Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-06-23 16:56:24 följande:

Eftersom det är svensk högsommar så har jag även packat två ombyten kläder till mig själv, ett för varmare väder och ett för lite kyligare väder. Kanske inte är skitkul att åka hem i shorts och linne om det är 15 grader och ösregn...

Vad jag skrattade!
  • Hermioney

Jag har också fått alla nu-närmar-det-sig-tecken som diarré, ökade flytningar, ännu mörkare vårtgårdar m.m. men ingen som har lust att titta ut än :)

• Hermioney
    malikan skrev 2018-07-01 10:32:24 följande:

Jag är fortfarande väldigt matt och har inte kunnat sova sen hon föddes, har vart själv med henne på bb så vart lite bökigt. Men hon mår bra nu, alla tester är bra och amningen kom igång igår. Hon har solat sen igår då hon fick gulsot men det är på nedgång nu. Ska bli skönt att få börja livet på riktigt nu!

Försvinner gulsot om man lägger bebisar i solen?
  • Hermioney

Jag tänkte att det kunde vara kul med en uppdaterad lista

Fyll i de jag missat eller skrivit fel

Födda:

28/6 malikan

1/7 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

Beräknad Förlossning:

24/6 - Moorii

1 - Sofiaaa94

3 - Hermioney

6 - 13mila

7 - Iowhannah, Anastacia80

9 - tellismom

10 - twoblirthree

13 - mamadana

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79

31 - Perpen

• Hermioney

3 Juli idag! i åtta och en halv månader har jag väntat på denna dagen!
    Och ingen bebis i sikte.
    Min syster gick 14 dagar över tiden.
    Jag kanske borde sikta in mig på samma?

Vet ni hur det är med isofix? Är det bara till babyskydd? Eller funkar det även till bakåtvänd och sen framåtvänd bilbarnstol?
    Om det bara funkar till babyskydd är det ju onödigt för oss att köpa eftersom vi bara kommer använda det kanske tre gånger.

Isofix och bilbälte är ju lika säkra. (Jag har kollat).

• Hermioney
    ostbågen skrev 2018-07-03 15:14:39 följande:
    Hoppas din lilla vill komma ut snart, men det är nog bäst att tänka att man går över tiden så blir allt annat "en glad överraskning".

Vet inte om jag fattat din fråga rätt, men isofix är ju själva fästena som sitter i bilen (tror de flesta nyare modeller har det). Menar du själva basen till babyskyddet? Det finns ju baser som fästs med isofix eller med bilbältet. Sen finns det vissa babyskydd man inte behöver en bas till utan endast använder sig utav bilens bilbälte.

Bas är nog det smidigaste alternativet om man har egen bil. Men kommer man inte åka många gånger under bebistiden kan man ju lika gärna köpa ett babyskydd som inte behöver en bas så slipper man den extra kostnaden. :) Hoppas det var svar på din fråga, annars skyller jag på den här jäkla värmen som smälter bort min hjärna haha. 
    Var tvungen att dubbelkolla Det stämmer att isofix är fästena. Jag menar basen. Jag trodde alla babyskydd hade isofixmöjligheter men nu när jag tittar på det vi ska ha står det inget alls om isofix endast "fästes med bilbältet". Så då blir det ingen isofix till babyskyddet.
    Både mannen och jag var långa och växte fort så jag räknar med att vår bebis kommer växa ur babyskyddet på rekordtid.
  • Hermioney
    Perpen skrev 2018-07-03 15:59:17 följande:
    Isofix finns till de andra stolarna också. :) Vi har isofix till treåringens bakåtvända stol och även till 5åringens framåtvända stol. Man måste inte ha isofix men vi tycker det är smidigt.

Men om man ska ha isofix till bakåtvänd stol kan det vara en idé att hålla koll på viktgränsen - bakåtvända stolar med isofix brukar generellt ha lägre maxvikt än de som fästs med bälte (så var det i alla fall när vi köpte). Men vår lilla är 3.5 år nu och har fortfarnade några kilon tillgodo innan hon växer ur stolen så vi är inte särskilt oroliga. Men då är hon inte så storväxt heller (dock inte liten heller utan normal). 
    Nu när jag tänker efter, varför ska man ha isofix till bilbarnstolar? De tar man väl aldrig ut ur bilen? Det är väl bara babyskyddet man kånkar på? -Eller?
  • Hermioney

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

Beräknad Förlossning:

24/6 - Moorii

1 - Sofiaaa94

3 - Hermioney

6 - 13mila, Mamma till S

7 - Iowhannah, Anastacia80

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

13 - mamadana

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen

• Hermioney
    Anastacia80 skrev 2018-07-03 21:01:50 följande:

Igår morse föddes vår prinsessa med planerat kejsarsnitt. Hon vägde 3970g och var 51cm lång och ska heta MY.

Kämpa på alla som väntar på sina bebisar, snart är dom här.

Grattis!
Svar på tråden Bf juli 2018