Inlägg från: f0reveral0ne |Visa alla inlägg
  • f0reveral0ne

    Singel, 30+ tjej och alldeles för kräsen

    cornelia85 skrev 2018-02-19 19:47:44 följande:
    Ja, jag antar att jag måste ta en liten paus oavsett. Hitta en ny hobby har jag tänkt på länge - oavsett om jag ska träffa nån eller inte. Kul att det ordnade sig för dig.
    Anonym2721 skrev 2018-01-07 00:41:51 följande:
    Känner likadant som dig men jag är kille. Jag trodde dessutom jag hade hittat rätt förra året, men efter 3 månader så träffade hon någon annan, det gjorde ont.

    Jag har ett väldigt ordnat liv, bostadsrätt, bra jobb och lön och ser ok ut. Har varit på ca 30 dejter över de senaste två åren. Fattat tycke för två tjejer, varav en av dem var den jag beskrev ovan. Den andra dejtar jag nu men det är en long shot som det känns nu då jag inte vet vad hon vill.

    Nu är det kanske lite annorlunda för jag är kille och teoretiskt kanske min biologiska klocka inte tickar på samma sätt. Jag vill dock inte ha barn för sent, då får det nog vara. När jag säger det så kanske det låter som att det inte är viktigt för mig, men det är det, det finns dock en gräns någonstans.

    Jag har insett att jag kanske inte kommer hitta min kärlek på nätet eller Tinder nu. Lite för att jag känner att många jag träffar inte riktigt är redo även om de säger det, de letar bara efter nästa sak runt hörnet.

    Du har redan fått rådet att fokusera på någon hobby/intresse och möta någon därigenom. Jag skall försöka göra det i år. Har anmält mig till en kurs och har gått med några intressegrupper på Facebook för att deltaga i aktiviteter.

    Jag är också väldigt kräsen och har alltid varit, för mycket för mitt eget bästa och ibland ångrat mig i efterhand att jag varit så extremt kräsen. Det handlar nog lite om osäkerhet. Det finns en tråd om detta här som jag tycker är ganska mitt i prick för många:

    www.familjeliv.se/forum/thread/77149473-till-er-som-har-svart-att-hitta-en-partner

    Ibland har jag dejtat så intensivt att jag känt att det skadat mitt engagemang, att jag inte orkat ge så mycket som man kanske behöver.

    Jag skall nu dra ner på dejtandet och försöka leva mer, för att dejta hela tiden kan bli ett hinder i sig att hinna med allt annat man vill. 

    Lycka till.
    Det du skriver låter väldigt likt mig. Mitt engagemang är också helt borta, jag är varken pepp eller spänd inför dejter längre. Hur har det gått för dig? Hade du läst tråden hade du ju sett att jag inte har problem att få dejter. Så tack för erbjudandet, men det är knappast där skon klämmer. 


    eller så blir ni vänner först, utan att ligga, och sen ser du om du vill dela fler dagar och dejter, ja mer tid med den personen eller inte
Svar på tråden Singel, 30+ tjej och alldeles för kräsen