Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Bf juli 2018

kattnos skrev 2018-06-06 21:15:35 följande:

Tänker också att vi ska hyra babyskydd, hos oss gör man det via bvc så det är bra. Samma pris med bas som Moorii skrev.

Okej så det finns en särskild sorts bindor som heter förlossningsbindor? Kan de köpas i vanlig affär eller kanske på Ullared som vi ska besöka nästa vecka?

Jag har letat i mina stormarknader men inte sett de i en enda affär.

Däremot har jag sett de i varenda apotekskedja.
  • Hermioney

Jag har läst två olika varianter och undrar vad ni tror.

Om man känner en stor tyngd mellan benen, som att bebisen ska trilla ut fast det är flera veckor kvar och man ibland kan känna som blixtar/stick/hugg i slidan.

Är det huvudet eller benen som är närmast utgången?

• Hermioney

När jag vaknade såg jag en enorm blöt pöl i sängen.

En halv meter!

Jag förstår inte vad det är. Är det svett eller fostervatten?

Jag svettas fruktansvärt varje natt men sängen har aldrig varit blöt.

Nån som vet vad den pölen kan vara?

Igårkväll precis innan läggdags rann en droppe fostervatten längs insidan av mitt ben.

• Hermioney
    SskSabina86 skrev 2018-06-11 09:40:59 följande:

Hej! Jag hade exakt den där känslan med mitt andra barn men inte med första. Hon kom på BF-3 efter en snabb förlossning (6h totalt) Väntar nu mitt tredje med BF 18/7, känner inget som ovan men jag tror det kommer. När har du BF?

Hur långt efter "läckaget" föddes ditt andra barn?

Jag har BF 3 Juli.

Imorgon är det 37+0.
  • Hermioney
    SskSabina86 skrev 2018-06-11 09:54:15 följande:

Jag hade inget läckage, jag svarade på inlägget som lowhannah skrev om tryck nedåt . För mig har vattnet gått precis innan krystvärkarna båda gångerna. 

• Hermioney

Då har vi löst gåtan med pölen

Den luktade inget och lämnade inga fläckar.

Jag har köpt en sak man lägger i sängen hos barn som kissar på sig under natten. Jag tänkte att det kan vara bra att ha ifall vattnet går. Imorgon är det 37+0 så nu är det dags att börja med den tänkte jag igårkväll efter att en droppa rann ner längs mitt ben.

Den ser ut som en binda fast den är en meter bred.

Precis som en binda är den plastad undertill och det var det som fick mig att svettas nåt så kollosalt. -Plus det varma vädret

Bebis är kvar och "plaskar" runt i sitt fostervatten. Inga värkar bara vanliga sammandragningar och "mensvärk" som jag redan haft i några veckor

• Hermioney
    Perpen skrev 2018-06-11 19:30:37 följande:

Skönt att få reda på vad det var. :) Men om vattnet går i sängen.. Räcker det med en sån? Min förra förlossning startade med att vattnet gick. Jag låg ner och hann precis resa mig upp från sängen. Det var ju helt vansinnigt mycket vatten som kom. Jag har också funderat på att köpa något skydd till sängen. Har såna små skydd till mina barn. Vi brukar lägga dem under lakanet för att det inte ska bli så varmt och klistrigt. :) Men jag var osäker på om det räcker med en sån i vår säng. Men det kanske det gör?

Jag läste att fostervattnet som kommer ut är totalt en liter men jag är inte helt hundra. -Tror du det kan stämma med en liter?

De här suger upp 900 gram vätska så då tänkte jag att de här borde räcka.

Jag har en i bilen fast under en fleecefilt. Men i bilen har vi AC. Hemma har vi 28°C.

Vi får ju se om de räcker den dagen det forsar ut

7 st i paketet.

Jag köpte dessa:

www.apotea.se/drynites-bedmats-engångsunderlakan-7-st
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-11 19:52:49 följande:

Så det va inte vattnet alltså? När vattnet gick för mig så kom det inte så mycket. Knäppte till o sedan sipprade det under hela dagen. Funkade med stora bindor som jag fick byta ganska ofta. Tror det beror på hur bebis ligger och hur trångt det är. Ligger huvudet långt ner så kanske det bara läcker lite men om huvudet står lite högre så kommer de nog ganska mycket först iaf.

Det kom bara en mycket tunn stril längs med benet kvällen innan. Så lite att det bara kändes som en droppe. Hela dagen idag har jag gått med mörka trosor utan något skydd i och det enda som kommit ut är en vanlig liten "gravidflytning".
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-12 07:39:35 följande:

Okej. Både skönt men även lite tråkigt kanske? ;) hade väl varit skönt med bebis nu menar jag? Men visst det bästa är ju om de får bakas färdigt i magen. Jag är jätteless på att vara gravid nu...

Funderar lite på det här med slemproppen. Jag har aldrig märkt av den. Det ända är att jag har fått mer flytningar nu med de är inget blod i dem.

Innan förstod jag mig inte på de som är trötta på att vara gravida. Men NU gör jag

Idag är det vecka 37+0 så nu slutar jag oroa mig för att den ska komma ut för tidigt och börjar oroa mig för att den inte ska kunna komma ut.

Jag har också fått mer flytningar nu men det är inte slemproppen.

En bit av min slempropp lossnade för nån månad sen. När jag torkade mig kom en tjock sörja. Som flytningar fast mycket tjockare och med lite ljusrosa i. Sen återbildades den efter några dagar.
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-12 10:59:09 följande:

Jag går in i v. 37 imorgon så då skiljer det bara en dag mellan dej o mej antar jag? Bf 10/7.

Jag har varit gravid i 37 veckor och 0 dagar idag. Jag går in i vecka 38 idag. När man läser på internet om graviditetsveckor räknar man vilken vecka man trätt in i.

Sjukvården räknar bara hur många veckor man hittills klarat av.

Jag har BF 3 Juli.
Svar på tråden Bf juli 2018