• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp

Idag mår jag inte lika illa längre, så nu är jag förstås nervös över detta. Det är inte så att jag mår fantastiskt, men ändå

• Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-11 09:48:41 följande:

Idag mår jag inte lika illa längre, så nu är jag förstås nervös över detta. Det är inte så att jag mår fantastiskt, men ändå

Fullt förståeligt. Så där känner jag varje gång jag råkar ha en bättre dag. Men sen kommer oftast ett gäng skitdagar på det :P
  • Sopp
    Iowhannah skrev 2017-12-11 10:08:21 följande:

Fullt förståeligt. Så där känner jag varje gång jag råkar ha en bättre dag. Men sen kommer oftast ett gäng skitdagar på det :P

Jotack, firade med en rejäl portion fiskgratäng. Det ångrar jag nu, så att säga
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-11 14:10:24 följande:

Jotack, firade med en rejäl portion fiskgratäng. Det ångrar jag nu, så att säga

Hahaha! Jag förstår det!

Själv har jag mått rätt kasst de senaste dagarna. Både fysiskt och mentalt. Jag känner mig stressad inför julen, plus att jag ska betala en hel hög med pengar för att laga bilen på fredag :/

Illamående, trötthet och stress känns inte som en superbra kombo -.-
  • Småbarnsåren

Får tyvärr hoppa ur den här tråden, vi fick missfall konstaterat förra veckan graviditeten hade avstannat men liten låg kvar.

Trots att vi sett hjärtat slå 2 ggr :(

Önskar er andra lycka till med era julibebisar!

• Iowhannah
    Småbarnsåren skrev 2017-12-11 20:20:13 följande:

Får tyvärr hoppa ur den här tråden, vi fick missfall konstaterat förra veckan graviditeten hade avstannat men liten låg kvar.

Åh nej :( Jag beklagar! I vilken vecka hade graviditeten slutat?
  • 3hjärtan
    Småbarnsåren skrev 2017-12-11 20:20:13 följande:

Beklagar så mkt. När gjorde ni vul nr2?
  • polf

Hej,

Jag är i v10 och gjorde förra fredagen ett tidigt ultraljud. Där såg vi hjärtat och allt såg bra ut. Barnmorskan sa till och med ?nu kan du berätta för de du vill berätta för detta skulle jag säga är 0,5 % chans till missfall? jag tänkte inte på att fråga då men det känns nu i efterhand som lite konstigt. (Jag vet, man är ju aldrig nöjd och ständigt orolig) jag har hört att risken minskar om man hör hjärtat slå osv. Men stämmer det? Någon som också gjort ett tidigt ultraljud och fått någon information?

• Iowhannah
    polf skrev 2017-12-12 22:06:29 följande:

Hej,

Jag är i v10 och gjorde förra fredagen ett tidigt ultraljud. Där såg vi hjärtat och allt såg bra ut. Barnmorskan sa till och med ?nu kan du berätta för de du vill berätta för detta skulle jag säga är 0,5 % chans till missfall? jag tänkte inte på att fråga då men det känns nu i efterhand som lite konstigt. (Jag vet, man är ju aldrig nöjd och ständigt orolig) jag har hört att risken minskar om man hör hjärtat slå osv. Men stämmer det? Någon som också gjort ett tidigt ultraljud och fått någon information?

Jag fick ingen direkt information när jag gjorde vul, men läkaren var väldigt glad över att kunna lämna ett positivt besked.

Jag har läst mig till att risken för missfall är 1,6 % om man sett/hört ett hjärta slå (missfall.se), men precis som du så kan jag ändå inte slappna av förrän efter KUB.
  • Cecilie

Min läkare sa samma sak, att risken minskar jättemycket. Men känner igen mig så mycket i det ni skriver! Man är orolig ändå. Även om man borde försöka slappna av såklart. Med så bra odds känns det ju dumt att oroa sig!

Men sen kan såklart det värsta kan ju hända oavsett... beklagar verkligen ditt missfall, Småbarnsåren <3 jag fick missfall i v 9 i augusti och det är fan det värsta jag varit med om. Är fortfarande helt deppig över det trots att jag är gravid igen... nu är jag i v 9 igen och jag hoppas det går bättre denna gången.

Skönt att läsa också att det är fler som upplevt att illamåendet avtar lite. Jag har gått från att spy varje kväll till att bara mår svagt illa... Nu hoppas man nästan illamåendet ska komma tillbaka, haha... usch. Har inskrivning på torsdag så ska fråga barnmorskan då :/