• Anonym (Mamma)

Min 3-månaders bebis är borta!

När vår son var några veckor gammal, kom jag på min sambo med att ha varit otrogen under hela min graviditet...

Det gick ett par månader; men nu bestämde jag mig för att göra slut.

Och han har nu tagit min bebis och svarar inte på samtal eller sms; inte heller hans familj.

Jag är helt desperat, mina bröst rinner över...

Min bebis är borta, han har varit intill mig sen han föddes för 12 veckor sedan...

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!
  • Anonym (herre gud)
    Anonym (-) skrev 2017-10-11 13:02:33 följande:

Fast punkt är oväsentligt enligt alla rådande principer.

Men däremot har TS rätt till umgänge. Kan inte umgänget tillgodoses så får vårdnaden gå över till den som bäst tillgodoser att barnet träffar bägge föräldrar.

Man får inte gör som man själv vill med ett barn vid gemensam vård. Gör man som man själv vill ändå är det egenmäktighet och diskvalificerar en från gemensam vårdnad.
  • Anonym (....)
    Anonym (herre gud) skrev 2017-10-11 13:11:17 följande:

Nu utgår jag ifrån att ts är vid sina sinnes fulla bruk och att det inte föreligger något verkligt skyddsbehov gentemot henne.

Ens handlingar visar vem man är.

En förälder som för bort och undanhåller ett barn från den andra föräldern begår ett brott, egenmäktighet med barn. Dessutom visar det på total omdömeslöshet och grav självcentrering att göra en sådan sak. Det kan till och med vara ett tecken på grav psykopatologi. Som tur är har ts dock lugnat oss med att det inte är i det här fallet. Dock undrar man ju om allt står rätt till i hans huvud ändå.

Ts har ju inte ens svarat mer och när hon skrev hade det gått ett dygn. Hon kanske redan sitter med sitt barn. Och NEJ efter ett dygn är det inget brott att vara med sitt barn. Han svarar ju troligen inte för att han precis blivit dumpad, kanske inte har med barnet att göra överhuvudtaget. Folk måste chilla ner lite.
  • Anonym (Trolljägaren)
    Gyllfnskärp skrev 2017-10-11 18:03:27 följande:
    Ett par = cirka två.

3 veckor + 9 veckor = 12 veckor.

Häpp!
    Tolv minuter (eller snarare drygt sexton minuter) in i detta program:
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/836199
  • Anonym (Mamma)
    tobbe01 skrev 2017-10-11 12:02:53 följande:

Först skriver du "vår son" vilket är helt korrekt.........men sedan börjar du kalla barnet MIN bebis! Liksom det är EXAKT lika mkt pappans bebis.

Du gillar att märka ord va?
  • Anonym (Mamma)

Har inte kännt för att skriva här mer efter påhopp och trollspekulationer.

Men kan berätta att de kom tillbaka hem i går kväll.

Mitt ex bad om ursäkt och var jätteångerfull.

Jag är inte psykiskt instabil, jag tar mkt bra hand om babyn.

Tack till er som skrev seriösa och hjälpsamma svar!

• Gyllfnskärp
    Anonym (Trolljägaren) skrev 2017-10-11 18:40:47 följande:

Tolv minuter (eller snarare drygt sexton minuter) in i detta program:

sverigesradio.se/sida/avsnitt/836199

Jag lyssnade också på det där när det sändes. De säger att "ett par" betyder ungefär två. Det vill säga från knappt två till typ fyra. De säger alltså INTE att det betyder tre, vilket du påstod.
  • Gyllfnskärp
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-11 19:11:27 följande:

Skönt att höra!

Det kanske vore bra att höra med BVC om de kan hjälpa er att få parterapi. Hoppas det ordnar sig för er!
  • Anonym (-)
    Anonym (herre gud) skrev 2017-10-11 13:14:13 följande:
    Man får inte gör som man själv vill med ett barn vid gemensam vård. Gör man som man själv vill ändå är det egenmäktighet och diskvalificerar en från gemensam vårdnad.
    Jag försöker framför att påståendet kring fast punkt är falskt. Det är oväsentligt i samhällets, samhällsmyndigheters syn. Bara så du förstår detta faktum. Inget annat vill jag framföra. Inget annat om lämplighet eller olämplighet, enbart den faktan jag skrev i mitt inlägg.
  • Anonym (Mamma)
    Gyllfnskärp skrev 2017-10-11 19:13:27 följande:

Skönt att höra!

Det kanske vore bra att höra med BVC om de kan hjälpa er att få parterapi. Hoppas det ordnar sig för er!

Tack snälla!
  • nevermind
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-11 19:11:27 följande:

Hur tänkte han?!
  • Anonym (Mamma)
    Gyllfnskärp skrev 2017-10-11 19:11:47 följande:

Jag lyssnade också på det där när det sändes. De säger att "ett par" betyder ungefär två. Det vill säga från knappt två till typ fyra. De säger alltså INTE att det betyder tre, vilket du påstod.

Tack!

I min värld är "ett par" ca två. Och "några" är mellan 2-5 ungefär. I detta fall 3 veckor.

Så 12 veckor stämmer utmärkt. Och min son är inte "efterbliven", oavsett vad anonyma "trolljägaren" försöker få det till!

Jag vet ju själv händelseförloppet, och tidslinjen, det finns inget att gnälla över där.

Bara någon som gillar att sparka på någon som redan ligger...
  • Anonym (Mamma)
    nevermind skrev 2017-10-11 19:33:24 följande:

Hur tänkte han?!

Han har inget svar på det. Mer än att han blev upprörd över att jag gjorde slut, och att han var rädd att förlora kontakten med sin son.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-11 20:23:39 följande:
    Han har inget svar på det. Mer än att han blev upprörd över att jag gjorde slut, och att han var rädd att förlora kontakten med sin son.
    Vad händer nu då? 
    Finns risk att liknande sker igen? 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (?) skrev 2017-10-12 11:21:33 följande:

Vad händer nu då? 

Finns risk att liknande sker igen? 

Förhoppningsvis inte.

Han var väldigt upprörd när jag gjort slut, det var en desperat handling.

Ingen ursäkt, men en förklaring...
  • Sophan
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-12 13:29:34 följande:
    Förhoppningsvis inte.

Han var väldigt upprörd när jag gjort slut, det var en desperat handling.

Ingen ursäkt, men en förklaring...
    Vad skönt att du fick tillbaka barnet. Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för er alla nu.
  • Anonym (Mamma)
    Sophan skrev 2017-10-12 15:01:01 följande:

Vad skönt att du fick tillbaka barnet. Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för er alla nu.

Tack!
Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!