv att han inte utgör något hot. Är det inte hans barn också kanske? Sen när är det farligt för ett barn att vara med sin pappa?

Fult av honom, men knappast olagligt eller fel på den nivån du vill få det till.

Dessutom finns ju risken att han faktiskt kämpar för egen vårdnad om ts gör det där. Pga att ts isåfl verkar psyko och ostabil nog att ta hand om ett barn.

Hur har det gått ts?

Även om det är hans barn också, kan han ju inte bara ta bebisen och inte höra av sig på flera dagar? Hade de varit överens om att barnet skulle vara med sin pappa är det ju en sak, men att bara ta det är ju helt sjukt, speciellt när TS fortfarande ammar.
  • Anonym (Men VA?)

1. Ring SLÄKTINGAR och ALLA ni känner.

2. annonsera ut på sociala medier och fråga om någon har sett din sambo.

3. kontakta tjejen han var otrogen med.

4. Ring polisen igen

5. kolla med sjukhus, tullar,  

Be din familj vara ute och leta med bil, ringa åt dig osv. 

Är han ifrån Sverige? eller har han rötter i ett annat land? kan han försöka resa med barnet dit?

Är han psykiskt stabil, frisk? 

Är han våldsam, kan han tänkas skada barnet?

har han packat något när han stack? hur stack han, vilken tid? meddelade han något?

• Anonym (-)
    Anonym (Nån måtta) skrev 2017-10-09 23:10:32 följande:
    Man tar inte en 12 veckors från sin fasta punkt utan att det fasas över och att man är överens. Ring alla du kan komma på. Familj, polis, jourhavande sociala myndigheter och präster. Ring tullen också om det finns en risk att han för ut barnet ur landet.

Sätt igång ett j**la liv nu!
    Fast punkt är oväsentligt enligt alla rådande principer.

Men däremot har TS rätt till umgänge. Kan inte umgänget tillgodoses så får vårdnaden gå över till den som bäst tillgodoser att barnet träffar bägge föräldrar.
  • Anonym (herre gud)
    Anonym (....) skrev 2017-10-11 12:16:25 följande:

Hur har det gått ts?

Nu utgår jag ifrån att ts är vid sina sinnes fulla bruk och att det inte föreligger något verkligt skyddsbehov gentemot henne.

Ens handlingar visar vem man är.

En förälder som för bort och undanhåller ett barn från den andra föräldern begår ett brott, egenmäktighet med barn. Dessutom visar det på total omdömeslöshet och grav självcentrering att göra en sådan sak. Det kan till och med vara ett tecken på grav psykopatologi. Som tur är har ts dock lugnat oss med att det inte är i det här fallet. Dock undrar man ju om allt står rätt till i hans huvud ändå.
  • Anonym (herre gud)
    Anonym (-) skrev 2017-10-11 13:02:33 följande:

Fast punkt är oväsentligt enligt alla rådande principer.

Men däremot har TS rätt till umgänge. Kan inte umgänget tillgodoses så får vårdnaden gå över till den som bäst tillgodoser att barnet träffar bägge föräldrar.

Det verkar ju inte vara pappan i alla fall som försvunnit i tomma intet utan någon som helst kommunikation.
Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!