• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • JohannaN2015
    Moorii skrev 2017-12-03 21:17:50 följande:

Helt normalt, men det är bara tarmarna som flyttar på sig och i och med det så blir magen svullen :) Den riktiga bebiskulan börjar komma tidigast i vecka 12-13. Jag såg ut som jag var gravid i vecka 18 redan i vecka åtta, men nu har det lagt sig något..

Åh va skönt!! Jag tycker det är så svårt att dölja det nu, fråga stora tröjor osv.. men familjen vet ju inget än, så man får verkligen tänka till ;) hoppas den lägger sig lite snart!!
  • JohannaN2015
    Iowhannah skrev 2017-12-03 21:21:54 följande:

Som de andra skrev så tror jag att det är svullna tarmar. Min mage ser också ut så där (om inte ännu större) på kvällarna. Nu ligger jag i sängen och är i v 20 känns det som :P

Hahaha!! Va skönt och inte vara ensam!!!! / Mvh svullot
  • Moorii
    JohannaN2015 skrev 2017-12-04 10:50:05 följande:

Åh va skönt!! Jag tycker det är så svårt att dölja det nu, fråga stora tröjor osv.. men familjen vet ju inget än, så man får verkligen tänka till ;) hoppas den lägger sig lite snart!!

Ja, verkligen! Jag jobbar som lärare, så jag syns ju rätt mycket om man säger så :P stora tröjor för hela slanten! Det brukar den göra efter några veckor som tur är :)
  • JohannaN2015
    Moorii skrev 2017-12-04 11:47:26 följande:

Ja, verkligen! Jag jobbar som lärare, så jag syns ju rätt mycket om man säger så :P stora tröjor för hela slanten! Det brukar den göra efter några veckor som tur är :)

Haha ja då får du minsann se till att ha stora tröjor tills du kan pusta ut! Blir bättre sen när människor omkring vet!
  • Iowhannah

Jag har det så himla jobbigt nu! Enligt appar så är v 9-10 bland de värsta, hormonmässigt sett, och det känns! Jag är ständigt svullen och illamående och så sjukt trött (eftersom jag dessutom sover dåligt). Jag känner att jag borde äta, för då mår jag lite bättre, men jag är inte sugen på nånting och det mesta gör mig bara äcklad :/

Just nu önskar jag bara att både sambon och jag skulle ha semester eller nåt så jag kunde slippa tänka på jobb och barn och allt.

• Fluuf

Hej!

Jag är helt ny här och ska bli mamma för första gången!

Illamående på kvällarna och har ingen aptit alls...

Spännande att följa er alla!

Fler som bor i gävle här?? :D

• LitenMommy

Jag hoppar ur tråden för att jag fick missfall i vecka 8+6. Mår faktiskt bra efter omständigheterna.

Skulle ha varit vårt andra barn.

Önskar er verkligen lycka till allihopa och ha en jättefin graviditet och all lycka på förlossningen sen! Att vänta barn är det bästa som kan hända en kvinna! LYCKA TILL

• 3hjärtan
    LitenMommy skrev 2017-12-04 21:41:20 följande:

Jag hoppar ur tråden för att jag fick missfall i vecka 8+6. Mår faktiskt bra efter omständigheterna.

Önskar er verkligen lycka till allihopa och ha en jättefin graviditet och all lycka på förlossningen sen! Att vänta barn är det bästa som kan hända en kvinna! LYCKA TILL

Nej vad tråkigt att höra. Lycka till med nya försök
  • Iowhannah
    LitenMommy skrev 2017-12-04 21:41:20 följande:

Åh nej :( Jag beklagar verkligen! Skönt att ni har ett barn redan, det gör det lite lättare att gå igenom såna saker <3