Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Bf juli 2018

Vita_tassar skrev 2018-02-02 08:36:09 följande:

Jag vill också köpa gravidjeans, men fattar inte vilken storlek jag ska beställa. Hur har ni gjort? Ska jag tänka det som jag haft innan, eller en storlek större?

Jag var smal innan men har samlat på mig lite mer fett.

Jag är i vecka 18 nu och köpte hängseljeans på Bonprix.se . De är jättesköna. Jag har använt de sen vecka 8 då inget syntes men det klämde rejält så vanliga byxor kan jag glömma
  • Hermioney
    Sopp skrev 2018-02-02 07:13:22 följande:

Jag har också gravjjeans trots att det egentligen inte behövs, för jag är så öm. Tycker denna del är så tråkig för jag ser bara extra tjock ut, för mycket chips. Längtar efter riktiga kulan!

Samma här
    Jag har också lika liten mage.

• Hermioney

Är det nån som vet när magen ska komma?

Min ser fortfarande bara ut som jag ätit för mycket.

Inne i vecka 19 . Har gått 18+5 idag.

• Hermioney
    Sopp skrev 2018-02-04 22:42:33 följande:

Jag ligger och känner efter varje kväll nu, vill så gärna tro att jag känner bebben - men varje gång jag anar något så dyker en prutt upp några sekunder senare

Vad jag skrattade

Jag fiser med konstant

Jag känner mest på kvällarna. Då känns det som en hamster som rör sig i magen och brösten gör skitont.

Resten av dan känner jag sällan något i brösten. Ibland fladder i magen tidigare under dagen
  • Hermioney
    polf skrev 2018-02-05 13:24:55 följande:

Åh helt underbart!

Vi ska göra det om 10 dagar. Då är jag 19+6. Tiden går såååå långsamt just nu. Det var så längesen vi fick se bebis. Känner verkligen av dessa ?spökveckor?.

Spökveckorna är ju strax efter vecka 10 när man närmar sig andra trimestern
  • Hermioney

Där ser man.

Efter vecka 10 började jag må bättre och sen kände jag inget alls.

Sen kom det tillbaka lite smått.

Nu känner jag hela tiden.

Jag tillhör nog de som gått längst. Jag har BF 3 Juli

• Hermioney

Jag har fått hår på hakan istället.

Riktig skäggväxt.

Jag får också ont i magen när jag blir arg eller stressad.

Jag har fått ett jävla humör! Allting gör mig skitförbannad. Min man bara skrattar fast att det är han som får ta de värsta smällarna

• Hermioney
    Mamma till S skrev 2018-02-08 22:43:21 följande:

Tycker min mage är ganska stor o spänd på kvällarna men på morgonen är den som vanlig o mjuk typ, konstigt.. Mannen säger att jag börjar bli rundare hehe, kan alltid hoppas, mysigt!

Har ni mkt sexlust? Tkr min är som bortblåst o har varit sen sista 10-12v såklart beroende på illamåendet men nu när det försvunnit så har ju tröttheten tatt över , min man är frustrerad haha. Nejdå men vore ju mysigt o få till det nångång men nej, finns inte där alls.

Vi har inte haft sex en enda gång sen tiden efter ÄL.

Lusten har funnits men även rädslan som vann
  • Hermioney
    Horisonten skrev 2018-02-10 10:07:39 följande:

God morgon på er :)

Hur många har börjat fundera på namn och så här inne? Tycker de är svårt och hitta något namn,speciellt och komma överens om något både jag och min man gillar. Och tycker pojknamn är svårast. Någon som har några idéer eller tips åå namn? Vore lite kul och se hur andra tänker :)

Sen någon som gör RUL i veckan? :)

Trevlig helg på er

Jag har för många år sedan bestämt att andranamn ska vara min pappas namn och det är odiskutabelt.

Förstanamn bråkade vi om sen enades vi om en kompromiss av två namn vi gilladr som var snarlika.

Flicknamn bråkade vi också en hel del sen kom jag med ett nytt namn som vi båda gillade.

Det svåra med namn är att många av namnen vi gillade hade bagage i form av personer vi förknippade de med.

Ett tips är att läsa alla namn som finns, när vi letade fanns bara korta listor med veckans mode namn.

Vi båda avskyr veckans mode namn.

Så jag känner mig och nöjd och könet kvittar eftersom vi har valt ut namnen på båda.

Enda problemet blir om det blir mer än en pojke. Pojknamn var jättesvårt att hitta men Flicknamn fanns hur många som helst.
  • Hermioney

Vad tycker ni om namnet Vivianne?

Exakt vilken person ser ni framför er när ni hör namnet Vivianne?

Svar på tråden Bf juli 2018